1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. موتورسیکلت
  4. نگاهی به موتورسیکلت آپریلیا RSV4 RR

نگاهی به موتورسیکلت آپریلیا RSV4 RR

27 آبان 1393
  • 1

سازنده ایتالیایی موتورسیکلت‌های آپریلیا، در طول هفت دوره، شش بار هر دو عنوان برترین سازنده و موتورسیکلت سوپربایک را به خود اختصاص داده است و این نشان از روند مداوم و متمرکز روی مهندسی و ساخت موتورهای درجه یک می‌باشد.

در حالی که مدل RSV4 یک مدل استاندارد و عالی می‌باشد، به عنوان پایه و اساس مدل RR مورد استفاده قرار گرفته است. پیشرانه آن چهار سیلندر V شکل با زاویه 65 درجه می‌باشد که دارای حجم 999 سی سی است و در آن روی کاهش اصطکاک و بهبود بهره‌وری، تمرکز شده است. دریچه‌های تیتانیومی، فنرهای سوپاپ جدید، اتصالات سبک‌تر و اگزوز جدید هم از دیگر ویژگی‌های مدل RR می‌باشند. همچنین ورودی هوای تجدیدنظر شده، به‌روزرسانی انژکتور و ارتقای سیستم مدیریت الکترونیکی باعث شده‌اند تا نیروی تولیدی این پیشرانه به 201 اسب بخار در دور موتور 13 هزار دور بر دقیقه برسد که 17 اسب بیش از مدل استاندارد است و گشتاور آن نیز 85 پوند فوت در 10500 دور بر دقیقه به دست می‌آید.

نسبت دنده‌های گیربکس 6 سرعته نیز اصلاح شده و کیت بدنه نیز برای محافظت بیشتر در برابر باد مجدداً طراحی شده و آینه‌ها، چراغهای LED و بادگیر مورد تجدید نظر قرار گرفته‌اند.

مدل RR به صورت استاندارد از ترمز ABS بوش و چرخهای آلومینیومی ریخته‌گری شده و تعلیق Öhlins در جلو و عقب سود می‌برد.

هنوز اطلاعاتی از قیمت و توانایی‌های سرعت و شتاب این مدل منتشر نشده‌اند.

موتورسیکلت آپریلیا RSV4 RR

 موتورسیکلت آپریلیا RSV4 RR

 موتورسیکلت آپریلیا RSV4 RR



نظرات

  • میلادحسنی میلادحسنی (28 آبان 1393 ساعت 08:09)

    عجب چیزیه...عاشقشم