1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران

عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران

6 مرداد 1396
  • 3

ما ایرانیان تایوانی‌ها را آنطور که باید در صنعت خودرو نمی‌شناسیم اما مطمئنا با نام معتبرترین دوچرخه‌ساز جهان یعنی Giant که در این کشور قرار دارد، آشنا هستیم. در بخش دیجیتال نیز نام HTC مهر تاییدی بر صنعت با‌کیفیت تایوان است. Luxgen به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز Yulon Motor که سال‌ها به واردات خودرو و تولید انواع مدل‌های نیسان مشغول بوده، در مدت کوتاه آغاز فعالیتش به برندی معتبر و شناخته‌شده در جهان بدل شده‌‌ و قرار است به‌زودی توسط شرکت «آرمان‌موتور کویر» با دو محصول وارد بازار ایران شود. در ادامه ضمن مروری بر روند آغاز فعالیت این برند 8 ساله‌، شما را با مشخصات فنی و امکانات این دو محصول Luxgen بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران

آغازی لوکس با تکنولوژی‌های روز جهان
Luxgen، برند لوکس زیرمجموعه Yulon

Motor؛ بزرگ‌ترین خودروساز و واردکننده تایوان است که از ژانویه 2009 فعالیتش را رسما آغاز کرد. نام این کمپانی از ترکیب دو کلمه Luxury به معنی لوکس و Genius به معنی نابغه ساخته شده‌ و با شعار Think ahead بیش از 8 سال است که محصولاتش را در کلاس خودرو‌های پریمیوم و لوکس به بازار بومی تایوان و بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کند. محصولات Luxgen توسط شرکت معتبر طراحی و مهندسی HITEC تایوان که شرکتی دیگر از زیرمجموعه‌های گروه Yulon Motr تایوان است، توسعه پیدا می‌کند. اولین محصول تاریخ Luxgen‌، مینی‌ون Luxgen7 بود که برای اولین بار در آگوست 2009 میلادی معرفی و فروش آن در سپتامبر همان سال در تایوان آغاز شد. دومین محصول این برند تایوانی بعد از مینی‌ون‌، مدل U7 به عنوان یک کراس‌اوور پریمیوم بود که در کنار مدل مینی‌ون به سرعت نام Luxgen را در بازار‌های بین‌المللی برسر زبان‌ها انداخت.

Luxgen تفاوت را از پیشرانه محصولاتش آغاز کرد. این شرکت با همکاری کمپانی CMC چین، پیشرانه‌ای 2.2 لیتری طراحی کرد و سپس برای تقویت این پیشرانه را به کمپانی DELPHI انگلستان سپرد. برای افزایش قدرت، تامین توربوشارژر این پیشرانه به شرکت معتبر Garrett آمریکا سپرده شد و در نهایت پیشرانه‌ای 175 اسب‌بخاری در دل خودرو‌های تازه متولد‌شده Luxgen قرار گرفت.Luxgen در ادامه برای تکمیل مشخصات فنی قابل اعتماد محصولاتش تصمیم گرفت تا گیربکس را از شرکت معتبر AISIN ژاپن تامین کند. Luxgen در ادامه پس از توقفی کوتاه مدل V7 و سدان S5 را معرفی کرد. حال این برند معتبر تایوانی که تنها به استفاده از قطعات با کیفیت آمریکایی‌، انگلیسی و ژاپنی رضایت می‌دهد، نماینده رسمی در ایران دارد که قرار است 2 محصول جدید این شرکت را به بازار ایران عرضه کند. سدان شهری S3 و کراس‌اوور کامپکت U6 دو محصول جدید Luxgen هستند که قرار است فصلی جدید از تعریف یک خودرو به سبک تایوانی‌ها و همچنین عملکرد فنی را در بازار ایران آغاز کنند.

 عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران

U6 EcoHyper؛ کراس‌اوور همه‌چیز‌تمام

Luxgen در سال 2013 میلادی برای اولین بار کراس‌اوور U6 را به بازار‌های جهانی معرفی کرد.این کراس‌اوور با طول 4625 میلی‌متر ابعادی مشابه هیوندای سانتافه دارد. U6 از پیشرانه 1.8 لیتری توربو با حداکثر توان 177 اسب‌بخار بهره می‌برد.این توان از دور موتور 5000 تا 5500 در اختیار راننده قرار می‌گیرد. همچنین این خودرو توانایی تولید حداکثر گشتاور 256 نیوتن‌متر از دور‌موتور 2400 تا 4000 را دارد که نوید‌دهنده شتاب اولیه قابل توجهی برای آن است. انتقال قدرت در U6 از طریق گیربکس 6سرعته اتوماتیک طراحی‌شده توسط AISIN به محور جلو صورت می‌گیرد. مصرف سوخت U6 با این پیشرانه قدرتمند در سیکل ترکیبی و با مخزن سوخت 55 لیتری تنها 7.9 لیتر در 100 کیلومتر است و شتاب این کراس‌اوور 1.5 تنی کمتر از 9 ثانیه را نشان می‌دهد. حداکثر سرعت اعلامی و محدود‌شده این کراس‌اوور نیز 210 کیلومتر در ساعت است. U6 روی تایر‌های 215/55R17 سوار شده و از ترمز‌های دیسکی برای هر 4 چرخ بهره می‌برد. گیربکس اتوماتیک این خودرو با قابلیت تعویض تیپ‌ترونیک است و دو حالت رانندگی اسپرت و Eco (اقتصادی) نیز برای راننده تعبیه شده است. سیستم فرمان برقی یکی از مزایای این خودرو است که در حالت سکون و سرعت‌های پایین نرمی قابل توجهی دارد و در سرعت‌های بالا به مرور بر سفتی عملکرد آن برای امنیت و فرمان‌دهی دقیق افزوده می‌شود.

این کراس‌اوور تایوانی در مدل 2017 و مدل EcoHyper با پیشرانه‌ای قدرتمند‌تر از گذشته قرار است روانه بازار ایران شود چرا که پیشرانه 1.8 لیتری توربو این خودرو پیش‌تر حداکثر قدرت 155 اسب‌بخار تولید می‌کرد. این پیشرانه که در بخش قطعات فنی با نام‌های معتبری همچون Delphi و سیستم توربوشارژ Garrett همراه است‌، نوید خودرویی پرشتاب‌، کم‌مصرف و توانا در رقابت با کراس‌اوور‌های ژاپنی و کره‌ای بازار ایران را می‌دهد اما آیا U6 در بخش مشخصات ایمنی و رفاهی هم می‌تواند روح لوکس این برند را در رقابت با بزرگان به ایران بیاورد‌؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است چرا که در بخش مشخصات ایمنی این کراس‌اوور 1.5 تنی از کیسه‌های هوا جلو‌، جانبی و پرده‌ای بهره می‌برد و تکنولوژی‌های ترمز ضد‌قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD به صورت استاندارد روی آن نصب شده است. سیستم ترمز برقی EPB، سیستم کمکی ترمز BAS ، سیستم کنترل هرزگردی TCS و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC به همراه تکنولوژی توقف هوشمند BOS، هیچ شکی در ایمنی کامل این خودرو به واسطه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز را باقی نمی‌گذارد.

در نمای خارجی چراغ‌های جلو از نوع‌ هالوژن هستند و چراغ‌های مه‌شکن در عقب و جلو این کراس‌اوور تعبیه شده است. سنسور‌های پارک نیز در نسخه فول‌ روی سپر جلو و عقب در نظر گرفته شده است.U6 از سیستم ورود و استارت بدون کلید Keyless بهره می‌برد و کروز کنترل به صورت استاندارد روی آن نصب شده است. سیستم هوشمند ارتباط مولتی‌مدیا Think+ ساخت شرکت HTC تایوان‌، مدیریت سیستم صوتی و تصویری این خودرو را بر عهده دارد و 6 بلندگو برای پخش ایده‌آل و با کیفیت صدا آن را پشتیبانی می‌کنند.

از جمله تکنولوژی‌های قابل توجه این خودرو همچنین می‌توان به سیستم Active Eagle View (دید عقاب) با قابلیت نمایش بصری 360 درجه محیط پیرامون خودرو اشاره کرد که عمدتا در خودرو‌های جدید مشاهده می‌شود اما در این سیستم سعی شده تا محیطی متفاوت و گرافیکی از آنچه در پیرامون خودرو می‌گذرد،‌ نشان داده شود. نقاط کور و فضای اطراف خودرو از طریق سیستم Side View در هر لحظه به راننده نشان داده می‌شود و همچنین سیستم مولتی‌مدیا ساخت HTC این خودرو امکان دریافت دستور صوتی یا Voice Command را دارد که دسترسی به بسیاری از امکانات را برای راننده تسهیل می‌کند. از جمله دیگر امکانات U6 می‌توان به سانروف‌، باز‌کردن درب باک با ریموت‌، تریم داخلی مشکی‌، خروجی برق 12‌ولت، صندلی‌های چرم‌، تنظیم برقی صندلی‌ راننده و شاگرد به ترتیب در 6 و 4 جهت‌، سیستم هدآپ دیسپلی برای نمایشگر اطلاعات سرعت و ... ، صفحه نمایش لمسی 9 اینچی بزرگ و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد.

U6 با پیشرانه قدرتمند توربو 177 اسب‌بخاری که توسط کمپانی‌های معتبر دلفی و گرت تقویت شده و توسعه‌یافته و همچنین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN در کل با مجموعه کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی بدون‌شک یک سر و گردن از کراس‌اوور‌های متوسط ژاپنی و کره‌ای بالاتر قرار دارد و تلاش برای تزریق روح لوکس در کالبد این فرزند نوپای برند جدید Luxgen موجب شده تا U6 به گزینه‌ای متفاوت در بازارهای جهانی بدل شود. U6 با این سطح از امکانات و مشخصات فنی هر چند رقیب کراس‌اوور‌های فراتر از 220 میلیون‌تومان است اما به نظر می‌رسد شرکت آرمان‌موتور کویر آن را با قیمتی کمتر و قابل توجه‌تر در آستانه ورود به بازار عرضه کند؛ قیمتی که مطمئنا نام Luxgen را در ایران بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

 عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران

S3؛ سدان شهری با پتانسیل بالا

 عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران

سدان S3 هر‌چند در حال حاضر کوچک‌ترین محصول Luxgen است اما ابعاد آن به گونه‌ای است که از برخی سدان‌های شهری کنونی بازار ایران نیز بزرگ‌تر است و فضای کافی را برای آسایش 5سرنشین در اختیارشان می‌گذارد. این خودرو قرار است با پیشرانه 1.6 لیتری 116 اسب‌بخاری روانه بازار ایران شود و انتقال قدرت آن به چرخ‌های جلو از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVt ساخت کمپانی معتبر JATCO ژاپن انجام می‌شود.JATCO سابقه تامین گیربکس محصولات هیوندای، فورد، دایملر، رنو و جگوار را در کارنامه دارد و گزینه قابل اعتمادی به‌خصوص در گیربکس‌های ضریب متغیر به شمار می‌رود. S3 با اتکا به این مشخصات فنی و حداکثر گشتاور 150 نیوتن‌متر در سیکل ترکیبی تنها 6.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند. فضای بار این سدان 1250 کیلوگرمی حدود 470 لیتر است که عددی مشابه خودرو جاداری مانند تندر90 را نشان می‌دهد.این خودرو روی تایر‌های با سایز 205/55R16 سوار شده‌ و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی آن جلوه خاصی به عنوان امضای Luxgen به نمای جانبی بخشیده‌اند. S3 به نوعی یکی از جدیدترین تولیدات و محصولات طراحی شده توسط Luxgen به حساب می‌آید و بهره‌گیری از فرمان برقی به همراه حالت‌های رانندگی اسپرت و ECO از مزایای آن به شمار می‌رود.

این سدان که برای هر 4 چرخ از ترمز دیسکی بهره می‌برد علاوه بر ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، از سیستم کنترل هرزگردی TCS‌، سیستم کمکی ترمز BAS، کنترل فشار باد تایرها TPMS‌، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC‌، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS‌، سیستم تقویت‌کننده ترمز هیدرولیکی HBB و تکنولوژی توقف هوشمند BOS نیز استفاده می‌کند. کیسه‌های هوای این خودرو در نسخه فول شامل کیسه‌های جلو‌، جانبی و پرده‌ای می‌شود و علاوه بر آن S3 به کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب ، نمایشگر 9 اینچی با تکنولوژی Think+ ساخته HTC با امکان دریافت فرمان‌های صوتی و قابلیت اتصال تلفن همراه نیز مجهز شده است. تکنولوژی دوربین 360درجه Eagle View و تکنولوژی تشخیص نقاط کور Side View نیز مانند U6 در این خودرو یافت می‌شود. این سدان شهری امکان ورود و استارت بدون کلید را فراهم می‌آورد و از چراغ‌های روشنایی در روز LED در کنار سانروف‌، پوشش چرمی روی داشبورد و پوشش چرم صندلی‌ها‌، کنترل سیستم صوتی‌، تلفن همراه و کروز کنترل از روی فرمان، ساب‌ووفر و 6بلندگو بهره می‌برد.

S3 با این مجموعه امکانات و مشخصات فنی قابل توجه، به عنوان یکی از جدیدترین ساخته‌های Luxgen که نام معتبری همچون JATCO را در پس گیربکس اتوماتیکش دارد، با قیمتی رقابتی به استقبال نبرد با سدان‌های کره‌ای نظیر سراتو و الانترا می‌رود اما به نظر می‌رسد با برنامه‌های قیمت‌گذاری خاص آرمان‌موتور کویر ، قیمت S3 آن را به محصولی پرطرفدار با اصالت تایوانی و تکنولوژی‌های روز اروپا و آمریکا بدل کند.

 عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر»؛ به زودی در ایران



نظرات

  • مهدی مهدی (7 مرداد 1396 ساعت 12:45)

    از هایما توربو فقط اربگ بیشتر دارد.حالا چرا ادعا لوکس بودن دارد باید بازار بیاید ببینیم....

  • کاربر کاربر (6 مرداد 1396 ساعت 20:55)

    ترا بخدا به مشتری احترام بگذارید .....چرا سراغ ماشینهای ژاپنی نمی روید ...بسه این ماشیتها هم مثل ماشینهای چینی

  • M M (6 مرداد 1396 ساعت 18:34)

    دوباره تبلیغ دوباره بازار داغ کردن ...... بررسی کنید و اطلاعات ....نه تبلیغ