1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ایران و عمان برای راه اندازی کارخانه تولید خودرو مذاکره می کنند

ایران و عمان برای راه اندازی کارخانه تولید خودرو مذاکره می کنند

3 بهمن 1395
  • 0

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط از مذاکرات مشترک با عمان برای راه اندازی و احداث کارخانه تولید خودرو در این کشور حوزه جنوبی خلیج فارس خبر داد.

محمد توتونچی در گفت و گوی مطبوعاتی با اشاره به مذاکرات مشترکی که میان شرکت های عمانی و ایرانی انجام شده است، گفت : جمهوری اسلامی ایران قصد احداث کارخانه خودرو سازی در منطقه اقتصادی ویژه ‘الدقم’ را دارد و همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ و تخصصی در عمان طی روزهای ۲۳ الی ۲۷ ژانویه گام های لازم به سمت تقویت مناسبات دو کشور برداشته می شود .

وی همچنین با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان طی سال ۲۰۱۶گفت : امروزه سطح مبادلات دو کشور به ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است. در نمایشگاه تخصصی ایران در عمان نزدیک به ۹۰ شرکت ایرانی فعال در بخش مواد غذایی،صنعتی، خودرو و دیگر بخش ها محصولات خود را عرضه می کنند.

محمد رضا نعمت زاده وزیر بازرگانی و صنایع کشورمان نیز برای بازدید از این نمایشگاه به مسقط سفر می کند.

همزمان محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان در اظهاراتی تاکید کرد: پیش بینی می شود صادرات ایران به عمان تا پایان سال جاری به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

وی گفت: یکی از دلایل افزایش صادرات ایران به کشور عمان ایجاد خط کشتیرانی مستقیم میان این ۲ کشور در سواحل چابهار بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که کشور عمان در اختیار دارد تمرکز اصلی اتاق بازرگانی افزایش صادرات به این کشور است.

این مقام مسئول افزود: براساس توافقات صورت گرفته قرار است سرمایه گذاری مشترکی میان ایران و عمان در منطقه آزاد چابهار انجام شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان گفت: با توجه به مذاکراتی که با بانک های عمان انجام گرفته است،پروژه هایی که اقتصادی باشند حداقل ۵۰ درصد تسهیلات را می توانند از بانک های این کشور دریافت کنند.

منبع:ایرنا



نظرات