1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

29 مهر 1396
  • 1

گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌تازگی با معرفی محصول جدید کراس‌اوور هایما S5 درصدد است سهم خود از بازار خودروهای شاسی‌بلند را افزایش دهد. طبق هدف‌گذاری ایران‌خودرو، در سال 1400، تا 25 درصد از محصولات شاسی‌بلند موجود در بازار متعلق به تولیدات این گروه صنعتی خواهد بود که در این راستا افزودن سالانه یک محصول شاسی‌بلند به سبد محصولات این شرکت برنامه‌ریزی شده است.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

پس از عرضه محصول شاسی‌بلند هایما اس٧ توربوشارژ و استقبال مشتریان از این برند و محصول و با توجه به نیاز و تقاضای مشتریان در بخش محصولات کراس‌اوور، گروه صنعتی ایران‌خودرو محصول جدید جوان‌پسند هایما اس٥ را به بازار معرفی کرد. این محصول در سایت ایران‌خودرو خراسان به تولید خواهد رسید و طبق برنامه از دی‌ماه ٩٦ وارد بازار خواهد شد.

بر مبنای این گزارش، هایما اس٥، محصولی است که در سطح جهانی با نام کراس‌اوور شهری شناخته می‌شود. این خودرو در سال ٢٠١٥ در نمایشگاه گوانگژو برنده جایزه سالانه بهترین کراس‌اوور شهری شده و همچنین پنج‌ستاره ایمنی از‏ C-NCAP دریافت کرده است.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

قوای محرکه هایما اس٥ دارای استاندارد آلایندگی یورو پنج است. پیشرانه‌ اس٥توربو، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ١,٥ لیتری توربوشارژ است که قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار در دور موتور شش هزار دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر از دور موتور هزارو ٨٠٠ دور بر دقیقه تولید می‌کند که در مقایسه با خودروهای رقیب ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

با توجه به وزن خالص هزارو٤٣٥ کیلوگرم برای هایما اس٥، می‌توان تصور کرد این خودرو در زمانی حدود ۱۲ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هایما اس٥خودرویی دوستدار محیط زیست به‌شمار می‌رود. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با گیربکس متغیر پیوسته (CVT)، هشت لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش است و توان رسیدن به‌ سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

در نمای جانبی، خطوط ساده‌ای به چشم می‌آیند که از چراغ‌های عقب تا درها کشیده شده‌ و سپس با چرخشی معکوس به سمت گلگیرهای عقب امتداد یافته است. این سبک طراحی به زیبایی نمای جانبی خودرو افزوده و حالتی اسپرت به آن بخشیده است. همچنین نمای عقب هایما اس٥ نیز زیبا و عامه‌پسند طراحی شده است.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

کراس‌اوور جدید هایما، دارای شش ایربگ است و پنج ستاره‌ی ایمنی را از بنیاد تست تصادفات این کشور کسب کرده است. دوربین ۳۶۰ درجه با امکان رؤیت نقاط کور، ترمز ضدقفلABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکیESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و بازشدن خودکار قفل درها، امکان خروج از صندوق‌عقب در مواقع اضطراری، دیگر امکانات هایما اس٥ توربو هستند که بر سطح ایمنی این خودرو افزوده است.

هایما اس٥ با مشخصات فنی و ظاهری و تجهیزات مدرنی که در اختیار دارد، رانندگی مطلوب و ایمنی را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو با دارابودن طراحی مدرن، زیبایی، ایمنی و تجهیزات روز دنیا می‌تواند به‌عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد. ازجمله امتیازات ظاهری این خودرو می‌توان به طراحی کنسول آن اشاره کرد. طراحی کنسول وسط به‌گونه‌ای است که فضای بیشتری را برای پاها در صندلی جلو فراهم می‌کند و همچنین صندلی‌های برقی و چرمی هایما اس٥ رانندگی را دلچسب‌تر می‌کند.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

هایما اس٥ در مقایسه با رقبا، دارای ضریب درگ (نیروی وارد بر یک جسم در حال حرکت) پایین‌تری است که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های بنزین و ثبات بیشتر در رانندگی می‌شود. آپشن‌های هایما اس٥ توربو، شامل آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن داخلی و دارای چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، صندلی برقی راننده با تنظیمات شش جهت، صندلی برقی شاگرد با امکان تغییر در چهار جهت، صندلی‌های چرمی، فرمان هیدرولیک، سان‌روف برقی دوحالته سیستم تهویه اتوماتیک با نمایش دمای داخل و خارج، غربیلک فرمان چرم، صندلی عقب جمع‌شونده، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، نمایشگر پنج اینچ دارای ناوبری ماهواره همراه با امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و USB هستند.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

هایما اس٥ دارای استایل و ظاهری جوان‌پسند و به‌روز است. خطوط و زوایای تند آن با روند طراحی خودروهای شاسی‌بلند در ایتالیا همخوانی دارد. ظاهر این خودرو نمایانگر زیبایی، هیجان، شور و آزادی است. جلو پنجره محصول جدید هایما با الهام از کوسه ببری و ظاهری خشن و تهاجمی طراحی شده است. آنتن آن با طرح باله کوسه ظاهری هیجان‌انگیزتری در خودرو ایجاد کرده است.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری هایما اس٥ می‌توان به نمای داخلی آن اشاره کرد. غربیلک فرمان هایما اس٥ با دکمه‌های کنترلی با تزیینات داخلی زیبا و ظریف با قطعات کرومی، کنسول میانی با طرح پرواز پرنده راحتی و فضای پای بیشتری را برای سرنشینان جلو فراهم کرده است. طراحی پنل وسط با الهام از طرح و رنگ پیانو، تودوزی اسپرت و دورنگ صندلی‌ها بر جذابیت و زیبایی داخلی این خودرو افزوده است.

از دیگر امکانات و تجهیزات هایما اس٥ که رانندگی راحت و ایمنی را فراهم کرده، می‌توان به صندلی راننده شش‌حرکته برقی، سان‌روف برقی دوحالته، سیستم تهویه اتوماتیک با نمایش دمای داخل و خارج، جای پای وسیع در کنار پدال‌ها، غربیلک فرمان چرم که متناسب با بدن انسان طراحی شده، اشاره کرد.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

عمر طولانی قطعات داخل خودرو و کیفیت مناسب آن از ویژگی‌های دیگری است که هایما اس٥ را در میان رقیبان سرآمد کرده است. کم‌صدایی داخل خودرو در سرعت‌های بالا و مصرف پایین بنزین به دلیل استفاده از مواد عایق، قطعات بی‌صدا و کم‌وزن نیز از دیگر مشخصاتی است که موجب تمایز این محصول در میان رقیبانش شده است. هوشمندی و در دسترس‌بودن امکانات نیز از ویژگی‌های مهم هایما اس٥ است. ازجمله این موارد می‌توان ورود بدون کلید و دکمه خاموش و روشن خودرو اشاره کرد. همچنین با فعال‌شدن دکمه امکان نمایش تصاویر به صورت پانورامیک و عریض فراهم می‌شود. تنظیم‌کننده صدا با سرعت، بلوتوث، USB و سیستم ناوبری ماهواره‌ای، نمایشگر باد لاستیک، اخطار سرعت بالا، اخطار بازبودن درها و کمربندها از دیگر امکانات هوشمند این خودرو است.

 افزایش سهم کراس‌اوورهای شرکت ایران‌خودرو در بازار کشور

پیش‌بینی می‌شود هایما اس٥ بتواند با قیمت زیر ٨٠ میلیون تومان و امکانات روز و مدرن خود، بخش مناسبی از بازار خودروهای کراس‌اوور را از آنِ خود کند.

گفتنی است خودروهای شاسی‌بلند ایران‌خودرو به صورت انحصاری در سایت خراسان به تولید می‌رسد. تحقق بخشی از تعهدات ایران‌خودرو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی از دستاوردهای ایجاد خطوط تولید در سایت‌های استانی ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید که راه‌اندازی خط تولید هایما اس٥ در سایت خراسان ازجمله آن است که مانع از مهاجرت نیروی کار به سمت شهرها شده است.



نظرات

  • کیومرث کیومرث (29 مهر 1396 ساعت 14:11)

    حقیقتا باید برای ایران خودرو اسپند دود کرد مبادا بابت مونتاژ یک خودروی گمنام چینی چشم نظر بخورد.