1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کی تی ام کراسبو، خودروی فضایی آتی بازار ایران

کی تی ام کراسبو، خودروی فضایی آتی بازار ایران

6 اسفند 1392
  • 8

به تازگی مطلع شده ایم که خودرویی در ایران وارد گردیده است ( طبق اطلاعات نماینده وارد کننده شرکت کویر موتور به آدرس اینترنتی http://www.kavirmotor.com و شماره تماس 021-88916111 ، این خودرو تا 10 روز آینده رونمایی شده و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت ) که حتی اگر بوگاتی ویرون را کنار آن پارک کنید ، نمی توانید از دیدن این خودروی بسیار زیبا دست کشیده و به سمت دیگری نگاه نمود ، به همین دلیل مقاله ای را آماده داشته ایم تا با این خودرو بسیار زیبا بیشتر و بهتر آشنا بشوید .


KTM XBOW GT

شرکت اتریشی کی تی ام (KTM) به عنوان یکه تاز مسابقات موتور سواری در جهان ، برای اولین بار در نمایشگاه GENEVA MOTOR SHOW در ژنو سوئیس در سال 2008 از خودروی منحصر به فرد مسابقه ای خود با طراحی بی نظیر با نام X-BOW R با قلب تپندۀ Audi رونمایی کرد و استانداردهای تازه ای را برای میادین مسابقات حرفه ای خودروهای اسپرت معرفی نمود.

بدنۀ سبک و موتور قدرتمند تقویت شده آئودی ، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را برای X-BOW GT به عدد اعجاب آور 4.1 ثانیه می رساند و آن را از سوپر اسپورت های پر مدعایی همچون مازراتی گرن توریسمو (Maserati GranTurismo) هم جلوتر می اندازد.


KTM XBOW GT

این خودروی زیبا و دوست داشتنی سرعتی معادل با 231 کیلومتر بر ساعت داشته و موجب می شود هیجان بیشتری شما را فرا بگیرد ، البته ممکن است بگویید که این عدد در برابر پورشه و یا مازراتی که نزدیک به 300 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند هیچ است ولی این را بدانید که این خودرو در هر شرایط عملکردی هنگام دور زدن و یا شتاب گیری این خودروها را به راحتی جا خواهد گذاشت . در طراحی داخلی، تمامی استانداردهای مربوط به خودروهای مسابقه ای حفظ شده و از این نظر هیچ خودروی شهری دیگری شبیه X-BOW GT نیست. صندلی های خودرو با طراحی مدرن و زیبا و با موادی بسیار با کیفیت محصول RECARO آلمان، به صورت مستقیم با بدنه کربنی اتصال دارد.


KTM XBOW GT

در کنسول مرکزی نیز بهینه سازی کاملی صورت گرفته تا از ویژگی های مدرن تری برخوردار شود و سوئیچ های گوناگون از دکمۀ ON/OFF موتور تا دکمۀ تهویه و هیتر را در خود جای دهد. به دلیل اینکه X-BOW یک روداستر مخصوص میادین مسابقات حرفه ای است ، به کمربندهای ایمنی با اتصال چهار نقطه ای محصول کمپانی حرفه ای SCHROTH آلمان مجهز شده که به صورت سفارشی قابل ارتقا تا 6 نقطه نیز می باشند .

وجود این نوع از کمربندها خاطر سرنشینان را از یک رانندگی ایمن آسوده می کند و اساساً نیازی به وجود کیسه هوا نخواهد بود زیرا امکان برخورد سر و بدن سرنشینان با فرمان و تجهیزات جلو وجود نخواهد داشت . میله های محافظ (roll bars) آلومینیومی با اتصال به بدنۀ اصلی، حداکثر ایمنی را حتی در صورت واژگونی ایجاد خواهد نمود . نوع طراحی ، شیوۀ نصب و مواد به کار رفته در این نوع میله ها قدرت تحمل 2.5 برابر وزن خودرو را به آنها می دهد. فرمان چند کاره نیز با طراحی اسپرت ، از قابلیت تنظیم عمق و ارتفاع برخوردار است.

سیستم تعلیق مناسب و همانند خودروهای فرمولا 1 ، ترمزهای بسیار عالی از شرکت برمبو ایتالیا ، تایرهای محصول میشلن فرانسه ، رینگ های BBS آلمان ، موتور و گیربکسی آلمانی و بسیار موارد دیگر ، باعث گردیده است تا این خودرو هواداران خود را در جهان پیدا نموده و بتواند تعریف تازه ای از خودروهای اسپرت سبک وزن را به انجام برساند .




نظرات

  • حسین حسین (17 اسفند 1392 ساعت 05:55)

    شکل سوسکه !!!!!!!!!!

  • س س (10 اسفند 1392 ساعت 19:17)

    آخه در مقابل بنز و ب ام و و...... اینم شد ماشین ؟

    بد ریخت و بدقواره

  • soheil soheil (9 اسفند 1392 ساعت 07:56)

    بیشتر شبیه خودرو های مریخ نورده

  • رضا رضا (7 اسفند 1392 ساعت 11:29)

    با تمام امکاناتی که داره ولی زیبا نیست.

  • اشکان اشکان (7 اسفند 1392 ساعت 05:18)

    تا زمانی که پراید تو خیابون هست هیچکس نگاه به این نمیکنه

  • ادوین ادوین (6 اسفند 1392 ساعت 20:29)

    سلام اگه میشه یه مقاله هم درباره devel16 (ظاهرا میبایست devil16 میبود) بزنید.

  • بهروز لطیفی بهروز لطیفی (6 اسفند 1392 ساعت 15:16)

    بابا شوخی نکنید شب عیدی ملت سکته قلبی میکنن خخخخخخخخخخ !!!!!!!!!

  • تنبور تنبور (4 مهر 1393 ساعت 16:08)

    فقط به درد پیست می خوره