1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. نیسان قشقایی جدید به ایران می آید؟

نیسان قشقایی جدید به ایران می آید؟

22 اسفند 1395
  • 10

نیسان با یک فیس لیفت نسبتا بزرگ، قشقایی جدید را راهی نمایشگاه ژنو کرده است. قشقایی حالا شباهت های بسیاری به مدل جدید شرکت رنو یعنی کجار دارد که با پلت فرم یکسانی با قشقایی تولید می شود.

در جلوی خودرو شاهد طراحی کاملا متفاوت هستیم که جلو پنجره V شکل نیسان موسم به V-motion گل سرسبد این تغییرات است. کاپوت با طراحی جدید در کنار چراغ ها با طراحی جدید و استفاده از لامپ LED قابل تطبیق از دیگر تغییرات بخش جلویی خودرو است.

احتمال حضور نیسان قشقایی جدید در ایران

در عقب خودرو شاهد سپر با طراحی متفاوت و گرافیگ جدید چراغ ها هستیم. در داخل اتاق سیستم سرگرمی و مالتی مدیا موسم به نیسان-کانکت، فرمان با طراحی جدید، تریم با طراحی جدید با قابلیت انتخاب متریال قطعات داشبورد از مهم ترین تغییرات به شمار می روند. نیسان قشقایی در قاره اروپا به صورت استاندارد مجهز به نسل اول ProPilot که یک سیستم رانندگی خودکار است، عرضه خواهد شد. این سیستم قابلیت، فرمان دهی، ترمزگیری و شتاب گیری را برای حرکت خودرو در یک لاین مشخص در بزرگراه ها خواهد داد.

احتمال حضور نیسان قشقایی جدید در ایران

کامل ترین نسخه قشقایی، مجهز به چرم ناپا، کروم ساتن کاری شده و سیستم صوتی باس با 7 اسپیکر خواهد بود که با نام تکنا+ تریم خوانده می شود.

دیگر تغییرات شامل شیشه عقب ضخیم تر، ترمزگیری خودکار در شرایط احتمال برخورد با عابر پیاده و چرخهای 17،18 و 19 اینچی است.

هر دو موتور بنزینی این خودرو مجهز به توربوشارژر هستند. موتور 1.2 لیتری توانایی تولید 113 اسب بخار و موتور 1.6 لیتری توانایی تولید 161 اسب بخار قدرت را دارا است.

گرچه در برخی بازارها این خودرو با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 148 اسب بخار نیز عرضه می شود. نیسان برای این خودرو دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و جعبه دنده ضریب دنده متغیر موسوم به CVT را در نظر گرفته است.

احتمال حضور نیسان قشقایی جدید در ایران

با توجه به فعالیت شرکت جهان نوین آریا به عنوان عرضه کننده خودروهای نیسان در کشورمان به نظر می رسد که در سال 96 شاهد رونمایی از نیسان قشقایی در بازار ایران نیز باشیم، البته نسل های قبلی این خودرو چندین سال قبل برای مدت کوتاهی توسط پارس خودرو به ایران وارد شده بودند اما علیرغم استقبال مشتریان به دلیل تشدید تحریم ها عرضه این نسل از خودروهای نیسان در ایران تاکنون متوقف بوده است.

احتمال حضور نیسان قشقایی جدید در ایران

منبع:دیجیاتو



نظرات

  • پارسا پارسا (23 اسفند 1395 ساعت 11:25)

    ین خودرو نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۰۶ در معرض عموم به نمایش درآمد. نیسان قشقایی نخستین محصول شرکت نیسان است که در دفتر طراحی اروپایی نیسان در شهر لندن طراحی شده، و مهندسی آن هم در مرکز فنی اروپایی نیسان در شهر کرنفیلد در منطقه بدفوردشایر در بریتانیا انجام شده است. از سال ۲۰۰۶، این خودرو در کارخانجات خودروسازی بریتانیایی نیسان (NMUK) در شهر ساندرلند در نزدیکی شهر نیوکاسل تولید می‌شود. نام خودروی نیسان قشقایی از ایل قشقایی ایل بزرگِ ترک زبان در جنوب و جنوب غربی ایران ( استان فارس ) گرفته شده است. طراحان نیسان معتقدند که خریدار معمولی خودروی نیسان قشقایی در عین حال که یک خریدار است، می‌تواند یک دوره‌گرد در طبیعت هم باشد. به همین دلیل بوده که نام قشقایی برای این خودرو انتخاب شده چون ایل قشقایی نیز در طبیعت جنوب غربی ایران ایران کوچ می‌کند.
    نیسان دلیل نامگذاری خودروی خود را مشهور بودن افراد ایل قشقایی به سخت‌کوشی اعلام کرد. این نوع نامگذاری برای دومین بار بوده و برای بار اول نیسان نام یک ایل مغربی را برای یکی از محصولاتش انتخاب کرده بود.

    در بازار استرالیا، این خودرو به نام «نیسان دوالیس» (Nissan Dualis) فروخته می‌شود. علت آن احتمالاً لهجه خاص مردم استرالیا بوده که نیسان نمی‌خواسته استرالیایی‌ها نام خودرو را مانند عبارت Cash Cow تلفظ کنند در بازار چین، این خودرو با نام CCUV به فروش می‌رسد.

    خودروی نیسان قشقایی در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود. بجای آن خودرویی به نام «نیسان روگ» (Nissan Rogue) به فروش می‌رود که علی‌رغم شباهتهای ظاهری با نیسان قشقایی، خودرویی کاملاً متفاوت است.

  • یکی یکی (23 اسفند 1395 ساعت 11:19)

    کجا زندگی میکنی عمو علی جان!!

  • قشقایی قشقایی (22 اسفند 1395 ساعت 18:43)

    هرقومی یه لیاقتی داره علی آقا اینقدر بهت بر خورده که نتونستی تحمل کنی باید به همه اقوام ایرانی افتخار کرد باید خوشحال باشی واقعا برات متاسفم

  • علی علی (22 اسفند 1395 ساعت 14:12)

    باسلام باتوجه به اینکه شرکت نیسان سهامی عامه چراباید اسم یک قوم روی محصولات گذاشته شود؟ایااین تبعیض میان اقوام ایرانی نیست؟مسولین شرکت بهترنبود ازاسامی طبیعت یا خاص استفاده میکردن؟جای تاسف دارد برای مسولین این شرکت

    منصور منصور (22 اسفند 1395 ساعت 15:37)

    میخوای بزارن قرقونی ؟؟

    اقا رحیم اقا رحیم (22 اسفند 1395 ساعت 16:39)

    قوم قشقایی بعلت جابجایی(ییلاق قشلاق)که مجبورند از رودخانه ومسیر سخت عبورکنند.سمبلی برای نامگذاری این خودرو شده اند.

    خرسوار خرسوار (22 اسفند 1395 ساعت 18:58)

    تواگه حرف نزنی نمیگن لالی

    رضا رضا (22 اسفند 1395 ساعت 20:58)

    شرکت نیسان به احترام یکی از قومیت های ما اسم این مدل ماشین رو قشقایی گذاشته بعد هم وطن ما ناراضیه و میگه تبعیضه

    Nima Nima (23 اسفند 1395 ساعت 00:05)

    برادر عزیز شرکت نیسان در ژاپن هست پس سهامی عام نیست دوما اسم تو ژاپن گزاشتن نه ایران ربطی به نمایندگی ایران نداره، سوما این باعث افتخار که اسم ی قوم ایرانی رو ماشین ژاپنی باشه عزیزم

    Ali Ali (23 اسفند 1395 ساعت 05:48)

    خخخخ هی عمو ماذا فازا؟