1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. سیتروئن C4 ؛ منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟

سیتروئن C4 ؛ منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟

12 آذر 1396
  • 6

نگاهی به محصول جدید سیتروئن در ایران که قرار است با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان و قدرت مناسب وارد بازار ایران شود.

ظاهرش خوب است و گرچه مثل برادران اخمو رنو چهره تهاجمی و جذابی ندارد اما ظاهر اروپایی‌اش را می‌شود از صد فرسخی تشخیص داد که این برای خریدار ایرانی یک امتیاز است.

 سیتروئن C4 ؛ منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟

سی۴ سیتروئن حدود ۲ سالی هست که در ردیف ماشین‌های مدنظر سیتروئن برای تولید در کاشان قرار گرفته و گویا به لطف موتور و گیربکس مشترک با پژو ۲۰۰۸، احتمالا محصولی اسپورت و جوان‌پسند خواهد بود که گروهبان فرانسوی را قادر می‌سازد بر محصولاتی نظیر کیا سراتو مونتاژ سایپا، چری آریزو توربو، هیوندای اکسنت و پژو ۳۰۱ به راحتی غلبه کند.

 سیتروئن C4 ؛ منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟

این اتومبیل فرانسوی اگر بتواند با قیمتی حدودا ۱۰۰ میلیونی در ایران به دست مشتریان برسد، شانس موفقیت بالایی دارد چه اینکه پشتیبانی فنی پژو سیتروئن و زنجیره تامین گسترده این کنسرسیوم صنعتی در ایران اخیرا رو به گسترش نهاده و گویا قرار است به زودی خط تولید موتور تی‌اچ‌پی ۱۶۵ و نیز جعبه‌دنده اتوماتیک ۶سرعته پژوسیتروئن در ایران راه‌اندازی شود. بر این مبنا، سی۴ خواد توانست شرایط بسیار خوبی همانند سیتروئن زانتیا در ایران پیدا کند و فروشی چشمگیر را در یک بازه زمانی ۴ساله تجربه کند.

 سیتروئن C4 ؛ منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟

خوشبختانه سی۴ جدید شماری از ویژگی‌های لازم برای موفقیت اینچنینی را دارد و به رغم ظاهر نه چندان پیشرو، در بررسی آن نقاط قوت بسیاری به چشم می‌خورد. سی۴ جدید سه ویژگی خوب دارد که سیتروئن برای موفقیت این مدلش روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده است. نخستین مورد موتور و گیربکس هماهنگ و پرقدرتی است که سی۴ را بر تمامی خودروهای هم‌رده حتی بر میتسوبیشی لنسر، مزدا۳ گروه بهمن، هیوندای الانترا، کیا سراتو ، تویوتا کورولا و حتی رنو مگان برتری خواهد داد. موتور ۱۶۵ اسب بخاری سی۴ با مصرف سوت کمتر از ۶ لیتر هم گشتاور خوبی دارد و هم با جعبه‌دنده بهخ وبی چفت شده و هم بنا بر گزارش رسانه‌های اروپایی از دوام بالا و استهلاک پایین برخوردار است.

دومین مورد به سواری نرم و اتاق بزرگ آن مربوط می‌شود که به لطف تجربه بالای سیتروئن در زمینه ساخت سیستم تعلیق به دست آمده است. در عین حال به لطف قرارگیری چرخ‌ها در ۴گوشه بدنه، فاصله بین دو محور سی۴ سدان بسیار خوب و معادل ۷۱/۲ متر است که بالاترین میزان ممکن در این کلاس بین همه رقبایش می‌باشد. گنجایش صندوق بار هم مناسب و بیش از ۴۰۰ لیتر است تا سی۴ برای خانواده ها حکم اتومبیل خرید را هم داشته باشد.

 سیتروئن C4 ؛ منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟

ایمنی خودرو هم خوب است و سی۴ توانسته ۴ ستاره کانون امنیت و تصادف اروپا را به دست آورد که در نوع خود مناسب و قابل توجه است. آپشن‌های سی۴ هم بد نبوده و تعدد و کیفیت مناسبی دارند به طوری که این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، آینه‌های تاشو برقی، سانروف برقی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفریف چراغ‌های ال ای دی جلو، سیستم صوتی قدرتمند قادر به پشتیبانی از USB و اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با قابلیت یونیزه کردن هوای کابین، شش کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، ESPو EBA در کنار سنسور پارک عقب از جمله مواردی است که باعث می‌گردد سی۴ به محصولی محبوب بدل گردد که هم جدید، هم ایمن، هم قدرتمند و هم نسبتا ارزان است.

منبع هفت صبح


نظرات

  • حمید حمید (14 آذر 1396 ساعت 09:27)

    یکسال پیش سایپا قیمت 140 میلیون را اعلام و امسال اگر عرضه شود قیمتی حدود 150 میلیون دارد و رقیبانش النترا و سراتو 2017 است

  • حمید حمید (13 آذر 1396 ساعت 12:22)

    اگر خودروسازان 100 اعلام کنند مطمئا بالای 150 بدست مشتری خواهد رسید l90 اول زیر20 تومان اعلام کرده بودند الان بالای 50دست مصرف کنند میرسد

  • aydin aydin (13 آذر 1396 ساعت 07:03)

    من هنوزم میگم نمیتونه موفق باشه چون بالای صد میلیون قیمتشه بازم آریزو و چانگان و هایما جدیده ایران خودرو بدون رقیبن چون زیر 80 تومن هستن

  • محمدعلی محمدعلی (12 آذر 1396 ساعت 16:31)

    متاسفانه فقط برای قشرثروتمندان خوبه وحسابی کاسبی میکنن برای قشرهای کارمندی وپائین ترمثل ما فقط حسرت ..................

  • محمد محمد (12 آذر 1396 ساعت 13:33)

    کابین بسیار فیک و ابتدایی
    متشکرم

    آرش آرش (13 آذر 1396 ساعت 21:08)

    ممنون از نظر فوق کارشناسی شما