1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. فیس لیفت جدید نیسان x-trail چه تفاوت هایی با مدل فعلی موجود در بازار دارد؟

فیس لیفت جدید نیسان x-trail چه تفاوت هایی با مدل فعلی موجود در بازار دارد؟

24 خرداد 1396
  • 2

• طراحی نیسان X-Trail در فیس لیفت جدید به روز شده است
• تزئینات داخلی مجلل تر شده اند
• به سیستم های رانندگی نیمه خودکار مجهز شده است
• از آگوست 2017 در اروپا به فروش گذاشته می شود

به روزرسانی های SUV 7 نفره X-Trail اعلام شد. علاوه بر طراحی بیرونی، نیسان در زمینه تزئینات داخلی هم تغییراتی لحاظ کرده و تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار را به این اتومبیل اضافه کرده است. با خواندن این مطلب متوجه می شوید که آیا از رقبایش – Skoda Kodiaq و کیا Sorento – فاصله می گیرد یا خیر.

تغییرات نیسان X-Trail جدید در برابر مدل قدیم

طراحی ظاهری

در حالی که شکل کلی X-Trail تقریباً تغییر نکرده است، قسمت جلوی آن مانند فیس لیفت قشقایی به روزرسانی شده است. جلوپنجره بزرگ تر شده و جزئیات V شکل کرومیک آن بیشتر شده است. به علاوه چراغ جلوهای LED تیزتر در دو طرف مشاهده می شوند. مه شکن های قدیمی با مدل های جدید زاویه دار جایگزین شده اند که باعث می شوند ظاهر قسمت جلو، مدرن تر به نظر بیاید.

قسمت عقب شامل چراغ ترمزهای کامل LED و دیگر قطعات کرومیک می شود تا ظاهر مجلل تری به X-Trail بدهند. نمای کناری هم با توجه به طراحی جدید رینگ های آلومینیومی کمی تغییر کرده است. البته در مدل های Tekna کروم بیشتری در زیر درب ها به کار رفته است.

تغییرات نیسان X-Trail جدید در برابر مدل قدیم

طراحی داخلی

واضح ترین تغییری که به چشم می خورد فرمان بازطراحی شده X-Trail است. طبق اظهارات نیسان این فرمان صاف شده در پایین، ورود و خروج را راحت تر می کند. در عین حال کنترلرهای چهار طرفه موجود در فرمان، زمان چشم برداشتن از جاده را برای اعمال تغییرات کاهش می دهند. رادیو دیجیتالی DAB به عنوان استاندارد موجود است، در حالی که در مدل های Tekna، دوستداران موسیقی از سیستم BOSE دارای 8 بلندگو – به علاوه آنتن به شکل باله کوسه در تمامی مدل ها- لذت خواهند برد. طراحی براق مشکی رنگ در قسمت های مشخص به چشم می خورد و مدل های Tekna آپشن چرم داخلی دو رنگ را در اختیار دارند. گرمکن ها برای صندلی های جلو و عقب موجود هستند. به لطف تغییرات داخل کابین، حجم آن در مدل های 5 نفره از 550 به 565 لیتر افزایش یافته است. به طور کلی در حالتی که همه صندلی های خوابیده باشند، شما به 1996 لیتر فضا دسترسی خواهید داشت.

تغییرات نیسان X-Trail جدید در برابر مدل قدیم

سواری و موتور

نیسان اکثر قطعات مکانیکی را دست نخورده باقی گذاشته است، اما تکنولوژی های نوینی برای پشتیبانی از آن ها معرفی کرده است. برجسته ترین آن ها سیستم رانندگی نیمه خودکار ProPILOT است که – در سال 2018 – قابلیت گاز دادن، ترمز کردن و فرمان دادن را به صورت خودکار درون یک لاین و در ترافیک کُند یا مسافت های سریع به نمایش می گذارد. این قابلیت به سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده و تشخیص مانع در عقب متصل می شود تا به شما در مورد قسمت هایی که در دیدرس قرار ندارند هشدار بدهد.

سه مدل موتور مانند قبل موجود هستند. خریداران نسخه دیزل می توانند از بین موتور 1.6 لیتری 130 اسب بخاری و موتور 2 لیتری 177 اسب بخاری با بهره وری و گشتاور بیشتر انتخاب کنند. همچنین سیستم چهارچرخ متحرک یا گیربکس اتوماتیک CVT در هر دو نسخه موجود هستند. طرفداران موتور بنزینی فقط یک انتخاب 1.6 لیتری با 163 اسب بخار قدرت به همراه دیفرانسیل جلو و گیربکس دستی در اختیار دارند که در زمینه مصرف سوخت کمی بهتر عمل می کند.


تغییرات نیسان X-Trail جدید در برابر مدل قدیم

قیمت و زمان عرضه

از طرف نیسان هنوز چیزی در مورد تغییر قیمت X-Trail شنیده نشده است و به نظر می رسد که قیمت حال حاضر آن، یعنی حدود 23 هزار پوند برای مدل پایه، تغییر عمده ای نداشته باشد. فروش آن از آگوست 2017 شروع می شود و مدل های دارای سیستم رانندگی نیمه خودکار ProPILOT در 2018 به بازار خواهند آمد.

و اما خبر بد اینکه برای دیدن فیس لیفت اکستریل در خیابان های تهران، حداقل تا بهار سال آینده باید صبر کنیم

طی صحبتی که با مدیران شرکت حهان نوین آریا نماینده رسمی نیسان در ایران داشتیم،نیسان موتورز در حال حاضر برنامه ای برای عرضه فیس لیفت جدید اکستریل در بازار آسیا ندارد و طبعا، امکان تعیین زمان ورود این خودرو به ایران نیز مشخص نیست.



نظرات

  • تقی تقی (25 خرداد 1396 ساعت 11:12)

    کف پوش رو هم کماکان کش میرن

  • هاشم هاشم (24 خرداد 1396 ساعت 14:25)

    این همه تغییرات توی خودرو دادن بعد داره میگه قیمت تغییر خاصی نکرده و از اون طرف با امدن نسخه فی لیفت قیمت نسل قبلی خیلی کمتر میشه .
    ولی در مملکت گل و بلبل چی؟؟؟؟؟
    با امدن فیس لیفت نشخه قدیمی که کماکان با همون قیمت قبلی به مشتری عرشه میشه و نسخه فیس لیفت را یه 40 -50 تومنی میکشن روش.
    تازه اینجا دیدنیهای دیگه ای هم داره مثلا با امدن مدل 2017 یه خودرو حداقل نسبت به مدل 2016 یه 20 تومنی بهش اضافه میکنن.
    کجای دنیا همچین مملکت گل و بلبلی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟