1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جایگزین پراید در ایران ؛ خودروی کوچک چانگان بنی ؟؟؟

جایگزین پراید در ایران ؛ خودروی کوچک چانگان بنی ؟؟؟

17 مرداد 1396
  • 48

رونمایی سایپا از مجموعه موتورهای اختصاصی و کم مصرف خود در هفته گذشته و نیز اعلام رسمی بازنشستگی پراید تا پایان سال 97 همه خودروسازان را به تکاپو انداخته تا سهم مناسبی از پایین ترین بخش بازار خودروی ایران به دست آورند. سایپا که علاوه بر توسعه و به روزرسانی محصولات خانواده تیبا، در تلاش است تا با رونمایی از محصولات جدیدی که ذیل پروژه sp100 آنها را معرفی کرده، همچنان حاکم بلامنازع بازار خودروهای ارزان قیمت ایران باشد.

 جایگزین پراید در ایران ؛ خودروی کوچک چانگان بنی ؟؟؟

از دیگر سو رنو نیز با هدف کسب سهم بزرگی از این بخش از بازار قرار است مدل کویید را که اخیرا ایرادات فراوانی به آن در زمینه ایمنی و طراحی وارد شده در ایران تولید کند. کنار هم قرار دادن این موارد، خبر از رقابتی سخت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی مختلفی دارد که همه محصولاتی را در مهم ترین بخش بازار 1.3 میلیون دستگاهی خودرو در ایران برای تولید انتخاب کرده اند. جیلی، ایران خودرو و حتی پژو در تلاش اند تا برای ورود به این بخش از بازار ایران تلاش هایی را صورت دهند.

 جایگزین پراید در ایران ؛ خودروی کوچک چانگان بنی ؟؟؟

در این بین مدت هاست خبرهایی از تلاش سایپا و همکار چینی اش چانگان برای تولید یک خودروی مناسب در این رنج قیمتی شنیده می شود. چانگان بنی خودرویی است که قصد دارد با ظاهر و سطح مناسب امکاناتش به مقابله با رنو و محصول کویید بپردازد. با هم نگاهی به این خودروی چینی می اندازیم، خودرویی هاچ بک، با بدنه ای کوچک و موتوری کم مصرف، که ویژگی های جالبی دارد. این خودرو از طرحی مدرن و عامه‌پسندی بهره می‌برد که پتانسیل جذب خریداران جوان‌تر را به‌خوبی داراست و حتی می‌تواند از این لحاظ، هاچ‌بک‌های کوچک وارداتی را به چالش کشیده و زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا در آورد. در نمای جلو، نخستین نکته‌ای که در چانگان بنی نگاه آدمی را به خود معطوف می‌کند چراغ‌های بزرگ و کشیده این خودروست که از هندسه درخور و ظاهر جذابی بهره برده و در تلفیق با کاپوت عضلانی و متورم آن، نمایی دلپسند و مدرنی را برایش به ارمغان آورده است.

چانگان بنی با طول و عرض و ارتفاعی معادل3.73، 1.65 و 1.53 از طولی نزدیک به رنو کویید برخوردار است گرچه ارتفاع و عرض کمتری دارد و بیشتر شبیه کیا پیکانتو است. فضای باک این خودروی کوچک شهری با 250 لیتر اندکی بزرگ تر از پژو 206 است اما اتاق خودرو با فاصله بین دو محور 2.41 اندکی کوچکتر از پژو 206 است. نحوه طراحی و استفاده از متریال در اتاق خودرو بسیار جالب است و طراحان با استفاده از رنگ های جذاب سعی در ساحت فضایی جوان پسند داشته اند. البته جنس مواد کیفیت بالایی ندارد و همانند خودروهای این رده از بازار در سطح پایینی قرار دارد و عمده اتاق از جنس پلاستیک خشک است.

 جایگزین پراید در ایران ؛ خودروی کوچک چانگان بنی ؟؟؟

چانگان مدل بنی یا بن بن را با دو گونه موتور 1200 و 1400 سی سی تولید می کند که این دو پیشرانه از قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با 85 و 100 اسب بخار و 136 و 110 نیوتون متر سود می برد. مهم ترین ویژگی فنی این خودروی کوچک چینی مصرف اندک بنزین و البته اهرم تعویض دنده گردان و پدال شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان است که در خودرویی با این قیمت و اتاق کمتر باب است. این اهرم گردان و مکانیسم تعویض دنده با شیفترهای پشت فرمان باعث شده تا سطح تکنولوژی بنی بالاتر به نظر برسد و چانگان فراتر از رقبای هم سطح قرار بگیرد.

 جایگزین پراید در ایران ؛ خودروی کوچک چانگان بنی ؟؟؟

همچنین کیلومترشمار و صفحه نشان دهنده اطلاعات خودرو چیدمان و طرح جالبی دارد و نسبت به پژو 206 یا رنو ساندرو از نورپردازی بهتر و شکیل تری برخوردار است. داشتن مانیتور هفت اینچی و تجهیزاتی از قبیل سقف پانوراما و فرمان برقی حساس به سرعت از دیگر مواردی است که در هیچ یک از رقبای هم قیمت وجود ندارد. بنا بر آنچه سایت پدال نوشته تمامی تیپ‌های این خودرو به طور استاندارد از دو کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی همچون ترمز ضد قفل ای بی اس، ترمز کمکی و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می‌برند و در تیپ‌های فول این خودرو، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک نیز به طور استاندارد نصب شده‌اند.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان به علاوه پخش ام پی3، درگاه یو اس بی و آی یو ایکس، سامانه هدایت GPS، صفحه نمایش رنگی، سنسور پارک عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، شش عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع دستی، قفل مرکزی با ریموت، رینگ‌های آلومینیمی و مه شکن جلو اشاره کرد.

پایان کلام اینکه خودروی بنی از این قابلیت برخوردار است که قشر جدیدی از مشتریان را برای سایپا آماده و مهیا سازد، قشری که تمایلی به‌صرف مبالغ سنگین و گزاف برای هاچ‌بک‌های کوچک ژاپنی و کره‌ای نداشته و زیبایی یک خودرو، تعداد آپشن ها و پشتیبانی خدمات یدکی مهم‌تر از نام و سابقه طولانی آن است. گرچه این قشر سخت در پی یک خودروی کوچک برای مصارف درون شهری خود هستند ولی غالبا خواهان یک خودروی مدرن کاربردی و ارزان‌قیمت اند که چانگان در صورت عرضه با قیمت 30 میلیون تومان می تواند به گزینه ای مناسب برای خرید و رقیبی چابک برای رقابت با رنو کویید تبدیل شود. تنها بدشانسی چانگان بنی این است که برند رنو در ایران محبوبیت بالایی دارد. آیا بنی می تواند کویید را شکست دهد.



نظرات

  • بنیامین بنیامین (6 آذر 1398 ساعت 13:30)

    شرکت سایپا وایران خودرو واقعا اعجوبه هستن واقعا خلاقیت دارن تو کوپی کردن تو کشور های جنگ زده مثل عراق وافغانستان وقتی اسم پرایدومحصولات ایرانخودرو میاد حالشون بد میشه خدایی تو عراق النترارو بغل گاوو گوسفند میذارن چون قیمتش قیمت پراید هم نیست مسئولین از خواب پاشین وقت بیدار شدنه

  • امیر امیر (27 آذر 1396 ساعت 18:29)

    بهتر نبود سایپا به جای چانگان بنی، هیوندای ایون یا سوزوکی آلتو 800 رو جایگزین میکرد؟؟

  • حسن حسن (18 آذر 1396 ساعت 07:50)

    توجه کنید توجه کنید توجه کنید!!!!
    خلایق هر چه لایق.
    ایرانی لیاقت تو بیش از نیست.
    ناراحت نشید از خرف من ولی این چهل سال اینطور نشون داده.

  • استاد استاد (16 آذر 1396 ساعت 07:15)

    از ماست که بر ماست

  • ابراهیم ابراهیم (14 آذر 1396 ساعت 10:53)

    بازم ماشین چینی ،اونم با قیمت فضایی ،.منکه حالم به هم خورد.هموطنان عزیز لطفا نسبت به دزدی و کلاهبرداری بی تفاوت نباشیم. ...

  • الهه الهه (7 آذر 1396 ساعت 09:16)

    مثل همیشه کپی خیلی خیلی ناقص و ضعیف از کیا پیکانتو

  • عباس عباس (2 آذر 1396 ساعت 10:21)

    فاکتورهای اول محبوبیت خودرو در ایران :
    قیمت پایین خودرو و قطعات
    موتور قوی (شتاب و گشتاور)با استهلاک پایین
    مصرف سوخت پایین
    خودروهای چینی عموماً در عمل فاقد این سه بخش هستند ولی رنو حداقل در دو بخش آخر وضعیت خوبی دارد بعید است به این زودی کسی رنو را در ایران شکست بدهد. از طرفی با تاخیر در ورود محصولات پژو اغلب سرمایه بازار خودرو به سمت رنو سرتزیر شده است و 2008 و امسال اون هم دیگه جایی در سبد خودرو مردم ندارند مثل چینی ها که هر روز بدتر از دیروز اند سایت های مختلف هم فقط برای اسپانسری گاهی اوقات مقالاتی در مدح چینی ها مینویسند اگر راست میگی چاپ کن

  • حامد حامد (1 آذر 1396 ساعت 13:54)

    برای رسیدن به یک کشور ایداه آل لازم است تا آن کشور ملت ایده آلی داشته باشد طبیعی است مسولین بخش های مختلف اگر ناشایست و ناکارآمد هستند از دل همین ملت اند از جایی دیگر نیامده اند مهمترین عامل در پیشرفت که در مقامی بالاتر از علم و تخصص قرار میگیرد انسانیت است صداقت و سلامت فکر و اندیشه است . اگر در بخش های مختلف شاهد شکست های پی در پی هستیم هیچ پارامتری در صدر قرار نمی گیرد مگر سلامت نیروی انسانی خودروهای موجود در کشور زاییده تفکرات مسموم و نا شایسته ای است که در مسند قرار گرفته اند و ملت را با جهالت خود به کام مرگ می کشانند.

  • Leila Leila (29 مهر 1396 ساعت 09:10)

    باسلام و خسته نباشید
    به نظر اینجانب ما با تغییر مدل اتومبیل نمی توانیم سطح تصادفات و یا سانحه هایی که اتفاق میافتد را کاهش بدهیم بلکه با ترمیم و کاهش نقاط ضعف و پیداکردن فرصتها برای تغییر همین اتومبیل سایپا می توانیم درست و انشاالله بدون سانحه و اتفاقی برای راننده و باقی سرنشینها در حین رانندگی داشته باشیم انشاالله عزیزان خودرویی این باور را داشته باشند که برای این تغییر اساسی واقعا چه چیزی کاربردی ترهست آن را بیابیم و به سایپا کمکی درخشانی داشته باشیم .
    باتشکر از همیارانی که بعد خواندن این مطالب لایک کنند و تغییر را انجام دهیم
    قربان شما لیلا زینالپور

    حسین حسین (4 آذر 1396 ساعت 03:00)

    با سلام اینکه شما میفرمایید بیست درصد ماجراست هشتاد درصد مابقی به رانندگی ما ایرانیها مربوطه وگرنه تو کوبا ماشین زیر چهل سال عمر نیست ولی یک هزارم ما هم تلفات انسانی و مالی ندارند

  • جواد جواد (18 مهر 1396 ساعت 10:50)

    با سلام
    پیشنهاد می کنم قبل از خرید هر خودرو، ابتدا ببینید تست تصادف روی اون انجام شده یا نه.
    اگر مستندی از تصت تصادف اون مدل خودرو پیدا نکردید به احتمال زیاد ایمنی خودرو خیلی پائینه.
    با تشکر

  • Akbar Akbar (9 مهر 1396 ساعت 09:09)

    باسلام‌وخسته‌نباشید

  • پاکابارا پاکابارا (26 شهریور 1396 ساعت 04:47)

    گر خدا خواهد، عدو سبب خیر شود!
    نزدیک به چهل سال، در معمای عجیب، دولتهای وقت تا کنون ترجیح دادن بنزین یارانه ای تولید یا وارداتی بدهند، و اما به جایش میلیون ها خودرو فرسوده و تولید با کیفیت پایین در کشور تردد کنند، ضمن اتلاف سالانه میلیاردها دلار ثروت ملی، جان و مال مردم نابود شود. ارزش جانهای از دست غیر قابل محاسبه، که در میانشان انسانهای شریف از کارگر و تکنسین تا دکتر و مهندس و دانشمند و افراد فرهیخته و معنوی بوده اند!
    به راستی معمای توزیع بنزین وارداتی و اجازه عدم اسقاط خودرهای فرسوده و اجازه دادن به تولید خودروی بی کیفیت چی بود؟!
    اگر به جای این مثلا 10 ملیون خودوری بی کیفیت، در عرض ده سال ده میلیون عدد خودروی ایمن و با کیفیت کم مصرف وارد میکردند و رایگان به ازای خودروهای قدیمی و فرسوده، به کردم میدادند، آیا کار عاقلانه تر نبود؟!
    این هشدار لااقل این ناچیز بیش از 10 سالست در فضای مجازی میخوانم و میگویم، ولی گوش شنوایی در مسئولان نیست!

  • ایمان ایمان (25 شهریور 1396 ساعت 11:29)

    با قیمت ٣٠ ملیون شاید ال ٩٠ شکل خوبی نداشته باشه اما موتور و گیربکس عالی داره گزینه های زیادی میشه جلو پا گذاشت با اون قیمت
    ملتو دور میزنن با یک سقف پاناروما یا آپشن هایی که اهمیت نداره
    اون بابای کارگری که ٣٠ ملیون با قصد و قرض ماشین میخره نمیخواد هرروز
    تعمیرگاه باشه اونم ماشین های چینی با قطعات گرون

  • مهدی مهدی (23 شهریور 1396 ساعت 03:15)

    اون موقعی که صاحبان صنایع را اعدام میکردند امروز را نمیدیدند. این مدیران وارث زحمات دیگران شدند و مانند بچه ی نااهل جان و مال مردم را از بین بردند.

    مصطفی مصطفی (13 مهر 1396 ساعت 09:27)

    تعجبم از اینه که این شرکتهای خودرو سازی با این همه محبوبیت روز افزون که در نظرات دوستان موج میزنه چطوری زنده اند؟؟؟؟؟؟؟؟

  • قربان قربان (20 شهریور 1396 ساعت 10:50)

    بهترین خودرو پرایده هیچ ماشینی به پرایدنمیرسه چراباید تعطیل بشه؟چون دنبال دزدی بیشتر برن سود بیشتر ببرن

    Ggf Ggf (24 شهریور 1396 ساعت 03:40)

    حاجی ۳۰ ساله داره تولید میشه میگی بهترین ماشینه!؟آشغاله محضه.شمام طرز فکرتو عوض کن

    فرهاد فرهاد (4 مهر 1396 ساعت 11:21)

    Ggf عزیز. این آقا قربان همون آقا شوکت سریال گسله!!! اذیتش نکن بذار با هاش ! بکش حال کنه!!!

    مهدی مهدی (11 مهر 1396 ساعت 11:17)

    خدایا شفا عنایت فرما مغزهای ........... را

    علیرضا علیرضا (15 آبان 1396 ساعت 01:51)

    قربان داری اشتباه میزنی...............
    کشته مرده این جمله ت شدم : هیچ ماشینی به پراید نمیرسه. داداش یه 5 دقیقه هم شده با یه ماشین دیگه رانندگی کن...................
    خندیدیم. دمت گرم قربانت شوم.

  • س ت س ت (10 شهریور 1396 ساعت 12:46)

    پراید رو ادامه بدن موفق ترن راه اشتباهی در پیش گرفتن از هر لحاظ که حساب کنید برگشت به عقب است-قیمت-نما- کیفیت-سازنده.و....؟!!!

  • امین امین (10 شهریور 1396 ساعت 09:05)

    با بررسی هایی که بر روی خودرو های چینی طی 6 سال انجام دادم به این نتیجه رسیدم که. خورو های چینی واقعا. افتضاح هستن به ظاهرشان نگاه نکنید زمانی متوجه میشین که یه سال گزشته اندازه قیمت ماشین خرجش کردن و کسی هم ازتون نمیخره نمونش فاو و ام وی ام. اینم روش یا بلریانس

  • مغز در رفته مغز در رفته (5 شهریور 1396 ساعت 04:02)

    واقعا حس حقارت وجودمو گرفت
    تنها راه نجاتمون اینه که بریزیم کارخونه سایپا و ایران خودرو و کارکنان و مدیراشو و ماشیناشونو باهم آتیش بزنیم

  • Ali Ali (5 شهریور 1396 ساعت 02:50)

    با سى تومن منطقه ازاد اى بیست یا مزدا دو میشه خرید! این خودرو هم سرنوشت متیز که قرار بود دوتومن باشه ولى اخرین قیمت فروش دوازده تومن و سیلو با قیمت شیش تومن و اخرین قیمت ١٨ تومن زنى لوگان قیمت هشت تومن الان اتوماتش ٥٠ تومنه همین وفرعون تیبا زیر ده تومن که سرى لکنته هاچبکش حدود سى تومن و الا ماشالله نمونه هاى دیگه این هم میدن ٥٠ تومن کى به کیه؟!!!!

  • سعید سعید (2 شهریور 1396 ساعت 11:11)

    اگه بگن جای پرایده پس باید پول پراید بفروشن حرف از 206 میارن تا بینا بین پول زیادی بگیرن اخوی شرکتهای ایرانی مار خوردن ....