1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کیا اپتیما هیبریدی خودروی تازه وارد به ایران + قیمت

کیا اپتیما هیبریدی خودروی تازه وارد به ایران + قیمت

24 اردیبهشت 1396
  • 0

بعد از موفقیت بسیار خوب هیوندای سوناتا هیبریدی در ایران حالا نوبت به برادر دوقلوی آن یعنی کیا اپتیما هیبریدی است تا شانسش را در ایران بسنجد

 کیا اپتیما هیبریدی خودروی تازه وارد به ایران + قیمت

کیا برای نشان‌دادن قابلیت‌های بی‌نظیر اپتیما هیبریدی، سال 2011 رکورد جالبی با آن زد. در آن سال یک دستگاه اپتیما TF هیبریدی، که دو راننده به همراه تجهیزات کامل سفر داشت، از کارخانه کیاموتور در ایالت جورجیا سفرش را آغاز کرد و بعد از 14 روز و با عبور از 48 ایالت سفرش را به پایان رساند. دو راننده این خودرو هر روز 12 تا 15 ساعت با اپتیما هیبریدی رانندگی کردند.

اپتیما هیبریدی در طول این سفر 12 هزار و 712 کیلومتری تنها 5.5 باک بنزین سوزاند که یعنی مصرف متوسط آن 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است. بعد از این سفر ماجراجویانه، نام اپتیما هیبریدی بعنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو هیبریدی جهان (با انجین بنزینی) در کتاب گینس ثبت شد. از عجایب این رکوردگیری این است که این مصرف ترکیبی دقیقا 61.37% کمتر از عددی است که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) برای اپتیما هیبریدی اعلام کرده بود!

 کیا اپتیما هیبریدی خودروی تازه وارد به ایران + قیمت

قلب مشترک با سوناتا هیبریدی

اپتیما هیبریدی در نسل قبل (اتاق TF) هم با پیشرانه 2.4 لیتری و هم با پیشرانه 2.0 لیتری عرضه می‌شد اما در نسل جدید این خودرو (اتاق JF) دیگر خبری از انجین 2.4 لیتری نیست. بنابراین اپتیما هیبریدی با همان پیشرانه سوناتا هیبریدی وارد کشورمان می‌شود و قطعا همان باتری 56 کیلووات ساعتی آنرا هم خواهد داشت.

 کیا اپتیما هیبریدی خودروی تازه وارد به ایران + قیمت

امکانات اپتیما هیبریدی تقریبا همان امکانات نسخه بنزینی است؛ ایربگ زانویی راننده (به همراه 6 ایربگ دیگر)، کنترل پایداری و کشش، ترمز کمکی، سنسور باد تایر، شیشه‌های دودی، آینه‌های تاشو برقی با گرمکن، اتولایت و دی‌لایت با چراغ‌های چرخشی، دوربین عقب، تنظیم برقی صندلی‌ها (12 حالته برقی راننده با حافظه سفارشی)، خروجی برق 12 ولت، نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، نویگیشن، درب برقی هوشمند، بلوتوث، آینه الکتروکرومیک، فرمان برقی و ترمز پارک از ویژگی‌های استاندارد اپتیما هیبریدی در اکثر بازارهای جهانی است. در مورد قیمت اپتیما هیبریدی هنوز خبر موثقی در دست نیست اما احتمالا به زودی با قیمتی در حدود 173 میلیون تومان فروش آن آغاز شده است.

 کیا اپتیما هیبریدی خودروی تازه وارد به ایران + قیمت

منبع : ایران جیب



نظرات