1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. قرارداد فیات با ایران خودرو امضا شد

قرارداد فیات با ایران خودرو امضا شد

27 اردیبهشت 1395
  • 0

رئیس اتاق ایران و ایتالیا از نهایی شدن قرارداد فیات با ایران‌خودرو خبر داد و گفت: ملاحظات اقتصادی دو شرکت اجازه نداده تا مفاد این مذاکرات فعلا رسانه‌ای شود.

فیات در ایران

احمد پورفلاح گفت: مدتی است مذاکرات دو خودروساز بزرگ ایران و ایتالیا آغاز شده که به خاطر حساسیت این مذاکرات، سکوتی خبری ملاحظه می‌شود اما این مذاکرات به مرحله نهایی رسیده ولی دو طرف فعلا قصد ندارند جزئیات آن را افشا کنند.

او در پاسخ به این پرسش که ایتالیایی‌ها تا چه اندازه به قرارددادهایشان پایبند هستند گفت: این کشور باستانی همواره در کنار ایران بوده و تجربه نشان داده که هیچ‌گاه کشورمان را در عرصه صنعتی کردن تنها نگذاشته است. از این رو قراردادی که با خودروسازان ما به امضا می‌رساند توسعه صنعت خودرو کشور را به همراه خواهد داشت.

پورفلاح افزود: با توجه به نقش‌آفرینی ایتالیایی‌ها در توسعه صنایع نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک، سنگ، پتروشیمی و . . . در دوران پس از انقلاب، جنگ و تحریم‌ها به نظر می‌رسد فعالان اقتصادی این کشور امتحان خود را پس داده‌اند و د صورت انعقاد قراردادهای بزرگ جدید احتمال ترک ایران از سوی آنها کمتر از یک درصد است.

او در خصوص ویژگی خودروهای فیات گفت: بنده شخصا پیش از انقلاب چند نسل از فیات را استفاده کرده‌ام. خودروهای ساخت این شرکت بسیار ضعیف بودند و در جاده‌های برون شهری کارایی لازم را نداشتند. اما تا جایی که متوجه شده‌ام این خودروساز در دو دهه اخیر توانسته خود را متحول کند و با خرید سهام شرکت کرایسلر آمریکا به تقویت استانداردها و قوای محرکه خود بپردازد.

پورفلاح افزود: فیات امروز یکی از بزرگترین خودروسازان اروپاست که محصولات متنوعی برای سبدهای گوناگون درآمدی دارد و به نظر می رسد در بخش ساخت خودروهای خانوادگی ارزان بتواند در ایران موفق عمل کند.

منبع: اقتصاد آنلاین



نظرات