1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. گروه بهمن خودروی FAW B30 را به ‌زودی عرضه می کند

گروه بهمن خودروی FAW B30 را به ‌زودی عرضه می کند

6 خرداد 1396
  • 5

شرکت بهمن‌موتور پس از عرضه موفق نخستین محصول FAW در بازار ایران هفته گذشته سدان کامپکت جدید B30 را برای ورود به بازار معرفی کرد، خودرویی که با توجه به سابقه خوب FAW در ایران و توانایی‌هایی که B30 عرضه می‌کند می‌توان موفقیت آن را پیش‌بینی کرد.

 گروه بهمن خودروی FAW B30 را به ‌زودی عرضه می کند

شرکت FAW که در زمره بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار دارد و به تولید محصولات فولکس‌واگن در این کشور می‌پردازد با عرضه مدل B50 F (آسا) در بازار ایران، قدم بزرگی را در ابتدای راه برداشته است. این شرکت از سال 2010 تحقیق و توسعه سدانی شهری را در دستور کارش قرار داد که نتیجه آن تولد مدل جدید B30 بود.

این خودرو بنا بر پایه پلت‌فرم PPQ35 شریک آلمانی‌اش یعنی فولکس‌واگن بنا شده و به‌نوعی برادر فولکس‌واگن جتا و بورا به حساب می‌آید و از این نظر می‌توان آن را بالاتر از رقبای چینی‌اش در بازار ایران دانست. در دل این سدان کامپکت پیشرانه‌ای 1.6 لیتری با حداکثر توان 107 اسب بخار قرار دارد که همانند B50 F از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک طراحی شده توسط AISIN ژاپن بهره می‌برد. آیسین بزرگ‌ترین تولیدکننده گیربکس‌های اتوماتیک در سطح جهان است و هم‌اکنون شرکت‌های معتبری از جمله تویوتا از گیربکس‌های تولیدی این شرکت در محصولات خود بهره می‌برند.

 گروه بهمن خودروی FAW B30 را به ‌زودی عرضه می کند

B30 با اتکا به این ترکیب فنی، در سیکل ترکیبی مصرف سوختی کمتر از 7 لیتر دارد که رقم مناسبی در این کلاس است. سدان 4625 میلی‌متری جدید FAW برای بازار ایران با وزن خالص 1.2 کیلوگرم و ظرفیت فضای صندوق 480 لیتر (که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌ها در این کلاس است)، خودرویی مناسب برای خانواده‌ها است ضمن آنکه فاصله محوری 2.6 متری باعث می‌شود فضای داخلی مناسبی داشته باشد. غیر از خانواده‌ها، قطعا جوانان هم این خودرو را خواهند پسندید چراکه طراحی به‌روزی دارد که شبیه به طرح‌های قدرتمند اروپایی است و قطعا به‌زودی کهنه نخواهد شد. این خودرو همچنین با بهره‌گیری از آپشن های مناسب، می‌تواند جایگاه مناسبی داشته باشد. گیربکس آیسین تنها بخش ژاپنی این خودرو نیست چراکه سیستم فرمان برقی آن هم از فناوری ژاپنی بهره می‌برد که در زمان تردد در شهر نرم است و در زمان حرکت با سرعت‌های بالا سفت‌تر می‌شود تا تعادل خودرو حفظ شود.

 گروه بهمن خودروی FAW B30 را به ‌زودی عرضه می کند

ایمنی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در زمان طراحی این خودرو بوده است و FAW با دانش بالایی که در شراکت با شریک آلمانی‌اش به دست آورده، از فولاد با استحکام بسیار بالا در شاسی این خودرو استفاده کرده است که باعث می‌شود شاسی خودرو مقاومت بالایی در زمان تصادف داشته باشد. به‌علاوه در شاسی این خودرو نقاط شکست مناسبی طراحی شده که در زمان تصادف احتمالی، به‌خوبی می‌تواند نیروی تصادف را جذب و مستهلک کند. در کنار ایربگ ها، این خودرو از سیستم کنترل پایداری نیز برخوردار است که باعث می‌شود تعادل خودرو در شرایط مختلف حفظ شود. به‌علاوه این خودرو به سیستم کمکی آغاز در سربالایی هم مجهز است تا در زمان حرکت در شیب‌های تند، نگرانی از بابت حرکت رو به عقب خودرو نداشته باشید.

در زمینه امکانات رفاهی هم B30 گزینه ایده‌آلی است و طیف مناسبی از امکانات را عرضه می‌کند. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به نویگیشن، سیستم صوتی با شش اسپیکر، دوربین و سنسورهای عقب و صندلی و فرمان چرمی اشاره کرد.

این خودرو هم‌اکنون در آستانه ورود به بازار ایران است و بزودی شرایط فروش این خودرو منتشر خواهد شد.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • kiomars kiomars (7 خرداد 1396 ساعت 14:02)

    جناب منتا
    اینکه چینی ها چه شرکت هایی را خریداری کرده اند هیچ ارتباطی به کیفیت ماشین های چینی ندارد. لابد تصور میکنید چون برلیانس با بی ام دبلیو جوینت ونچر شده کیفیت برلیانس هم رده BMW است یا کیفیت سابرینای چین معادل مرسدس شده؟؟!!
    خودتان را گول نزنید. آیا تولید خودرو اروپایی، ژاپنی و حتی کره ای بهتر است یا مونتاژ ماشین های چینی که حتی در کشور خودشان مشتری ندارد

  • افشین افشین (6 خرداد 1396 ساعت 19:10)

    اقای کیومرث نان و سود در خودروهای چینی هست چرا که نه مردم هم که مظلوم و تسلیم جبر هستند

  • hamid hamid (6 خرداد 1396 ساعت 17:06)

    تا کی میخاین آویزون چینی ها باشین .پس خودتون چی دارین .چی هستین .چکاره این دلال .اسم تولید کننده رو خودتون گذاشتین دلالیه این

  • kiomars kiomars (6 خرداد 1396 ساعت 13:17)

    نکته دردآور این است که چرا اینطور با آب و تاب در مورد مونتاژ خودروی چینی تعریف می کنیم. تا سه سال پیش بهترین بهانه بی کیفیتی تولیدات خودرویی، تحریم ها بود الان چرا باید خودروساز ما به چینی ها آویزان باشد؟

    منتا منتا (6 خرداد 1396 ساعت 23:42)

    عزیزم کمپانی دانگ فنگ چین۹۰ درصد سهام پژو سیتروین فرانسه رو خریداری کرده / کمپانی جیلی چین چندسالی است که صاحب کمپانی ولوو هستند / کمپانی برلیانس چین با بی ام دبلیو جوینت ونچر شده و سابرینا ی چین با مرسدس بنز جوینت ونچر شده کمپانی فاو از کشور چین با کمپانی مزدا و میتسوبیشی جوینت ونچر شده شک نکن تا ۱۰ سال آینده کمتر خودروی غیر چینی در بازار خودروی جهان باقی می ماند . و ما ایرانیها همچنان در حال انتقاد از خودرو های چینی هستیم !!!!!!!!!