1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تخلف برخی خودروسازان در پیش فروش تندر۹۰

تخلف برخی خودروسازان در پیش فروش تندر۹۰

20 بهمن 1393
  • 1

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه متأسفانه شنیده‌ام برخی از شرکت‌های خودروسازی که هنوز به تعهدات امسال خود در تحویل تندر 90 عمل نکرده‌اند در حال پیش فروش این خودرو هستند،گفت: باید برخورد لازم با این شرکت‌ها صورت گیرد.

رضا شیوا در گفت‌وگویی با اشاره به قول شرکت‌های خودروساز در جلسه آبان ماه امسال شورای رقابت مبنی بر ایفای تمام تعهدات خود در قبال تندر 90 ، اظهارداشت: در آن جلسه قرار شد شرکت‌ها پیش فروشی در خودروی تندر 90 نداشته باشند و حداقل تا پایان سال تمام تعهدات معوق خود را به بروز کنند.

وی افزود: متأسفانه شنیده‌ام برخی از شرکت های خودروسازی که هنوز به تعهدات سال 93 خود در تحویل تندر 90 به مشتریان عمل نکرده اند در حال پیش فروش این خودرو هستند.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه در جلسه آبان ماه به دو خودرو ساز توصیه و تأکید کردیم تا قرارداد مشخص و عادلانه ای با رنو پارس یا رنوی فرانسه منعقد نکرده اند پیش فروش ها را انجام ندهند، گفت: هنوز به شورای رقابت متن قراردادی جدید و منصفانه‌ای با شرکت رنو ارسال نشده است و به همین منظور باید با تعدادی از شرکت‌ها که به پیش فروش این خودرو پرداخته اند برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، رضا شیوا اوایل آبان ماه بود که در روند قیمت گذاری تندر 90 در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت در ادامه بررسی اطلاعات شرکت‌های خودروساز برای تعیین قیمت جدید خودروی تندر 90 با افزایش قیمت آن موافقت نکرد، گفته بود: براساس تصمیم شورای رقابت شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو باید حداقل تا پایان سال تمام تعهدات معوق خود را به بروز کنند.

وی با بیان اینکه در این مدت این شرکت‌ها به هیچ عنوان نباید فروش نقدی در خودروی تندر 90 داشته باشند، افزود: ضمناً اگر شرکت های خودروساز برنامه پیش فروشی نیز برای سال 94 داشته باشند باید میزان تولید و میزان فروش نقدی و غیر نقدی خود را طی یک برنامه منسجم به مرکز ملی رقابت ارائه دهند.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: هم اکنون قیمت تندر 90 همان قیمت سال 92 است و هیچ گونه تغییری تا پاپان سال نخواهد داشت.



نظرات

  • آفرین آفرین (20 بهمن 1393 ساعت 09:54)

    شنیدن کی بود مانند دیدن ، بیایید بازار در شهری گردش کنید ببینید چه خبر است ، کجا کاری شورای رفاقت ؟