1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود خودروهای جگوار و لندرور به ایران

ورود خودروهای جگوار و لندرور به ایران

30 فروردین 1396
  • 0

بالاخره شایعاتی که درباره ورود دو برند لندروور و جگوار به ایران شنیده می شد به واقعیت نزدیک شد و خبر هایی مبنی بر رونمایی خصوصی محصولات احتمالی که برای ورود به ایران انتخاب شده اند، به میزبانی بخش بازرگانی سفارت کشور سازنده، یعنی انگلیس برگزار شده است.

 ورود خودروهای جگوار و لندرور به ایران

محل برگزاری این رونمایی نوید رسمی بودن این نمایندگی برخلاف برخی واردکنندگان داخلی را می دهد. طبق بروشور هایی که در این مراسم توزیع شده، محصولات جگوار شامل مدل های XF , XE , XJ , F-Pace و اسپرت دو نفره F-Type است که این گزینه ها میتوانند در هر دسته فروش رقابت خوبی را درمیان رقیبانشان ایجاد کنند.

لندروور نیز با گزینه های discovery new , rang rover , velar sport و evoque به ایران خواهد آمد که evoque در حال حاضر با نسخه تیون شده هامان توسط نمایندگی هامان درحال پیش فروش است.

نکته قابل توجهی که در خودرو های بریتانیایی وجود دارد، قیمت آن ها است که در مقایسه با رقیبان آلمانی آن ها کمی بیشتر است و باید منتظر قیمت گذاری شرکت روان رو خودرو به عنوان متولی رسمی واردات به ایران باشیم و در صورت قیمت گذاری مناسب شاهد استقبال خوب از این دو برند خواهیم بود.

روان رو براساس شایعات یکی از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ بزرگ خانواده گرامیست که واردات خودروهای کیا و هیوندایی به ایران را نیز برعهده دارند.

نکته پایانی درمورد این محصولات، عدم واردات نسخه های قوی تر ۶ و ۸ سیلندر است که بر اساس قانون عدم واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی است که برای سال ۹۶ نیز تمدید شده و خودروهایی که وارد خواهند شد با موتور های چهارسیلندر توربو با قدرت حدودی 240 اسب بخار خواهند بود.

این در حالی است که این دو برند از لوکس ترین خودروهای تولیدی در جهان محسوب می شوند و این عامل مانع از واردات آنها نخواهد شد.

منبع : ایران جیب



نظرات