1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اسب چموش سامورایی، سوبارو WRX

اسب چموش سامورایی، سوبارو WRX

2 بهمن 1392
  • 2

سوبارو همواره به خاطر حضور قوی در مسابقات رالی توسط خودروهای مستحکم و اسپرت لگاسی و ایمپرزا زبانزد بوده و با اینکه چند سالی بوده که رالی در سلطه سیتروئن ، فورد و فولکس قرار دارد ، هنوز پتانسیل بالای خودروهای سوبارو با موتور تخت یا همان بوکسوری ، مرکز ثقل پایین و شاسی مقاوم ، می‌تواند برگ برنده این برند باشد .

سوبارو WRX هم یک گام تکاملی عمده در این راه به شمار می‌رود ، خودرویی که می‌خواهد افسانه یکه تازی در رالی را برای سوبارو زنده نماید . WRX مدل 2015 با چهار چرخ متحرک ، شاسی سخت ، ترمزهایی با دیسک و کالیبر بزرگتر ، فرمان الکتریکی ، سیستم تعلیق تنظیم شونده و منحنی گشتاور یک دست و مناسب در کنار بهره وری در مصرف سوخت و قدرت مناسب می‌تواند شخصیتی تازه و استوار را به نمایش بگذارد .

رانندگی با WRX همیشه یک عنصر جدایی ناپذیر و ادغام کننده بین راننده و خودرو بوده ، به نحوی که هر شخصی سوار بر این اسب ساموارایی صفت شده است ، دیگر به کتر خودرویی توانسته بها بدهد زیرا این خودرو با سیستم چهار چرخ محرکی که دارد همیشه باعث حیرت همگان در رانندگی گردیده است .

طراحی خودرو چندان انقلابی نیست ، اسپویلر جلوی عمیق و هواکش روی کاپوت در کنار چرخ‌های 17 اینچی استاندارد ، گلگیرهای بیرون زده ، رکاب های کناری ، باله یک تکه بالای صندوق عقب و دیفیوزر همراه با چهار لوله اگزوز ، در همان نگاه نخست نشان می‌دهد که با یک خودروی فراتر از اسپورتهای خیابانی سر و کار داریم .

در زیر کاپوت یک موتور بوکسر چهار سیلندر تمام آلومینیومی با تزریق مستقیم سوخت و میزان تراکم بالا ( 10.6 به 1 ) همراه با توربوشارژر دوقلو و اینتر کولر قرار گرفته که می‌تواند 268 اسب بخار نیرو را در دور 5600 در اختیار چهار چرخ قرار دهد . گشتاور نیز در دورهای 2000 تا 5200 دور بر دقیقه در حد 258 پوند فوت ( معدل با 350 نیوتن متر ) می‌تواند منحنی گسترده ای را شکل دهد . این در حالی بوده که WRX STI می‌تواند 305 اسب بخار و 290 پوند فوت ( معادل 393 نیوتن متر ) را تولید کند .

در مقایسه با رقبای دیفرانسیل جلویی چون فورد فوکوس STT می توان سوبارو WRX را پیشاپیش برنده دانست . 39 درصد از نیرو و گشتاور به چرخ‌های جلو و 61 درصد هم به چرخ‌های عقب منتقل می شود . استفاده از رول بار بزرگ و محکم هم کمک می‌کند که عملکرد خودرو در سر پیچ‌ها مناسب بوده و همراه با لذت در رانندگی همراه باشد . برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون ، تنها 4.9 ثانیه زمان نیاز است . نهایت سرعت نیز به 233 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که احتمالا به صورت محدود می باشد .

مصرف سوخت این خودرو در بهترین حالت، 8.4 لیتر در جاده و 11.2 لیتر در شهر می‌باشد .

قیمت پایه سوبارو WRX سدان 27 هزار دلار است که ارزان‌تر از رقبای اروپایی آن است . قیمت مدل به همراه گیربکس CVT آن نیز به 33 هزار دلار اعلام گردیده است .



نظرات

  • رضا خفن رضا خفن (26 اسفند 1394 ساعت 01:30)

    انصافا یه روزی اینو میخرم.قول میدم

  • هایپر هایپر (8 شهریور 1393 ساعت 15:06)

    نسبت به قیمتش خیلیخوبه