1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آزمایش فنی خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه + تصاویر

آزمایش فنی خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه + تصاویر

5 مهر 1396
  • 0

بورگوارد BX7 به عنوان یکی از نخستین مدل‌های بورگوارد که در خاورمیانه عرضه خواهد شد، مورد آزمون جاده ای قرار گرفت. این خودرو تا چند ماه دیگر راهی بازار خاورمیانه و به خصوص ایران خواهد شد. این برند آلمانی به تازگی آزمون های عملکرد را در گرم‌ترین زمان تابستان در امارات متحده عربی به پایان رسانده است. در این آزمون‌ها قابلیت سازگاری خودروی BX7 در شرایط بسیار گرم آب و هوایی و در هوای ساکن و بدون باد صحرای العویر در هنگام تابش مستقیم آفتاب مورد سنجش قرار گرفته است.

 آزمایش فنی خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه + تصاویر

بورگوارد در حالی BX7 را در شرایط گرم خاورمیانه مورد آزمایش قرار داده است که این خودرو در شرایط آزمایشگاهی مختلف مورد بررسی قرار گرفت و توانست آزمایش در دمای غیرمعمول بالا و آزمایش در دمای غیرمعمول زیر صفر درجه را به خوبی پاس کند و برهمین اساس تاییدیه کیفیت در عملکرد بهینه را از موسسات استاندارد اروپایی دریافت کند.

خودروی BX7 قابلیت بالای موتور و کنترل‌پذیری کامل خود را که به لطف سیستم چهار چرخ محرک هوشمند (iAWD) به دست آمده، را در صحرا و تپه های شنی کشور امارات به خوبی به نمایش گذاشته است. این سیستم هوشمند در واقع ترکیبی از فناوری نسل پنچم چهار چرخ محرک شرکت بورگ-وارنر و سیستم کنترل پایداری الکترونیک شرکت TRW است. کیفیت فوق العاده محصول کار این شرکای بین المللی بورگوارد، عملکرد و کنترل پذیری کامل BX7 را در شرایط خارج از جاده در شرایط محیطی این منطقه تضمین کرده است.

 آزمایش فنی خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه + تصاویر

به گفته فیلیپ اشمیت، مهندس ارشد الکترونیک در شرکت بورگوارد، «تیم مهندسی الکترونیک بورگوارد آزمایش و بررسی کاملی روی خودروی BX7 برای اطمینان از عملکرد بدون نقص این خودرو در شرایط آب و هوایی خاورمیانه انجام داده است. آزمایش محلی خودرو قبل از عرضه، بخشی از استراتژی پیش از عرضه بورگوارد برای ورود به یکی از مهم ترین بازارهای جهان یعنی خاور میانه بوده است.»

وی همچنین عنوان کرد در آزمون یاد شده، شرایط محیطی سخت در مسافت های طولانی از دبی به العین، بالا رفتن از تپه های جبل الجیس و راس الخیمه هیچگونه تأثیری بر عملکرد خودرو نشان نداد.

 آزمایش فنی خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه + تصاویر

در آزمون سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده در حالت های مختلف از جمله در زمان حرکت، بالا رفتن از تپه ها، کار کردن در جا و نیز استارت مجدد در حداکثر دمای موتور و محیط، عملکرد این سیستم توانست تمامی معیارها در زمینۀ مدیریت دمای داخل خودرو، محافظت حرارتی توربو شارژر موتور، دمای اگزوز، دمای مایع خنک کننده و روغن موتور و کنترل دمای هوای ورودی موتور را به خوبی پاسخگو باشد.

به گفته وی در گرمای طاقت فرسای حاشیه خلیج فارس در فصل تابستان، سیستم خنک کننده BX7 عملکرد بسیار خوبی را در تمامی شرایط، از جمله حرکت در بیابان با سرعت بالا و یا کارکردن درجا از خود نشان داد به نحوی که حتی در بالا رفتن از تپه ها در مسافت های طولانی، دمای داخل کابین بدون افزایش قابل توجه در دمای موتور ثابت باقی ماند.

 آزمایش فنی خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه + تصاویر

گروه صنعتی بورگوارد یکی از برندهای باسابقه آلمانی است که در دهه 50 میلادی جزو سه تولید کننده بزرگ خودرو آلمان محسوب می‌شد. این شرکت مجددا با راه‌اندازی بخش تولید خودرو از یک سال گذشته به دنبال احیاء تاریخ درخشان خود در عرصه خودروسازی است. بورگوارد برای رقابت با دیگر خودروسازان جهانی همکاری خود با سه مرکز تحقیقاتی معتبر را آغاز کرده است. این برند با احیای تاریخ درخشان خود به زودی تبدیل به یکی از قطب های بزرگ تولید نسل جدید شاسی بلندها در اروپا خواهد شد و ایران نیز یکی از بازارهای مهم و گسترده برای عرضه این خودروها خواهد بود.



نظرات