1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بورگوارد bx7، مهمان چینی-آلمانی روزهای آینده‌ی ایران

بورگوارد bx7، مهمان چینی-آلمانی روزهای آینده‌ی ایران

10 مرداد 1396
  • 32

اوضاع دیگه فرق کرده! سلیقه‌ی مردم نسبت به چند به سال پیش تغییرات زیادی داشته.تقریبا تو تمام لیست‌های خرید خودروهای مردم، شاسی‌بلندها از اولویت بالایی برخوردارن.این تغییر سلیقه‌ی خریداران حتی خودروسازهای بزرگ و مشهوری مثل جگوار، مازراتی، بنتلی و لامبورگینی رو مجبور به طراحی و ساخت مدل‌های شاسی بلند کرد؛ در صورتی که ماهیت این خودروساز‌ها و خودروهای تولیدیشون تا قبل از این کاملا اسپرت بوده.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

اما در این میان شرکت‌های تازه‌ کاری هم بودن که این فرصت رو مغتنم دیدن و وارد بازار داغ شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها شدن(به خصوص شرکت‌های چینی). بورگوارد یکی از این کمپانی‌های خودروسازی هستش.ولی اشتباه نکنید!

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

تو عکس بالا تصویر دوتا لوگو رو می‌بینیم که هر دوتای اون‌ها مربوط به برند بورگوارد می‌شن؛ فقط سمت چپی مر بوط به اوایل ده‌ی ۳۰ میلادی تا حدودا سال ۱۹۶۰ و کشور آلمان می‌شه! و لوگوی سمت راست لوگوی اصلاح‌شده‌ی همین کمپانیه که تو سال ۲۰۰۸ برای بار دوم و این بار به حضانت چینی‌ها متولد شد.تولدی دوباره بعد از ۵۴ سال! یعنی بورگوارد یک برند بسیار قدیمی و موفق آلمانی بود که بعد از اعلام ورشکستگی خودش تو دهه‌ی ۶۰ میلادی بیش‌تر از نیم قرن غیرفعال بود و تو سال ۲۰۰۸ با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و توسط شرکت خوردروسازی فوتون و به مدیریت آلمانی‌ها دوباره کار خودش رو شروع کرد.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

شاید از دیدن همین چنتا تا عکس از نماهای مختلف این خودرو(مدل بورگوارد BX7 (Borgward BX7) ) بشه گفت که این طراحی زیبا نمی‌تونه کار چینی‌ها باشه.اگر از طراحی ظاهری این ماشین خوشتون اومده باشه پس بهتره بدونید که این مدل از بورگوارد اولین مدلی هستش که توسط نمایندگی رسمی این خودروساز آلمانی-چینی در ایران یعنی کیان موتور وارنا به ایران وارد خواهد شد تا رقیب سرسختی برای هیوندای سانتافه‌ و کیا سورنتوی خوش فروش، ژاپنی‌های با کیفیت یعنیتویوتا راوفور ومیتسوبیشی اوتلندر و در نهایت رنو کولئوس بشه.از نام رقبا مشخصه که بورگوارد مسلما کار سختی رو در بازار ایران و جهان پیش رو خواهد داشت.

طراحی ظاهری BX7

بورگوارد BX7 یکی از ۲ مدل شاسی‌بلند این کمپانی هستش که تو سال ۲۰۱۵ تو نمایشگاه فرانکفورت خودش رو در معرض دید بیننده‌ها گذاشت تا خبر از نفس کشیدن دوباره‌ی این پیر آلمانی بده.ظاهر این خودرو کم شباهت به آئودی Q5 نیست، مخصوصا تو قسمت‌های کناری و چراغ‌های جلو.مثل خیلی از طراحی‌های جدید جلوپنجره‌ی این مدل بزرگه و بیشترین توجه رو در نمای جلویی به خودش جلب می‌کنه.پره‌های عمودی و لوگوی الماس شکل این برند هم در وسط این جلوپنجره‌ی بزرگ ابهت این ماشین رو از دید جلو بیشتر کردن.چراغ‌های جلو که شباهت زیادی به آئودی Q5 دارن طراحی تقریبا ساده‌ای دارن ولی کمی خشمگین به نظر میان و به خوبی با تیزی گوشه‌های جلوپنجره هماهنگ شدن.خط‌های روی کاپوت هم به زیبایی خودشون رو به همین محل تیزی گوشه‌ی چراغ‌ها و جلوپنجره رسوندن تا این هماهنگی کامل بشه و چهره‌ی ماشین جدی‌تر به نظر برسه.سپر جلو هم ساده‌ست و شباهت زیادی به سپر سانتافه‌ی ۲۰۱۵ داره و ورودی‌ هوای خطی و شبکه بندی شده در بالای اون قرار داره.در کناره‌ی بالایی سپرهم چراغ‌های دایره‌ای مه‌شکن قرار گرفتن. بیشتر طراحی‌های جدید در این قسمت برای خودروها ورودی‌های هوا رو در نظر می‌گیرن که به ظاهر خودرو حس و حال اسپرت‌تری بده ولی خب بورگوارد این کار رو انجام نداده.البته شایدم به خاطر اینکه این خودرو اصالت آلمانی داره انتظار ما کمی ازش بالا باشه.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

عکس بالا که مربوط به مدل BX7 TS می‌شه نشون‌ می‌ده که قسمت جلویی این خودرو به زیبایی طراحی شده و با توجه به قیمتش انتظارات رو براورده می‌کنه.این رو هم بگیم که در مدل TS امکانات این خودرو در ازای پرداخت پول بیشتر بسیار اسپرت‌تر می‌شن؛ مثل تغییرات ظاهری از جمله اضافه‌شدن توری جلوپنجره که از الماس‌های بورگواردی کوچکی تشکیل شدن، اضافه شدن ورودی‌های هوای بالای سپر یا طراحی جدید چراغ‌های عقب و سپر جلو و اضافه شدن خطوط اسپرت در بالای سپر عقب.مشخصات فنی هم کمی تو مدل TS قوی‌تر هستن؛ البته این مدل تفاوت قیمتی زیادی با مدل پایه داره.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

BX7 از نمای کناری ویژگی خیلی خاصی نداره و شاید مثل سانتافه زیاد اسپرت به نظر نیاد ولی بدم نیست و ریزه‌کاری‌های خوبی مثل رکاب غیر همرنگ با بدنه(همرنگ سپرهای جلو و عقب)، رینگ‌های اسپرت ۱۸ یا ۱۹ اینچی، خط برجسته‌ی بالای رکاب و نوار کرومی دور پنجره‌ها رو داره.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

می‌رسیم به قسمت انتهایی ماشین، جایی که بورگوارد ما چهره‌ی خیلی آرومی داره .چراغ‌های عقب BX7 تقریبا سایز کوچکی دارن و از لحاظ طراحی همخونی زیادی با چراغ‌های کشیده و اخم‌ کرده‌ی جلو ندارن.شاید اضافه شدن خطوط داخلی یا زاویه دار شدن اون‌ها می‌تونست ظاهر هیجان‌انگیزتری رو به نمای عقبی ماشین بده.نام برند BORGWARD هم بزرگ بین دو چراغ نوشته شده که مثل لوگوی جلوی اون خیلی جلب توجه می‌کنه.در پایین هم اگزوزهای این خودرو در طرفین سپر قرار گرفتن که دقیقا شکل اگزوزهای سانتافه‌ی ۲۰۱۵ هستن.به جز آنتن کوسه‌ای که بین روف‌ریل‌های سقف قرار گرفته چیز خاص دیگه‌ای نمی‌شه تو قسمت عقب این خودرو دید که بخواد جلب توجه کنه.در کل می‌شه گفت که طراحی عقب این ماشین اون‌قدر هام به روز نیست و از رقبای خودش تو این بخش عقب مونده.

اما داستان مدل TS خیلی متفاوته!

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

از کنار که به مدل TS نگاه می‌کنیم اولین چیزی که چشممون رو می‌گیره رینگ‌های بزرگ و خوش فرم هستش که رنگش با زه کرومی پایینی خودرو که دور تا دور رکاب‌ها و سپرها کشیده شده هماهنگی بسیار عالی‌ای رو دارن.قسمت پایینی درهای عقب‌هم یه یک نوار قرمز رنگ مزین شدن که تا سپر عقب ‌هم کشیده شدن و این بار تناسب رنگی رو با چراغ‌های عقب برقرار کردن.همون‌طور که تو شکل بالا ملاحظه می‌کنید طراحی عقبی این مدل به واسطه‌ی چراغ‌های زیباش، سپر کاملا اسپرت و خروجی‌های اگزوز ذوزنقه‌ای شکلش حس کاملا متفاوتی رو نسبت به مدل ساده‌ی این خودرو داره و به بیننده القا می‌‌‌‌‌‌‌‌کنه که این یک خودروی معمولی نیست و دوباره یادآوری می‌کنه که ریشه‌ای آلمانی داره.
و اما طراحی داخلی...

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

طراحی داخلی BX7

برای فضای داخلی BX7 می‌شه از صفاتی مثل شیک و با کیفیت استفاده کرد و باید گفت که این خودرو طراحی داخلی مناسبی رو داره و مدرنیته و سادگی رو باهم تو طراحی خودش به کار برده.تو بعضی موارد هم بهتر از رقبای هم قیمت خودش به نظر می‌رسه؛ مثلا نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی بالای کنسول وسط که بزرگ‌تر از تمام رقبای خودشه. پایین این نمایشگر دو دریچه‌ی مستطیل شکل ساده‌ی تهویه هوا قرار دارن و بین این دریچه‌ها و دکمه‌های نه چندان زیاد وسط کنسول نواری قرار داره که یک مرز زیبا رو بین این دو قسمت ایجاد کرده.دو دستگیره هم جلوی دنده کار گذاشته شده که اصلا شبیه به دستگیره‌های پورشه کاین یا پانامرا نیست؛ بلکه دقیقا همونه! ولی خب قشنگه.اهرم دنده‌ی این ماشین هم به اصطلاح دنده خلبانیه که خیلی از دنده‌ی سانتافه خوش فرم تره و اسپرت‌تر به نظر می‌رسه.از صفحه‌ی زیر دنده نگذریم که خیلی جذابه؛ چون که از متریال طرح چوب برای این صفحه استفاده شده و دکمه‌های اون شباهت زیادی به برندهای لوکس و اسپرتی مثل آئودی و جنسیس دارن و خود به خود همین حس لوکس و اسپرت بودن رو به سرنشینان منتقل می‌کنن.اما می‌رسیم به صفحه‌ی کیلومترشمار که عقربه‌های نه‌ چندان به روزی رو در داخلش مشاهده می‌کنیم ولی قرار گرفتن آمپرهای دمای آب و آمپر بنزین و همچنین یک نمایشگر کوچک در بین عقربه‌های کیلومتر شمار و دور موتور و شکل کلی قاب دور، ظاهری زیبا رو برای چشمان راننده ایجاد کردن.فقط اینکه انگار از شیفتر تو این مدل خبری نیست که اصلن هم خبر خوبی نیست.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو جنس لوازم استفاده شده در سطوح مختلف اون هستش که تماما از ترکیب چرم و پلاستیک نرم استفاده شده و در این مورد حداقل از رقبای کره‌ای خودش یک درجه بهتره.یکی از آپشن‌هایی که بورگوارد برای مدل BX7 در نظر گرفته امکان انتخاب خودروی ۵ نفره، ۶ نفره و ۷ نفره هستش که هر خریدار با توجه به نیاز خودش می‌تونه خودروی مناسب خودش رو انتخاب کنه.در عکس پایین هم می‌تونید تصویر مدل ۷ نفره رو مشاهده کنید.

آخرین موردی که راجع به دیزاین داخلی این مدل می‌شه گفت انتخاب ۳ نوع تریم مختلف برای این ماشینه که شامل رنگ‌های مشکی، کرم و قهوهای می‌شه که با توجه به سلیقه‌ی خریدار انتخاب می‌شن ولی رنگ قهوه‌ای جلوه‌ی لاکچری‌تری رو به فضای داخلی می‌ده.

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

اطلاعات فنی بورگوارد BX7 (Borgward BX7) ، برگ برنده‌ی بورگوارد!

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت بورگوارد BX7 قدرت بالاتر موتورش هست که می‌تونه فاکتور مهمی برای پیشی گرفتنش از رقبای خودش چه در داخل کشور چه در خارج کشور باشه. BX7 از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو شارژر بهره می‌بره که می‌تونه برای این آلمانی چشم بادومی ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنه که نسبت به رقبای هم کلاس خودش اعداد بسیار بهتری محسوب می‌شن.یه نکته‌ی ظریف تو این‌جا وجود داره و اون هم سنت شکنی‌ای هستش که این اعداد باعثش شدن.در حال حاضر اکثر خودروهای با موتور ۲ لیتری یا در بازه‌ی قدرتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ اسب بخار قرار میگیرن(مثل همین سانتافه و سوناتا و یا حتی مثلا مرسدس E200 و بی‌ام‌و 320i) و یا در یک کلاس بالاتر و با همون موتور ۲ لیتری خودروها توان تولیدی در محدوده‌ی حدودا ۲۳۵ تا ۲۵۵ اسب بخار قرار می‌گیرن(مثل بی‌ام‌و X3 یا مرسدس E300).حالا بورگوارد اومده و دقیقا در بین این دو بازه قرار گرفته و می‌شه گفت که این حرکت هوشمندانه می‌تونه خریداران هر دو بازه‌ی بالایی و پایینی رو جذب کنه، به جای اینکه فقط مورد توجه خریداران یک بازه قرار بگیره!

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

قدرت و گشتاور موتور BX7 از طریق یک گیربکس ۶ و یا ۷ سرعته‌ی دوکلاچه‌ی اتوماتیک به محور جلو و یا در نمونه‌ی دو دیفرانسیل به هر چهار چرخ منتقل می‌شه.هنوز هیچ عدد قابل استنادی از شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو منتشر نشده و نمی‌تونیم بگیم که دقیقا چه شتابی رو داره. (راستش حدودا هم نمی‌تونیم بگیم)
یکی از نکات مثبت دیگه‌ی این خودرو رسیدن به حداکثر گشتاور تو دور موتور پایینه؛ این موتور در موتور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه به شما حداکثر گشتاور رو تقدیم می‌کنه که حتی تو دورهای پایین هم بتونید کنترل بهتری رو روی ماشینتون داشته باشید.

با توجه به جدید بودن این خودرو و نبودن اطلاعات کافی در مورد سواری و مصرف سوختش باید به این بخش پایان بدیم و به همین اطلاعات بسنده کنیم.در پایان این بخش توجه شما رو به مقایسه‌ی فنی بورگوارد BX7 و هیوندای سانتافه جلب می‌کنیم:

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

امکانات و قیمت BX7

امکانات رفاهی و ایمنی شامل:

سیستم ورود و استارت بدون کلید(KeyLess)-سقف پانارومیک-صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی و با حافظه در ردیف جلو-صفحه نمایش رنگی لمسی ۱۲.۳ اینچی-هدآپ دیسپلی-ترمزدستی برقی-دوربین عقب و دوربین ۳۶۰-سیستم تهویه مطبوع دیجیتال اتوماتیک به همراه دو کانال برای ردیف دوم-چراغ‌های زنون اتوماتیک تطبیقی در جلو(AutoLight)-سنسور پارک جلو و عقب-سنسور باران-سنسور تشخیص باد لاستیک‌ها-اتو هلد-سیسیتم صوتی همراه با ۹ اسپیکر-کروز کنترل تطبیقی-۶ عدد کیسه‌ها-رادار نقطه کور-رادار بین خطوط-سیستم کنترل پایداری(ESP)

همونطور که ملاحظه می‌کنید این خودرو تقریبا تمام امکانات رفاهی و ایمنی لازم رو که می‌تونه داشته باشه رو داره و چیزی از رقبای خودش کم و کسر نداره. و اما حالا نوبت اینه که ببینیم این چینی آلمانی‌الاصل چه قیمتی خواهد داشت.

خیلی سخته که از الان بخوایم قیمت این مدل رو تعیین کنیم ولی با توجه به قیمت حدودی اون در چین شاید بشه یک بازه‌ای براش در نظر گرفت. این مدل که در ۴ کلاس Comfort، Elite،Luxury و Flagship طبقه‌بندی می‌شه در نمونه‌های تک دیفرانسیل در بازه‌ی ۱۸۵۰۰۰ یوآن و ۲۳۵۰۰۰ یوآن قرار می‌گیره؛ یعنی بین ۲۷۰۰۰ تا ۳۴۶۰۰ دلار.قیمت مدل دو دیفرانسیل هم در بازه‌ی ۱۸۵۰۰۰ یوآن و ۲۱۷۰۰ یوآن قرار می‌گیره؛ یعنی ۲۷۰۰۰ دلار تا ۳۲۰۰۰ دلار.(قیمت نمونه‌ی دو دیفرانسیل Flagship موجود نسیت ولی احتمالا باید حدود ۳۶۵۰۰ دلار باشه)

قیمت یک دستگاه سانتافه‌ی فول آپشن ۲۰۱۷ حدودا ۳۵۰۰۰ دلار هستش.از مقایسه‌ی قیمتی این دو خودرو می‌شه گفت که بورگوارد BX7 از قیمت نزدیک یه ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شه و این قیمت تا حدودا ۲۵۵ میلیون تومان با توجه به سطح آپشن‌ها و تک یا دو دیفرانسل بودن بون قیمتش بالا خواهد رفت که دقیقا شبیه سانتافه و سورنتو خواهد بود.

قیمت نمونه‌ی TS این مدل هم حدود ۳۰۳۰۰۰ یوآن معادل عدد بسیار بالای ۴۴۷۰۰ دلار خواهد بود که در این صورت باید اون رو مدل‌هایی مثل مرسدس GLC300 و یا بی‌ام‌و X3 مقایسه کرد که فکر نمی‌کنم این ماشین اون قدرها عالی باشه که بتونه با همچین رقبای گردن کلفتی رقابت کنه.

جمع بندی

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

۶ برند،۶ خودرو

در یک طرف بورگوارد BX7 با ماهیتی چینی آلمانی و امکانات بسیار عالی و در طرف دیگر هیوندای سانتافه، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ایران(البته درستش کراس‌اووره)، کیا سورنتوی خوش استایل، تویوتا راوفور با کیفیت، رنو کولئوس جدید و خوش قیمت و میتسوبیشس اوتلندر ژاپنی.

دقیقا مشخص نیست که لاستیک‌های بورگوارد کی قراره به آسفالت‌های خیابان‌های ایران بوسه بزنن ولی به شخصه خیلی مشتاقم تا ببینیم بالاخره شاسی بلندی از راه می‌رسه که بتونه کودتا کنه و سلطنت رو از کره‌ای‌ها بگیره یا نه.

اگر قیمت گذاری این خودرو به همین ترتیبی باشه که تو بالا گفتیم قاعدتا با توجه به قابلیت‌هاش این پتانسیل رو داره که فروش خوبی رو هم داشته باشه.البته نباید فراموش کنیم که تو کشور ما بعضی چیزا برعکسه و هیچ پیش‌بینی خاصی نمی‌شه کرد؛ مثل اینکه فروش راوفور تو کل دنیا خیلی بیشتر از سانتافه هستش ولی تو ایران این موضوع دقیقا برعکسه!

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران

بورگوارد، مهمان آلمانی تبار روزهای آینده‌ی ایران



نظرات

  • Mahdi Mahdi (8 آذر 1396 ساعت 02:51)

    یه سری یاد گرفتن فقط بگن "ماشین چینی"بده توکه نداشتی اون ماشینو پس نگو آشغاله (التماس تفکر).

  • فیروز فیروز (6 آذر 1396 ساعت 07:06)

    یادش بخیر از کتونی چینی به کجاها رسیدن این چینیا؟

  • SAEID SAEID (9 آبان 1396 ساعت 09:30)

    درسته که محصولات چینی نسبت به برندهای بین المللی از کیفیت خوبی برخوردار نیسیند اما باید به این نکته هم اشاره کنم که ایا از محصولات ایران هم ضعیف تر هستند ، ایران خودرو سایپا...یک محصول را سالیان سال تولید می کنند و حتی بلد نیستند که یک تغییر در جلو پنجره ایجادکنند اما همین ماشین های چینی را نگاه کنیم می بینیم که تکنولوژی و توانایی هر نوع تغییر را دارند پس باید بپذیریم که فاصله ماشینهای چینی با ایران بسیار زیاد است و برای ما ایرانیها که بخواهیم یک سطح بالاتر از ماشینهای ایرانی انتخاب کنیم به ناچار باید ماشینهای چینی انتخاب کنیم (البته با توجه به سطح درامد کلی ایرانی ها)
    ارزو میکنم روزی برسد که همه برندها با همان قیمت واقعی خودشان در ایران هم عرضه بشه تا ما هم لذت امنیت سوارشدن به یک ماشین ایمن و راحت را باخانوادهایمان تجربه کنیم .

  • جاوید جاوید (5 آبان 1396 ساعت 01:08)

    سلام به دوستان
    خیلی ادم میخوادبشه یک کاره مملکت و بوققق ..
    حالا دوستان به جای شعار دادن یک لحظه خودتون رو جای اون طرفی که به اصتلاح شما دزد میخونیش بزار
    واقعن حالا که شما جای طرف هستی..ایا به فکرمنافع خودت نیستی و.....

  • مهدی مهدی (14 مهر 1396 ساعت 06:06)

    سلام :وقتی خودرو داخل کیفیت نداره ما می رویم طرف خودرو چینی واز لحاظ کارگران غصه نخورید وقتی آنها فکر جان مردم نیستند ما فکر آنها باشیم من 4ساله خودرو چینی دارم آران گردی هم کردم فقط روغن و بنزین خروجش کردم

  • فرهاد فرهاد (5 مهر 1396 ساعت 11:30)

    چقه خشگله ، تو اراک هم نمایندگی مزنه ؟

  • مسعود مسعود (26 شهریور 1396 ساعت 09:10)

    آقا نخرید تو رو خدا نه خودروی چینی نه خودروی داخلی بی کیفیت و نه خودروی گرون (نسبت به قیمت جهانی )تا اینا مجبور بشن برن سراغ کمپانیای خوب اروپایی و گمرگی هم کم کنن پول گمرکی که اینهمه میگیرن معلوم نیس چیکار میکنن شما سلامتی واستون چقدر ارزش داره؟آلودگی هوا؟ اینا همه از این خودروهای آشغاله برید ببینید مثل آذربایجان چه خودورهای مدل بالا با چه قیمتهای خوبی سوار میشن تا مردم متحد نشن هیچ چیزی بهتر نمیشه که بدتر میشه

  • پویا پویا (19 شهریور 1396 ساعت 19:08)

    وقتی کشوری تحریم هست و برندهای معتبر بین المللی نمیتونن به ایران بیان و مدیران لایق و فداکار ایرانی که اول به فکر جیب خودشون هستند بعد جون مردم بهترین گزینه اجناس بنجل و درجه دو و سه چینی رو وارد میکنن مدیران ما حتی حاضر نیستن حداقل خودرو درجه یک چینی رو وارد ایران کنن چون از سودشون کم میشه آقا زاده ها خرج دارن الکی نیست که

  • هومن هومن (13 شهریور 1396 ساعت 01:00)

    جالبه که جلوی خودروهایی با کیفیت و خوبی که انقدر کم اصطحلاک و کم مصرفه و یه عمر ماشینه برا مصرف کننده و دوست محیط زیسته مثل برند هوندارو سنگ میندازن و تو وارداتش سخت میگیرن و امثالش، اون وقت از این ور و اون ور خودروی چینی راحت وارد میکنند خنده داره ،به جا این خودروهای چینی 4 تا برند ژاپنی و آلمانی وارد کنید

  • Bahram Bahram (11 شهریور 1396 ساعت 02:04)

    های مردم تورو بدینتون ماشین چینی نخرید .بقران سوار پراید بشید ولی ماشین چینی نخرید آآآآآششششششغغغغاااااله.
    من آریزو5 خریدم مثل سگ پشیمونم .هیچ چیزش خوب نیس.کولرش خرابه رفتم نمایندگی میگن همینیکه هست میخاستی نخری .تورو به قران نخرید نخرید نخرید به والله نخرید بدرد نمیخورد

    امید امید (5 بهمن 1400 ساعت 23:04)

    خواهشاً الکی چرت نگو منم اریزو ۵ دارم سگش به ماشینهای ایرانی می ارزه آنقدر واضح دروغ گفتی که اونی که از مدیران خودرو میخره می‌دونه چقدر دروغت بزرگه بزرگترین مزیت شرکتهای چینی به ویژه مدیران خودرو جوابگویی و سرویس های عالی هست
    اگر کارمند سایپا و ایران خودرویی که به اندازه کافی مردم رو به کشتن دادید خواهشاً خون کسی دیگه رو بی جهت به فنا نده با این تعریف کردنت
    ایران خودرو و سایپا حتی دربانش باهات دعوا دارند

  • yasin yasin (1 شهریور 1396 ساعت 06:06)

    چرا در برابر قبول کردن اینکه چین داره ابرقدرت جهان میشه مقاومت می کنید؟ یادتون نمیاد 10 سال پیش هیوندا چی بود؟نمیدونید موبایل های اپل داخل خاک چین تولید میشه؟ نمیدونید سامسونگ اکثر تولیداتش تو چینه؟ فقط بلدین بگین ماشین آشغال چینی؟؟ خب شما همین ماشین آشغال چینی رو با ماشین آشغال کره ای و ماشین آشغال فرانسوی مقایسه کن .. من نمیگم این بهترین ماشینه .. میگم با محصولات کیا و هیوندا مقایسه کن واااقعا بهتره..ولی قبول دارم به محصولات نیسان و میتسوبیشی فعلا نمیرسه .. ولی با این روند پیشرفت چین .. خواهد رسید

  • علیرضا علیرضا (26 مرداد 1396 ساعت 10:50)

    جای تاسف داره که ایران شده جایی برای حرکت ماشینهای اشغال چینی

  • Sanaz Sanaz (26 مرداد 1396 ساعت 03:50)

    اینکه توی جنسای چینی و ایرانی و آشغال بودنشون شکی نیس درست ولی پراید و ...... رو حداقل حداقلش داخل تولید و یا مونتاژ میشه و ۴ نفر از بغلش نون میخورن-منظورم کارگراس- ولی اونیکه وارد میشه علاوه بر اینکه ارز خارج میشه کمک به صنعت و نون خوردن کارگرا و مهندسین چیه


    من حاضر زیر دست پراید و امثالهم بمیرم تا با ی ماشین چینی تن به خفت بدم

    علی علی (20 آبان 1396 ساعت 01:04)

    سلام.
    ساناز خانوم ، تا این تعصبات بی جا و این طرز فکرای عقب مونده رو داریم ( دقیقا عین صنعتمون) ، آش همین آشه و کاسه همین کاسه......شما که حاضری زیر دست پراید بمیری ، بدون سازنده پراید روش پوستر ترمز چینی می بنده ،چون براش جون من و شما مهم نیست، حالا بماند که یه ستاره ایمنی هم نداره.ایران مستعمره چین شده .خیلی وقته.لباس تنمون هم چینیه.خلااااااص.

    محمد  مهدی محمد مهدی (6 آذر 1396 ساعت 01:18)

    اینکه انقدر به فکر کارگران و صنعت کشور هستین خیلی خوبه ولی مشکل این ایدولوژی اینه که با اینکار مدیران نالایق و بی مسولیت کشور گستاخ تر و سود جو تر میشن و هرگز رقابت صحیح رو یاد نمی گیرن

    Ahmad Ahmad (8 آذر 1396 ساعت 02:10)

    چرا بجای نون کارگرها به فکر جون مردم نیستید

  • Saber Saber (25 مرداد 1396 ساعت 08:48)

    همون تیگو ٥ هستش
    چه المانی چه کشکی
    تبلتای چینی یادتونه
    هر روز یه مدل
    ولی همشون یکین

  • محمودی محمودی (21 مرداد 1396 ساعت 10:39)

    ماشین های 2500 سی سی فهمیدم برا چی ورودشون ممنوع شد برا اینکه فرهنگ ما به چینی ها بیشتر میخوره

    محمد  مهدی محمد مهدی (6 آذر 1396 ساعت 01:23)

    و یا اینکه فقط خود مسولین توانایی خرید خودرو های بالای 2500ccرو داشته باشن

  • Rokh Rokh (18 مرداد 1396 ساعت 09:02)

    ماشالله مردم ایران چقدر پولدار شدن که ۲۰۰ میلیون پول ماشین چینی رو میدن. احســنت!

  • نامشخص نامشخص (18 مرداد 1396 ساعت 08:50)

    در جواب دوستمون که میگه اسم چین روشه آشغاله باید گفت تا حالا چین رفتی؟ از نزدیک دیدی؟ تاحالا ماشین چینی سوار شدی؟ یا پراید داری هنوز؟ آشغال اون لگنهای ایرانیه که به خوردتون میدن.....آخه ایران خر رو و سایپا و...206 و پارس و پراید و سمند وووووچی داره که انقدر واسش پول میدین.... به اون اندازه پول بدین که آش میخورین....

    amir amir (19 مرداد 1396 ساعت 01:36)

    پسر خوب محصولات ایران خودرو و سایپا که آشغال هستند در کل ولی سگشون میرزه به ده تای چینی مخصوصا پارس خودرو برای خودروهای چینی لازم نیست سوار شون بشی شما که اینهمه ادعا دارید برید چین ببینید این ماشینایی که برای کشور ما فرستادند یدونشون اونجا هست اگر باشه برای قشر پایینشون هست پس الکی سوسه چینی نیا نه چینی خوبه نه ایرانی دریک کلام

    نامشخص نامشخص (19 مرداد 1396 ساعت 07:03)

    مثل اینکه شما وارد کننده این پیت حلبی چینی هستی و مردم ایران رو خر سوار تصور کردی. پراید رو بی خیال ولی رقابت با بندهایی که نام بردین با حرف نمیشه باید ۱۰۰ سال مثل اونها رو نو آوری، کیفیت و خدمات ثابت قدم باشید. خر سوار هم بابات.

  • ناشناس ناشناس (17 مرداد 1396 ساعت 09:23)

    وارد کننده محترم ورود این ماشین با این قیمت موجب افتضاح فروش برای شما خواهد بود از ما گفتن!

  • حسین حسین (16 مرداد 1396 ساعت 14:53)

    کلا هر وسیله‌ای که اسم چین روش باشه آشغاله

  • رضا رضا (15 مرداد 1396 ساعت 10:52)

    گمان نکنم خودرو ی چینی ای با این کیفیت تا حالا وارد شده باشه که قیمتش مانند اونا باشه