1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هشدار جدی به خریداران خودرو در بازارهای عبدل‌آباد و چیتگر

هشدار جدی به خریداران خودرو در بازارهای عبدل‌آباد و چیتگر

13 مرداد 1396
  • 4

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو نسبت به خرید خودرو از بازارهایی مانند عبدل‌آباد و چیتگر هشدار داد.

 هشدار جدی به خریداران خودرو در بازارهای عبدل‌آباد و چیتگر

سعید موتمنی با بیان این که از حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار پلاکی که در طول روز عوض می‌شود تنها ۵۰۰ خودروی آن از طریق نمایشگاه‌های اتومبیل معامله شده، اظهار کرد: در موارد بسیار بازارهای مرسوم خرید خودرو کلاه‌های گشادی بر سر مشتریان می‌گذارند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص خرید خودرو از بازارهایی مانند عبدل‌آباد یا چیتگر پرداخت و گفت: گاه در این بازارها شرایطی حاکم می شود که حتی در میان مردم برای آنها از اصطلاح شیطان بازار یاد می‌شود، چرا که در بسیاری از موارد سر خریداران خودرو در این بازارها کلاه می‌رود.

وی با تاکید بر این که لازم است مردم حتما خرید خود را از جایی انجام دهند که پروانه کسب داشته و در بروز مشکل پاسخگوی آنها باشد، بیان کرد: در این بازارها بسیار اتفاق می‌افتد که ماشین‌های مشکل‌دار به فروش رسیده و در آینده کسی نسبت به گلایه‌های خریدار و مشکلات او پاسخ‌گو نیست. از سوی دیگر نظارت بر روی روند فعالیت در این بازارها نظارتی وجود ندارد. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل همچنین عنوان کرد: سایت‌های مختلفی که به خرید و فروش خودرو می‌پردازند از دیگر راهکارهایی هستند که پیش روی خریداران خودرو قرار دارند. ما نیز منکر شیوه‌های جدید نیستیم، اما تاکید ما بر آن است که مردم بدون تایید ماشینی را خریداری نکنند، چرا که آنچه مربوط به خودرو می‌شود امری تخصصی است.

موتمنی با بیان این که قیمت خودرو حالت مشخصی دارد، گفت: ممکن است به هنگام خرید یک خودرو آن اتومبیل مشکلاتی داشته باشد در صورتی که فرد از محلی نامعتبر خودروی خود را خریداری کرده باشد در آینده قادر به پیگیری موضوع نخواهد بود، اما افرادی که به خرید از نمایشگاه‌ها می‌پردازند کمتر با چنین مشکلاتی مواجه خواهند شد. وی همچنین هشدار داد: حتی در میان نمایشگاه‌های اتومبیل نیز برخی از آنها که در حالت اجاره‌ای قرار دارند، شاید کمتر مورد تایید باشند، اما فردی که مالک ملک است و در آن ملک نمایشگاهی بنا کرده خیلی کم احتمال دارد که تخلفی در خصوص فروش ماشین‌های مشکل‌دار انجام دهد.

موتمنی با تاکید بر این که از نظر قیمت هیچ تفاوتی بین بازارهایی مانند عبدل‌آباد، چیتگر و یا نمایشگاه‌های اتومبیل وجود ندارد، اظهار کرد: حتی اگر افراد خرید خود در فروشگاه‌ها با قیمتی کمی بالاتر هم انجام دهند حداقل این مزیت وجود دارد که در آینده می‌توانند مشکلات احتمالی را پیگیری کنند. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در عین حال به موضوع کارشناسی اشاره کرد و گفت: برای خرید خودرو لازم است حتما از کارشناسی و نظر کارشناسی بهره گرفته شود. همکاران ما نیز این کار را انجام می‌دهند و طبق قانون اگر خودرویی که خریداری می‌شود به نمایندگی برده شده و آنجا اینگونه اعلام شود که دچار مشکل است، حتی این امکان وجود دارد که فرد پول خود را پس بگیرد، اما در بازارهایی مانند عبدل‌آباد و چیتگر چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: حتی گاه ممکن است که کارهای خلافی در این بازارها صورت بگیرد، به عنوان مثال در مواردی شاهد بوده‌ایم زمانی که پس از عقد قرارداد هنگامی که خودرو راهی پارکینگ می‌شود اتفاقاتی رخ داده و به عنوان مثال پلاک خودرو را از روی موتور کنده و بعد اینگونه می‌گویند به ازای دریافت مبلغ نیز ما این کار را درست خواهیم کرد یا به عنوان مثال خودرویی که حالت تصادفی دارند را به فروش می‌رسانند.

موتمنی در پایان گفت: اکنون در کشور ۸۷۰۰ نمایشگاه اتومبیل وجود داشته و برای تعویض پلاک روزانه حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار خوردو مراجعه می‌کنند، اما از میان این خودروها تنها ۵۰۰ خودرو از طریق نمایشگاه‌ها معامله شده و بقیه از سوی دیگری خریداری می‌شود که ممکن است از بعدها با مشکلاتی مواجه شوند.

منبع ایسنا


نظرات

  • محمد محمد (14 مرداد 1396 ساعت 17:39)

    کار درست رو مردم انجام میدن،چرا وقتی میشه مستقیم از فروشنده ماشین خرید، بیان یه واسطه بتراشن که به حق دلالی هم راضی نیست و یه سودی هم از روی ماشین میخوره؟بعضی نمایشگاهها ماشین رو میخرن ظبت و باند و رینگ و لاستیک رو برمیدارن بعد به مشتری می‌فروشن تازه دنبال سود چند میلیونی هم میگرده

  • ایرانی ایرانی (14 مرداد 1396 ساعت 15:12)

    آقای م..... ! کیه ندانه که تو این حرفا را برای جیب خودت و صنف خودت میزنی؟ نمکایشگاه دارها فقط فکر جیب خودشونند . سر مال فروشنده می زنند اما در خفا برای خریدار ازش تعریف میکنند تا این وسط سود خودشونو ببرند. پس اینقدر از این حرفا نزن و نسوز! صداقت و درستکاری در شما ها ؟ هرگز!

  • ابراهیمی ابراهیمی (14 مرداد 1396 ساعت 15:02)

    باتوجه به حضورکارشناسان نیروی انتظامی وبازدید خودروهم اصالت خودرووهم وضعیت فنی خودروبررسی می شودوجای نگرانی نیست .فقط بایدمواظب دلالهایی باشیم که اکثرا نمایشگاه دارهستند وحتی خودروهای نمایشگاهی به امانت گذاشته راهم می اورندودراین محل می فروشندازطرفی بایدمواظب بودکه خودروحتما موردبازدیدقرارگیرد.من سه مرتبه خودروخریدم وهرسه بارموردبازدید کارشناسان قراردادم ومشکلی نداشتم

  • احمد احمد (14 مرداد 1396 ساعت 13:08)

    بعضی از این نمایشگاه داران از شیطان هم بدترند ، بعضی هاشون همچین کلاهی سر مردم میزارن که تا با جواز کسب و هزار تا مثل این چیزا هم نمیشه محکومشون کرد یکیشون به همسایه ما در اصطلاح خودش جک زده بود و جالب اینکه میگفتن کارش کاملا قانونی هستش ،از همسایمون ماشینو با قیمت بالاتر خریده بود با این عنوان که پرسیده بود چند لکه رنگ داره همسایمون گفته بود دو سه تا بعدش تو قولنامه ذکر کرده بود که دو لکه رنگ ذکر شده فرداش که همسایمون برای گرفتن کل مبلغ رفته بود نمایشگاه دار طلب خسارت کرده بود و گفته بود این 4 لکه رنگ داره و باید خسارت منو که ده میلیون تومانه بدی و جالبه که از هر کسی میپرسیده گفته بودن قانونیه،پس سنگ نمایشگاه دارو به سینه نزن آقای محترم.