1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هیوندای جنسیس 2015، آماده برای نبرد با آلمان ها

هیوندای جنسیس 2015، آماده برای نبرد با آلمان ها

6 بهمن 1392
  • 12

هیوندای در حالی به سراغ نسل دوم جنسیس می‌رود که محافظه کاری را به کناری گذاشته و کاملاً بیرون و درون این خودرو را دچار تحولات بنیادین کرده است . در حالی که یکی از انتقادات به نسل پیشین جنسیس میشد ، کپی بردای آشکارا از جلوی مرسدس و نمای عقب بی ام دبلیو بوده است . اکنون می توان با وجود شباهت‌های دیگری که در جای جای خودرو با رقبای مطرح اروپایی وجود دارد ، هویتی تازه و خاص را نیز برای آن پیدا نمود .

نسل اول جنسیس در سال 2008 وارد بازار شد و با استفاده از برندی جدید ، قصد داشت تا هویتی تازه را برای محصولات لوکس این شرکت خلق نماید . در این مسیر هیوندای هیچ ابایی از افشای اینکه به آشکارا دارد از از بی ام دبلیو سری 5 و مرسدس بنز کلاس اس تقلید می نماید ، ندارد . اما نتیجه کار فاقد انسجام و هویت لازم برای رقابت با چنین رقبایی می باشد . هیوندای اکنون یک زبان طراحی به نام مجسمه سیال یا Fluidic Sculpture را به کار گرفته که اولین نتیجه آن هیوندای سوناتا بود و معرف زیبایی شناسی به سبک هیوندای با نگاهی مدرن است و ای کاش جنسیس نیز از همین سبک پیروی می نمود تا شاهد تولد تازه واردی مناسب در بازار باشیم .

با نگاهی به طراحی بیرونی این خودرو ، خشونت و بی پروایی را به رخ می‌کشد . اما اگر جلو پنجره بزرگ جلو را با ، جلو پنجره بی ام دبلیو عوض کنیم ، احتمالاً تفاوتی با مدلهای سری 7 بی ام دبلیو و نخواهیم یافت ، مخصوصاً فرم کاپوت ، چراغها و حتی ستون B که امضای ب ام و محسوب می‌شود ، حال این خودرو نسل جدید است ، یا اینکه کپی ناقص از بی ام دبلیو ؟

هیوندای جنسیس جدید و کیا کادنزا از یک ساختار مشترک استفاده می‌کنند . موتورهای شش سیلندر 3.3 لیتری سری لامبدا دیگر روی این خودروها یافت نمی‌شوند و به جای آن دو موتور 3.8 لیتری شش سیلندر و یک موتور ممتاز 8 سیلندر 5 لیتری را می توان انتخاب کرد . انتقال نیرو به هر چهار چرخ به عنوان یک آپشن جذاب به این خودرو در اختیار خریداران بوده در این بین به مانند مدل قبلی ، یک جهبه دنده اتوماتیک 8 سرعته ، وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد .

موتور شش سیلندر دارای توان 311 اسب بخار و گشتاور 293 پوند فوت ( معادل 397 نیوتن متر ) است که نسبت به قبل 22 اسب بخار و 2 پوند فوت (2.7 نیوتن متر ) افزایش را نشان می‌دهد . اما گل سر سبد این پیشرانه ها یعنی موتور ممتاز 8 سیلندر این شرکت با قدرت تولیدی 420 اسب بخار و گشتاور 383 پوند فوت ( 519 نیوتن متر ) ، 9 اسب بخار و 7 پوند فوت نسبت به سابق رشد کرده و البته این گشتاور را در دورهای پایین‌تری ارائه می‌کند که نتیجه آن رانندگی یکنواخت تر و مصرف سوخت کمتر خواهد بود .

محور جلو کاملاً جدید طراحی شده و استفاده از تعلیق چند بازویی در عقب و چرخهای 19 اینچی استاندارد و فرمان الکتریکی حساس به سرعت ، لذت و آسایش رانندگی را یکجا در اختیار قرار می‌دهند . به گفته هیوندای ، تغییرات در تعلیق باعث کاهش صدا و لرزش نیز شده است .

از جمله تجهیزات جدیدی که می توان در جنسیس 2015 یافت ، استفاده از عینک گوگل برای نشان دادن اطلاعات مختلف و اتصال به رایانه مرکزی خودرو است . البته فرامین صوتی گوگل و یا اپل سیری هم در این مجموعه گنجانده شده‌اند که برای هر سوال و دستوری ، پاسخی حاضر به جواب دارند .

جنسیس تا کنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است . این خودرو در سال 2009 در صدر خودروهای موسسه جی دی پاور قرار گرفت و این در حالی بود که ب ام و سری 5 و جگوار XF را شکست داده بود . سال بعد جایزه اتوپاسیفیک را به عنوان خودروی ایده آل از آن خود کرد . سپس جزو 40 ماشین برتر انتخابی موتور ترند شد . جنسیس در کلاس خود و با قیمتی بسیار جذاب ، ارائه گر کیفیت و تجهیزات یک خودروی لوکس اندازه متوسط است که تجربه‌ای جذاب را رقم می زند . آیا جنسیس در نسل تازه خود هم روند رشد را ادامه خواهد داد؟



نظرات

  • مسعود معمر مسعود معمر (17 مرداد 1393 ساعت 23:21)

    به نظر من هیوندا اگه خیلی پیشرفت کرده باشه باید خودشو با ژاپنی ها مقایسه کنه که بعید می دونم این جرعت رو به خودش بده چه برسه به آلمان .
    آلمان خدای صنعت دنیاست , مهد برندهای معتبر دنیا بنز , BMW , پورشه و... .
    خودرو های ژاپنی رو با فاصله خیلی خیلی زیاد با ابر برندهای بنز و BMW و پورشه مقایسه می کنن چه برسه که بخواید خودرو های ظاهری هیوندای بی کیفیت رو با آلمان ها مقایسه کنید .
    به نظر من خودروهای کره ای رو فقط میشه برتر از خودرو های مزخرف و قدیمی داخلی دونست .

    فلاحی پاکدشت فلاحی پاکدشت (3 بهمن 1393 ساعت 20:52)

    منظورت اینه که میخای جنسیس رو کمی برتر از پراید بدونی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

    صالح انصاری صالح انصاری (11 فروردین 1394 ساعت 01:07)

    تو برو پرایدتو سوار شو راجع به جنسیس لازم نیست نظر بدی

    مهدی مهدی (16 خرداد 1396 ساعت 17:06)

    دوست عزیز بهتره به لیست قابل اعتماد ترین برندهای خودرو سازهای دنیا که موسسه JD Power آمریکا تنظیم کرده یه نگاهی بندازین اون وقت میبینین که لکسوس ژاپنی شیش ساله که اوله و پروشه هم با امتیاز مساوی امسال اول شد و بیوک چهارم و بنز پنجم و هیوندا شیشم و بی ام و هفتمه یعنی هیوندایه کره ای قابل اعتماد تر از بی ام و آلمانی هست
    از این لینک میتونین لیست رو ببینین
    http://carba.ir/blog/12993/لیست-قابل-اعتماد-ترین-خودروسازان/

  • mohamad mohamad (23 بهمن 1392 ساعت 13:16)

    طراحی جلوی این خودرو مخصوصا جلو پنجره شباهت زیادی به محصولات آئودی داره

  • amin amin (8 بهمن 1392 ساعت 23:03)

    با سلام. به عقیده ی من کشور کره ی جنوبی پشرفت چشمگیری در صنعت خودرو سازی در دهه ی اخیر داشته.
    من به شخصه خیلی نسبت به ماشین کره ای بدبین بودم ولی الان تقریبا نظرم داره برمیگرده. البته به عقیده ی من کمپانی
    هیوندای راه خیلی درازی داره تا به خودرو سازانی مثل تویوتا یا بی ام دبلیو برسه. در طراحی چراغ عقب جنسیس
    جدید باید بگم یک مقدار شبیه سوناتا 2013 و لکسوس es350 مدل 2014 هست. البته این فقط نظر بنده هست
    شاید اشتباه کنم. با تشکر.

    صالح انصاری صالح انصاری (11 فروردین 1394 ساعت 01:18)

    منم اصلا از این کره ای ها خوشم نمی اومد ولی بخوای حساب کنی پیشرفت کره ای ها بخصوص هیوندا و کیا خیلی چشمگیر تر از حتی المان ها بوده ولی الان پنج ساله که فقط هیوندا میخرم و خیلی ماشینای کم دردسری هستن و الان یک سانتافه دارم خیلی هم راضی ام و اعتقاد دارم بی ام و و مرسدس بنز و ماشینای گرون قیمت جدا از قطعات شون که خیلی گرون هستن آدم اگه شب ماشینو تو خیابون پارک کنه تا صبح خوابش نمیبره .
    خلاصه با این امکانات عالی و قیمت خوب برا چی ادم باید بره سراغ گرون قیمت ها

  • teran teran (8 خرداد 1395 ساعت 21:19)

    خوشگله منم میخوام جنسیس بخرم تاآخراین هفته

  • سورن امیر سورن امیر (9 تیر 1394 ساعت 11:12)

    استایلش مناسب یه خودرو لوکس نیست

  • تنبور تنبور (5 مهر 1393 ساعت 15:45)

    بهتر بود رو جلو پنجره بیشتر کار می کردند

  • فوجی فوجی (14 شهریور 1393 ساعت 22:35)

    عروسکییه واسه خودش!!!!

  • فوجی فوجی (14 شهریور 1393 ساعت 22:34)

    عروسکییه واسه خودش!!!!