1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی FT-1 خودروی مفهومی تویوتا، جانشین سوپرا یا آینده تویوتا ؟

معرفی FT-1 خودروی مفهومی تویوتا، جانشین سوپرا یا آینده تویوتا ؟

25 دی 1392
  • 2

همه ما تویوتا را با نام خودروهایی که خانوادگی بوده و کمتر در آن ها به سلایق جوان ها پرداخته است را می شناسیم ، اما پس از ورود GT 86 به بازار تمام این معادلات بر هم خورده و تویوتا نشان داده است که این خودرو ساز به فکر جوان ها و بازاری که تشنه خودروهای اسپرت کوچک ، با قابلیت بالا و دارای قیمت تمام شده پایینی هستند ، می باشد .

این بار خودرویی که برای بازی معروف و مشهور Gran Turismo 6 بوسیله تیم طراحی Calty Design Research در ایالات متحده طراحی و به تولید نمونه های مفهومی از آن اقدام نموده است ، همه را در دیترویت و قبل از آن شگفت زده داشته است .

این خودرو با طراحی بسیار جالب و کاملا رادیکالی و شاید بتوان گفت بی نقص خود ، توانسته منتقدان بسیاری را به سمت خود جذب نماید و همچنین نگاه های خیره ای را در جهان به سوی متمایل سازد ، جایی که کیا و دیگر خودرو سازان دست به کارهایی نسبتا عادی زده اند ( حتی GT4 کیا ) ، تویوتا با ارائه مدلی که تنها شایعاتی در مورد آن بود و تولد دوباره یک افسانه را در بر گرفت ، کاری شگرف به انجام رسانید و توانست بسیاری را به این که تویوتا چه در برند لکسوس و چه در برند تویوتا به فکر تولید خودرویی با کیفیت و قیمتی مناسب می باشد ، به همگان اثبات نماید .

این خودرو در جای جای خود دارای شگفتی می باشد . از داخل کابین که به مانند یک جنگنده در حال مبازره طراحی شده و دارای صفحه نمایش HUD بوده ( دقت کنید که به صورت HUD نمی باشد ، یک صفحه نمایش به رسم جنگنده ها در آن تعبیه گردیده است که بسیار هیجان انگیز نموده این خودرو را ) ، و در جلو و ورودی های هوایی که در سپرها وجود دارند ، فن هایی برای مکش بهتر هوا ( احتمالا برای خنک کاری سیستم ترمز و رادیاتور ها ) تعبیه گردیده است که چهره ای عجیب نیز برای این خودرو رقم زده .

در طراحی این خودرو نیز سعی شده که رقیبی برای سوپر اتومبیل های امریکایی به مانند کوروت و وایپر طراحی گردد ، تیم طراحی سعی در استفاده از طراحی LF-LC داشته و نیز همین مساله باعث طراحی زیبای آن گردیده است که هر چه از آن سخن بگوییم کم بوده و بیشتر شما را دعوت به دیدن عکس های این خودرو می نماییم .

در قسمت انتقال قدرت نیز ، احتمالا با موتوری پرقدرت طرف هستیم ، زیرا رقبای اروپایی و امریکایی این خودرو همگی دارای موتورهای پر قدرت و تا دندان مسلح هستند که کوچکترین نشان ضعفی از این خودرو ، بازنده بودن آنرا در میان رقبایش به همراه دارد و هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از آن در دسترس نیست . در زمینه انتقال قدرت نیز احتمالا شاهد استفاده از گیربکس دو کلاچه خواهیم بود ، البته این نکات تنها در صورتی به اطلاعات دقیق تبدیل خواهند شد که تویوتا بخواهد این خودرو را به تولید انبوه برساند .

در انتها شما را به دیدن ویدئو جذاب و تصاویر با کیفیت مناسب این خودرو دعوت می نماییم تا از دیدن این ویدئو و تصاویر لذت کافی را ببرید .

معرفی FT-1 خودروی مفهومی تویوتا




نظرات

  • میلاد میلاد (25 دی 1392 ساعت 09:57)

    ماشین زیبایه

  • محمد محمد (13 خرداد 1396 ساعت 23:36)

    زیبا زیبا وزیبا