1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جزئیات جدیدی از رنو مگان اسپرت

جزئیات جدیدی از رنو مگان اسپرت

4 تیر 1396
  • 0

رنو مگان RS با سیستم چهاچرخ متحرک، امکان انتخاب شاسی اسپرت یا کاپ (Cup) و سیستم تعویض دنده دستی یا اتوماتیک ارائه خواهد شد. باید اذعان داشت که رنو مگان اسپرت یک اتومبیل دوست داشتنی است. طی سالیان متمادی، نسخه های مختلف این اتومبیل بازار هاچبک های جذاب را در اختیار داشته و از تمامی تست ها سربلند بیرون آمده است. همچنین بارها به عنوان اتومبیل سال شناخته شده است. اکنون نسخه جدید آن بر پایه آخرین مدل رنو مگان هاچبک ساخته شده و در مسابقات فرمول 1 موناکو Grand Prixرونمایی شده است.

رونمایی از رنو مگان اسپرت در مسابقات فرمول 1

رنو برخی از جزئیات این مدل جدید را آشکار کرده است. خبر بزرگ این است که RS سیستم چهارچرخ متحرک 4CONTROL موجود در مدل مگان GT را حفظ کرده که باعث می شود تنها هاچبک جذاب در بازار باشد که از این سیستم نوآورانه استفاده می کند. علاوه بر این، امکان انتخاب بین شاسی اسپرت و کاپ به همراه سیستم تعویض دنده دوکلاچه اتوماتیک یا (خدا را شکر!) 6 سرعته دستی وجود دارد.

به خاطر وجود روکش ها، بسیاری از جزئیات RS نمایان نیست. با این حال می توانیم مه شکن های هماهنگ با لوگو رنو اسپرت را مشاهده کنیم که در مدل مفهومی کلیو RS16 و همچنین رنو کلیو اسپرت هم به چشم می خورند.

از چراغ های جذاب که بگذریم، منحنی های آن باعث می شوند که اتومبیل پهن تر به نظر برسد. گلگیرهای جلو ظاهر کشیده تری به RS می دهند و به یک سپر پهن ختم می شوند. در قسمت عقب هم منحنی هایی شبیه مدل های قدیمی مگان RS به چشم می خورد؛ البته این بار پهن تر شده است. آخرین نسل مگان فقط به صورت 5 در موجود است، به این معنی است که این رنو اسپرت جذاب نیز از این قاعده پیروی خواهد کرد. قبلاً مدل کلیو فقط به صورت 5 در ارائه شده بود(که اعتراضات زیادی در پی داشت)، بنابراین مگان RS 5 در این زمینه اولین نخواهد بود. رنو اسپرت مگان 225 که در سال 2004 به بازار آمد، هم به صورت 5 در و هم به صورت 3 در (که محبوب تر است) عرضه شد.

رونمایی از رنو مگان اسپرت در مسابقات فرمول 1

راننده فرمول 1 Nico Hulkernberg با مدل جدید مگان RS در خیابان رانندگی کرد. راننده رنو همچنین شانس رانندگی با آن را در طی مراحل تولید داشته است و تحث تاثیر قرار گرفته است. وی می گوید: "بار اول به خاطر شاسی فوق العاده آن حیرت زده شدم. رنو اسپرت در زمینه عملکرد، کار بزرگی انجام داده است." رنو مدت زیادی است که مدل های خاص خود را در مسابقات فرمول 1 موناکو GP رونمایی می کند. سال قبل از مدل کلیو RS رونمایی کرد و در سال 2013 مدل مفهومی قدرتمند 6 سیلندر TwinRun را دیدیم.

امسال چهلمین سالگرد حضور رنو در مسابقات فرمول 1 است و مگان RS که در خیابان های موناکو حرکت می کرد، بر خلاف اولین بار که RS را با روکش سفید و مشکی مشاهده کردیم، روکش زرد و مشکی به تن داشت که با رنگ آمیزی رنو در فرمول یک هماهنگ است. علاوه بر این هاچبک جذاب، رنو اولین اتومبیل فرمول 1 خود را با راننده اصلی – Jean-Pierre Jabouille- به پیست فرستاد و همچنین از اولین اتومبیل شرکت با شاسی فیبرکربن و با رانندگی Alain Prost رونمایی کرد. با توجه به رنو مگان اسپرت قبلی که تحسین برانگیز بود، انتظارات از این مدل جدید بسیار بالاست. به هر صورت مگان اسپرت از مدل اخیر کلیو چشمگیرتر است؛ مدلی که با پیشینیانش فرق کرده و انتظارات ما را برآورده خواهد کرد. بیشترین چیزی که در کلیو RS ما را ناامید کرد، عملکرد گیربکس دوکلاچه آن بود. اگر مگان هم مانند آن کند باشد، حداقل می توانیم روی گیربکس دستی حساب کنیم.

رونمایی از رنو مگان اسپرت در مسابقات فرمول 1

رونمایی از رنو مگان اسپرت در مسابقات فرمول 1

رونمایی از رنو مگان اسپرت در مسابقات فرمول 1

رونمایی از رنو مگان اسپرت در مسابقات فرمول 1



نظرات