1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. موتورسیکلت
  4. گران‌ترین موتورسیکلت خیابانی جهان: میجوال تیپ 1

گران‌ترین موتورسیکلت خیابانی جهان: میجوال تیپ 1

12 شهریور 1393
  • 6

مشکل بیشتر موتورسیکلت‌های عضلانی زیبا و خشن و عجیب و غریب که بسیار هم جذبه بالایی دارند، قیمت گران آن‌هاست اما دیگر نه 185 هزار دلار! با این پول شاید نتوان یک بوگاتی یا مک‌لارن خرید اما در عوض می‌توان سوار بنتلی یا رنجروور LWB شد.

میجوال تایپ وان (Midual Type 1) یک موتورسیکلت بسیار خاص و دست‌ساز است که تازه در سال 2016 تولید آن آغاز می‌شود. سازنده فرانسوی این موتورسیکلت تنها 35 دستگاه از آن را خواهد ساخت که قاعدتاً با قیمت گزاف آن بیش از این هم با مشکل فروش مواجه خواهد شد.

در قلب این موتورسیکلت، یک موتور تخت بوکسر 1036 سی‌سی دو سیلندر قرار دارد. این موتور 104 اسب بخار نیرو و 100 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سبک قرارگیری موتور که به صورت طولی قرار گرفته بسیار جالب توجه است. این در حالی است که موتورهای V شکل یا بوکسر در سایر موتورها به صورت عرضی نصب می‌شوند. بنابراین عرض موتورسیکلت افزایش نیافته است. سیستم روغن‌کاری این موتور که توسط روغن خنک می‌شود نیز منحصر به فرد می‌باشد و از دو رادیاتور روغن برای این منظور همراه با روغن‌کاری موتور استفاده می‌شود.

شاسی این موتور نیز به‌صورت مونوکوک و از جنس آلومینیومی است. این شاسی به صورت ریخته‌گری و یک تکه ساخته شده و محصول هوافضای فرانسه و حاصل هزاران ساعت کار طراحی و توسعه است.

برخلاف بسیاری از موتورسیکلت‌های گران قیمت، سواری با میجوال راحت و آسان به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت آن یادآور بنتلی کانتیننتال است. و همانند یک کالای صنایع دستی پر رمز و راز می‌ماند که کار زیادی روی آن صورت گرفته باشد.

از آنجا که به اندازه قیمت یک خانه باید برای این موتور پول بپردازید، طیف وسیعی از سفارشی سازی نیز برای آن مهیا خواهد بود. به عنوان مثال 45 نوع چرم برای روکش‌های مختلف آن قابل انتخاب می‌باشند. یا می‌توانید آن را با هر رنگ و نقشی که دوست داشته باشید سفارش دهید.

خوب سؤال نهایی این است که چه کسانی خریدار این موتور خواهند بود؟ قطعاً کسانی که 2 میلیون دلار بابت یک هایپرکار می‌پردازند، برای دست به جیب شدن و یک خرید 185 هزار دلاری هم دستشان نخواهد لرزید.

موتور سیکلت میجوال -نمای کلی

موتور سیکلت میجوال -نمای کلی

موتور سیکلت میجوال -نمای پشت

موتور سیکلت میجوال -نمای-نمای سمت چپ

موتور سیکلت میجوال -نمای-نمای سمت چپ

موتور سیکلت میجوال -نمای عقب

موتور سیکلت میجوال -نمای بالا

موتور سیکلت میجوال -نمای بالا

موتور سیکلت میجوال -نمای عقب

موتور سیکلت میجوال -نمای  فرمان

موتور سیکلت میجوال -نمای موتور

منبع bikeexif.com


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 18:23)

    دوستانی که متخصص موتور هستن آیا طراحی اگزوز به این صورت خطری برای عابرین پیاده نداره؟

  • آفرین آفرین (28 شهریور 1393 ساعت 13:39)

    آرزو بر جوانان عیب نیست

  • دیستور دیستور (12 شهریور 1393 ساعت 15:24)

    این باکش خیلی گندست
    من موندم چرا تو همه موتورا این سبک هم همینطوره - انگار راننده سختشه یه جورایی
    خب یکم کوچیکتر درستش کنید

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (12 شهریور 1393 ساعت 05:05)

    طراحیش خیلی قشنگه ، مخصوصا خورشیدی و چراغهاش که دلـــــــرباست. ولی قیمتش بیش از حد زیاده و نظرم اینه که بنتلی یا رنجروور LWB بخرید بیشتر سود میکنید. چون برای روندنش تو ایران مجوز میخواد که هزینه ی مجوز هم جداگانه باید بپردازید.

  • هایپر هایپر (12 شهریور 1393 ساعت 01:52)

    میتونم بگم بسیار زیبا ( به عکس 2 و 3 توجه کنین ) اصلا حیفه که سوار این شد فقط باید تماشا کنی ( حالا بعضی وقتا یه دوری باهاش زدی بد نیست ) واقعا حقشه که گرون‌ترین موتورسیکلت خیابانی جهان باشه

  • تنبور تنبور (12 شهریور 1393 ساعت 00:51)

    این موتور برای کلکسیونر ها ساخته شده نه برای استفاده ی روزمره یا مردم عادی، یه جورایی خواستن بگن آره ما میتونیم