1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. 5 رنوی جدید در راه ایران

5 رنوی جدید در راه ایران

18 تیر 1395
  • 0



شرکت خودروسازی رنو قرار است با پنج خودروی جدید به بازار ایران بیاید؛ بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است سه محصول با همکاری سایپا و دو خودرو نیز با همکاری ایران خودرو تولید و عرضه شود.


همکاری شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خودروسازان داخلی، از ماه ها پیش به کانون توجه فعالان صنعت خودرو تبدیل شده است؛ هر چند برخی انتظار داشتند رنو در ایران فقط با یک خودروساز داخلی همکاری داشته باشد، اما همواره دو خودروساز سایپا و ایران خودرو بر ادامه همکاری با این شرکت تاکید داشتند.

معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امروز (شنبه) در این زمینه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: رنو پنج خودروی جدید را در طرح آتی برای ایران در نظر گرفته است که سه محصول را با سایپا و دو مورد را ایران خودرو تولید خواهد کرد.
فرداد دلیری اضافه کرد: شرکت های ایران خودرو و سایپا برای ارتقا «ساخت داخل» این همکاری نیز هدفگذاری کرده و چشم اندازی ترسیم کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه در همکاری رنو با خودروسازان داخلی، قرار است شریک اصلی شرکت سایپا باشد، گفت: شرکت «بن رو» بعنوان سایت جدید همکاری رنو و سایپا انتخاب شده است. شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو ( بن رو)از شرکت های زیرمجموعه سایپاست که در جاده قدیم سلفچگان ساوه واقع شده و با حدود یک هزار پرسنل، خودروهای سایپا 151 و آریو S300 تولید می کند.

به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام، همکاری های خودرویی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی از سر گرفته شد؛ نخستین قرارداد، بین پژو و ایران خودرو به امضا رسید و شرکتی با عنوان «ایکاپ IKAP» تشکیل شد؛ دومین مشارکت که مذاکرات آن هنوز ادامه دارد و آخرین نشست آن در هفته گذشته در پاریس برگزار شد، بین سایپا و سیتروئن مطرح است.

همکاری با رنو، یکی دیگر از مهمترین همکاری هایی خودرویی ایران در دوران پسابرجام به حساب می آید؛ شرکت خودروسازی فرانسوی رنو یکی از 10 شرکت بزرگ خودروساز جهان به شمار می آید که سابقه حضورش در ایران به همکاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران برمی گردد؛ زمانی که پلتفرم ال 90 برای تولید در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار گرفت.

مدیرعامل ایران خودرو پیش از این گفته بود در انتظار پیشرفت قرارداد شرکت سایپا با رنو هستیم تا پس از آن، مذاکرات خود را با رنو پیگیری کنیم؛ شرکت رنو سابقه همکاری با خودروسازان ایرانی دارد و پس از پایان مذاکره با سایپا، ما با رویکرد و استراتژی مشخص با آنها مذاکره خواهیم کرد که در صورت توافق، از تولیدهای مشترک با رنو در سبد محصول های ایران خودرو استفاده خواهیم کرد.

منبع:ایرنا



نظرات