1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی نیسان میکرا 2016

بررسی نیسان میکرا 2016

16 دی 1395
  • 1

شاید باور کردن این موضوع سخت باشد اما سوپرمینی زیبایی که در تصاویر مشاهده می‌کنید نیسان میکرا است.

 بررسی نیسان میکرا 2016

از خطوط تیر و برجسته‌ی کناره‌ها گرفته تا سقف شناور و چراغ‌های جلو و عقب زیبا، میکرا اکنون رقیبی کامل برای فورد فیستا، فولکس‌واگن پولو و اوپل کورسا است. می‌توان گفت ظاهر و کابین این خودرو هوشمندانه‌تر از هر خودروی دیگر این کلاس طراحی شده است.

 بررسی نیسان میکرا 2016

با باز کردن درب جلو شاهد داشبورد دو رنگ و دوخت چرمی مصنوعی در مدل‌های بالاتر خواهید بود. در این خودرو صفحه لمسی 7 اینچی و پلاستیک‌های پیچ‌وتاب دار در بخش بالایی داشبورد به چشم می‌خورند. این رسماً خودروی پروتوتایپ پیش‌تولیدی است اما پلاستیک‌های روی درب‌ها و داشبورد که برای ارزان‌سازی بکار رفته‌اند خیلی تغییر نخواهند کرد. هرچند احساس کلی کابین باعث می‌شود که میکرای جدید را مدلی شیک، گران‌بها و کمی اسپورت بدانید. فرمان D شکل میکرا در ایجاد حس اسپورت بودن نقش بسزایی دارد.

 بررسی نیسان میکرا 2016

بین نشان‌دهنده‌ها یک صفحه TFT واضح وجود و اگرچه غربیلک فرمان با وجود دکمه‌ها کمی شلوغ شده اما با وجود صندلی راننده‌ی تنظیم شونده و راحت یافتن حالت موردعلاقه‌ی خود کار سختی نیست.

 بررسی نیسان میکرا 2016

دستگیره‌های درب عقب از طراحی پنهانی سود می‌برند و در این بخش فضا برای یک سوپرمینی بسیار خوب است. فضای زانوها بیشتر از فضای سر است اما یک خانواده می‌تواند در میکرا راحت باشد.

 بررسی نیسان میکرا 2016

فضای بار 300 لیتری این خودرو بیشتر از فیستا و پولو است و با تاکردن صندلی‌ها این فضا بیشتر نیز می‌شود.

 بررسی نیسان میکرا 2016

زمانی که میکرا در ماه مارس به نمایندگی‌ها برسد شما خواهید توانست دو پیشرانه‌ی 3 سیلندر 0.9 لیتری توربو و یا 1.5 لیتری دیزلی را انتخاب کنید. یک پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری تنفس طبیعی دیگر نیز در آینده در دسترس خواهد بود. این پیشرانه در مدل پایه‌ی میکرا بکار خواهد رفت تا بهای خودرو کمتر از بهای مدل پایه‌ی فیستای 13495 پوندی باشد.

 بررسی نیسان میکرا 2016

انتظار می‌رود خودروی حاضر در تست با پیشرانه‌ی توربو و تریم سطح بالای تکنا بهایی در حدود 17 هزار پوند داشته باشد.

 بررسی نیسان میکرا 2016

بهای این خودرو مشابه رقبا بوده و انتظار می‌رود هزینه‌های آن نیز کم باشد. طبق انتظارات میکرای جدید بهای فروش مجدد بالا و هزینه‌های بیمه‌ای کمی خواهد داشت. نیسان ادعا می‌کند این خودرو به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر 5.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

 بررسی نیسان میکرا 2016

نکته‌ی مهم درباره‌ی میکرای جدید آرامش و رفاه بالای آن حتی در هنگام دورهای بالای پیشرانه است. البته شما به سخت کار کردن پیشرانه نیاز خواهید داشت زیرا کارایی خودرو خیلی چشمگیر نیست. در بزرگراه‌ها میکرا ساکن بوده و همین امر به شما اجازه خواه داد تا از سیستم صوتی خیلی خوب و سفارشی Bose لذت ببرید.

 بررسی نیسان میکرا 2016

هرچند چیزی که میکرا فاقد آن است ریلکس بودن است. برای مقابله با فیستا نیسان خودرویی تولید کرده که خوب عمل می‌کند اما سواری سفتی دارد. البته این موضوع همیشه دیده نمی‌شود اما در بخش عقب خودرو همیشه می‌توان سفتی را در دست‌اندازها احساس نمود.

 بررسی نیسان میکرا 2016

سیستم تعلیق میکرا هوشمندانه طراحی شده است. کنترل سواری فعال به خوبی پیشرانه را اصلاح نموده و در عبور از دست اندازهای بزرگ‌تر ترمز را به کار می‌گیرد. سیستم کنترل اثر فعال نیز برای حفظ حالت پایدار خودرو در پیچ‌ها از نیروی ترمز استفاده می‌کند.

 بررسی نیسان میکرا 2016

از تجهیزات زیاد این خودرو می‌توان به جلوگیری از خروج خودرو از لاین رانندگی (برای اولین بار در این کلاس) و ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده و پایش محیطی هوشمند نیسان اشاره کرد.

 بررسی نیسان میکرا 2016

این میکرا است اما نه آن خودرویی که ما می‌شناختیم. مدل جدید ترکیب مناسبی از زیبایی، تکنولوژی، کیفیت و فضا را ارائه می‌دهد که پیش از این در این خودروی کوچک ندیده بودیم. البته سواری خودرو بیشتر به سمت اسپورت بودن تمایل دارد اما میکرا نشان می‌دهد که تنها نباید برای خرید شاسی بلندها به نمایندگی‌های نیسان مراجعه کرد.

 بررسی نیسان میکرا 2016

 بررسی نیسان میکرا 2016

 بررسی نیسان میکرا 2016

مشخصات نیسان میکرا 2016 جدید

قیمت: 17 هزار پوند (تخمینی)

پیشرانه: 3 سیلندر 0.9 لیتری بنزینی

قدرت: 88 اسب بخار

گیربکس: 5 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 12.1 ثانیه

حداکثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:پدال



نظرات

  • ایرانی ایرانی (16 دی 1395 ساعت 13:34)

    با دیدن این ماشینها،همیشه به عدالت خداوند شک میکنم.از خود خدا میپرسم،واقعا چرا؟