1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. به زودی سایپا- سیتروئن از اولین خودروی خود در ایران رونمایی می کنند

به زودی سایپا- سیتروئن از اولین خودروی خود در ایران رونمایی می کنند

1 آذر 1396
  • 3

شرکت سایپا - سیتروئن هفته آینده یکی از اولین محصولات ارائه شده خود به بازار ایران که سیتروئن C3 است به صورت رسمی رونمایی می‌کند.

شرکت مشترک سایپا - سیتروئن که در سایت تولیدی کاشان واقع شده در اولین خودروهایی که بنا دارد به ایران عرضه کند رونمایی از سیتروئن C3 را در دستور کار خود قرار داده است اما این خودرو در دنیا در 2 نمونه تولید می شود که یک نمونه آن سیتروئن C3 XR بوده که خودرویی کراس اوور و مشابهه پژو 2008 است که اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن در سال 2014 رونمایی شد و مشخصا برای بازار های شرق آسیا از جمله چین هدف گذاری و توسط مشارکت سیتروئن و ودانگ فنگ عرضه و تولید می شود.

 به زودی سایپا- سیتروئن از اولین خودروی خود در ایران رونمایی می کنند

اما نمونه دیگری از این خودرو نیز تولید می شود که مختص بازار اروپا تولید شده و در نمای ظاهری نیز کمی تفاوت هایی با مدل C3 XR دارد.

شرکت سایپا در نمایشگاه های خودرویی که د شهرهای مختلف برگزار شده بود معمولا نمونه سیتروئن C3 XR را در معرض نمایش عمومی قرار داده بود. سیتروئن C3 XR دارای وزنی معادل ۱۲۷۰ کیلوگرم است و طول آن ۴۲۶۲ میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با ۱۵۵۷ میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار را دارد نیز مجهز است.

اما نمونه اروپایی و جدید C3 برای اولین بار در سپتامبر 2014 در نمایشگاه خودرویی پاریس معرفی شد. این خودرو با موتورهای مختلفی مانند موتور 3 سلیندربنزین سوز، موتور دیزلی و موتور 1.2 لیتری توربو شارژ به بازار اروپا عرضه می شود که در صورتکیه این خودرو بخواهد وارد بازار ایران شود یه احتمال زیاد از نمونه های موتور بنزینی 1.2 توربو استفاده خواهد شد.

به هر حال باید تا روز شنبه منتظر بود و دید که سایپا – سیتروئن از کدام نمونه از این خودروها به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.



نظرات

  • کورش کورش (4 آذر 1396 ساعت 00:51)

    من یکی دستگاه C3 مدل 2017 دارم بسیار خودروی خوبیه. خداکنه این مدل را سایپا عرضه کند. چون مدلهای پایین تر آن بسیار زشت هستند

  • بهزاد بهزاد (1 آذر 1396 ساعت 14:25)

    سلام ای کاش خودرو محبوب زانتیا را با تغییراتی کارخانه سایپا تولید میکرد و تریم داخلی را تغییراتی میداد خدایش ماشین خوبی بود و هست ولی تریم داخلی ضعیف و کسل کننده دارد . امیدوارم که روزی برسه حداقل مثل مالزی و هند بتونیم خودمون ماشین تولید کنیم نه مونتاژ خدایش استعداد صنعتی داریم ولی حس میکنم مافیا خودرو اجازه شو نمیده . و فکر کنم که قرارداد زانتیا به گونه ای بود که مثل پژو داخلی سازی شود . ولی یکدفعه داستان عوض شد و خط تولید تعطیل شد. به چه علت نمیدانم .

  • FDSFSD FDSFSD (1 آذر 1396 ساعت 11:24)

    چقد عکس بی کیفیتی