1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

بررسی ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

4 بهمن 1392
  • 1

این مدل ب ام و، یکی از وحشی‌ترین خودروهای کلاس خودش محسوب می‌شود. راننده این خودرو، حتی اگر از آن دسته راننده‌های محتاط و خونسرد دنیا باشد، باز هم وقتی پشت فرمان 428i می‌شود، باز هم در مقابل وسوسه‌ی رانندگی دیوانه‌وار و مانورهای وحشیانه آن، دچار تردید می‌شود و برای رقابت با سایر خودروها در بزرگراه آماده می‌شود. 428i برای شما هر چه که لازم بوده، فراهم آورده است؛ البته نه به اندازه‌ی یک سدان سری ۳، ولی آن‌قدر که مانند راننده‌های نترس در جاده مانور بدهید و در همین حال، از ایمنی خودرویتان مطمئن باشید.

ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

در مهندسی آلمانی در طراحی خودرو، همه‌چیز از روی برنامه است و در مونیخ، ب ام و، در یک اقدامی بحث‌برانگیز، خودروهای کوپه را از زیر عنوان «سری ۳» خارج کرده است؛ خودروهایی که تا همین چند وقت پیش، نصف فروش ب ام و در امریکا بودند. در هر حال، به زودی باید منتظر مدل‌های دیگری با نشان M4 بود. در همین حال، 428i با قیمت ۴۱ هزار و ۴۲۵ دلار از راه رسیده؛ قیمتی که ۳۲۰۰ دلار از مدل پایه 328i بیشتر است.

ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴


در مدل پایه این خودروی سری ۴، چراغ‌های زنون و سقف آفتاب‌گیر، همراه با یک بدنه‌ی فوق‌العاده، خودنمایی می‌کنند. برای مدل‌های کوپه و سدان با سیستم گیربکس اتوماتیک، وزن کلی مشابه و حدوداً به‌اندازه ۱60۰ کیلوگرم است.

ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

در برخی موارد، نمی‌توان به 428i خرده گرفت؛ چرا که ب ام و، خودروی سری ۴ خود را به عنوان یک خودروی اسپرت در نظر نگرفته، بلکه مطابق انتظارات از یک کوپه لوکس، بر روی آن کار کرده است. همانند بیشتر مدل‌های اخیر ب ام و، از پلاستیک سخت در طراحی داخلی کابین استفاده کرده، امّا در عین حال، از تریم زیبا و چشم‌نواز سیاه رنگ با طرح چوب هاکی در کنار آن، بهره برده است. فضای داخل کابین به اندازه‌ی کافی در نظر گرفته شده و راننده و شخصی که کنار او نشسته، فضای زیادی برای مانور بر روی صندلی خواهند داشت. چرخ فرمان کوچک و نسبتاً باریک جدید، احساس سبکی و سرزندگی بی‌نظیری به راننده می‌دهد.

مسافران هم در عقب، شرایط راحتی خواهند داشت. با وجود حرکات اضافی، باز هم فضای لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های بزرگ و تا شونده برای دست‌ها تدارک دیده شده است. دریچه‌های هوا و چراغ مطالعه، از دیگر امکاناتی است که برای صندلی‌های عقب وجود دارد. البته مانند تمام کوپه، درهای با عرض زیاد، خطر برخورد آن‌ها در هنگام پیاده شدن در پارکینگ، همواره وجود خواهد داشت. در واقع، اگر خودروی سری ۴ خود را دوست دارید، آن را نزدیک یک خودروی دیگر پارک نکنید.

موتور ۲ لیتری با توربوشارژر، برخلاف این موضوع که تنها دو پیستون برای بالا و پایین رفتن در آن وجود دارد، یک منبع بهینه برای ایجاد پیشرانه 428i است. رسیدن سریع به حداکثر گشتاور موتور، باعث شد تا خودروی تست، بتواند در مدت ۵/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰/۳ ثانیه سریعتر از 328i است که قبلاً بررسی شده است.

آپشن‌های این خودروی سری ۴، دقیقاً از خودروهای سری ۳ پیروی می‌کنند. قبل از پرداخت ۵۵۰ دلار اضافی برای رنگ، رنگ‌های استاندارد سیاه و سفید در دسترس مشتری خواهند بود. استفاده از تریم چرمی، ۱۴۵۰ دلار هزینه خواهد داشت و گران‌ترین آپشن نیز، بسته اسپورت M به ارزش ۳۵۰۰ دلار است که بهینه‌سازی‌های زیادی را در داخل کابین و بدنه بیرونی خودرو، به همراه خواهد داشت. از امکانات این بسته، می‌توان به صندلی‌های اسپرت، سیستم تعلیق M اسپورت، چرخ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای مخصوص تابستانی اشاره کرد.

کسانی که به رانندگی، به عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنند، احتمالاً بسته M اسپورت را یکی از بهترین آپشن‌های 428i خواهند یافت. خودروی تست شده در این بررسی، دارای آپشن هزار دلاری برای کنترل دینامیک با امکاناتی از جمله سیستم فرمان با نسبت متغیر است. با این حال، این خودرو، با این بسته اضافی هم کامل نشده است. ب ام و اجازه داده تا اندکی کم‌فرمانی و لغزش در این مدل بیشتر احساس شود. با این حال، وضعیت واکنش پدال گاز، پدال ترمز و عملکرد کلی، به همان گونه‌ای است که از این مدل سری ۴، به عنوان یک خودروی لوکس انتظار می‌رود. بعد از خرید 428i، در نهایت و در بیشتر اوقات، به این نتیجه خواهید رسید که پول خود را در جای مناسبی خرج کرده‌اید.

منبع پدال


نظرات

  • 0125 0125 (28 اسفند 1392 ساعت 12:15)

    عالیه عالی کمپانیش که اینارو تولید می کنه خوب چند تا هم سوپر اسپرت تولید بکنه نه ازون سوپر اسپرتاش.