1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت جدید تندر 90 اتوماتیک اعلام شد

قیمت جدید تندر 90 اتوماتیک اعلام شد

20 خرداد 1394
  • 1

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز، مصطفی خان‌کرمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در شرایطی که تعهدات معوق برای خودروی تندر 90 اتومات وجود دارد چگونه پیش‌فروش مجدد آن آغاز شده و این خودرو به چه قیمتی عرضه می‌شود؟ اظهار کرد: تندر 90 دستی و اتومات از محصولاتی است که در یکسال گذشته به دلیل مشکلات تامین قطعه با رنوپارس نتوانستیم به موقع تعهدات خود را تحویل دهیم.

وی با بیان این‌که با هماهنگی رنوپارس تعهدات در حال تحویل است، خاطرنشان کرد: تا تیرماه تمام تعهدات معوق تندر 90 تحویل خواهد شد. همچنین پیش‌فروش این خودرو نیز برای تاریخ‌های تحویل مهر، آبان و آذر ماه است.

خان‌کرمی قیمت فعلی خودروی تندر 90 اتومات را 47 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوالی درباره‌ سرنوشت فیس‌لیفت تندر 90 و همچنین مذاکره با بنز در زمینه خودروهای سواری، اظهار کرد: فیس‌لیفت تندر 90 ایران خودرو هنوز نهایی نشده است. در زمینه‌ مذاکره با بنز نیز شرکت ستار ایران مذاکرات با این شرکت در زمینه همکاری‌های بیشتر داشته است.

وی درباره زمان عرضه محصولات دانگ‌فنگ گفت: احتمالا در نیمه دوم سال جاری پیش‌فروش این محصول آغاز خواهد شد.

خان‌کرمی در پاسخ به این‌که آیا واردات خودرو مانند خودروی رنو کپچر توسط یک خودروساز، اقدام درستی است؟ اظهار کرد: ایران خودرو دارای شرکت‌های تابعه است که هر کدام وظیفه خود را دارند. رنو کپچر نیز توسط ایساکو کیش که از زیرمجموعه‌های ایساکو بوده و دارای پروانه واردات خودرو است وارد شده و ایران خودرو به عنوان شرکت مادر فروش آن را انجام می‌دهد ضمن آنکه هر خودرویی برای تولید داخل ابتدا باید به صورت سی‌بی‌یو وارد شده و پس از بازار‌سنجی، داخلی‌سازی شود.

وی درباره مشخصات و شرایط عرضه رنو کپچر، گفت: این خودرو از خودروهای روز دنیا با حجم موتور 1200 سی‌سی توربو و مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر در سیکل ترکیبی با شش دنده اتومات است.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: قیمت این خودرو 105 میلیون تومان تعیین شده که 150 دستگاه آن با تخفیف به قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان پیش‌فروش و تا اواخر تیر ماه تحویل خواهد شد. تا پایان سال نیز 2000 دستگاه دیگر از این محصول عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که با توجه به احتمال ایجاد حاشیه بازار برای خودرو رنو کپچر، آیا کارمندان ایران‌ خودرو نیز این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند؟ اظهار کرد: سایت داخلی ثبت‌نام خودرو برای تمام مجموعه ایران خودرو بسته است و هیچ فردی از داخل مجموعه امکان ثبت نام را ندارد. همچنین در فروش محصولاتی که پیش‌بینی می‌شود حاشیه بازار داشته باشد محدودیت کد ملی وجود داشته و نمایندگی فروش نیز تنها ظرفیت یک خودرو را دارد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو درباره‌ زمان عرضه رنو کلیو، اظهار کرد: برنامه‌ریزی فروش این خودرو در حال انجام است و احتمالا تا نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پیش از این اعلام کرده بودید به دلیل تفاوت قیمت پیشنهادی شما برای خودروی دنا با قیمت تعیین شده، این خودرو تنها صادر خواهد شد با این حال مجددا پیش فروش آن صورت گرفت آیا فکر می‌کنید امکان افزایش قیمت آن وجود دارد؟ اظهار کرد: به دلیل تفاوتی که بین قیمت پیشنهادی ما و قیمت شورای رقابت وجود داشت تصمیم گرفته شد این خودرو صادر شود با این حال برخی مشتریان، نمایندگان مجلس و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست‌هایی برای عرضه داخلی این محصول داشتند و برای تامین نیاز داخل 2000 دستگاه برای تحویل مرداد و شهریور ماه پیش‌فروش شد و تعهدات قبلی تا اوایل تیر ماه به پایان می‌رسد.

خان‌کرمی درباره موضوع افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: ایران خودرو نیز مانند سایر خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را ارائه کرده است و البته در نهایت نیز تابع تصمیمات شورای رقابت هستیم و هنوز پاسخی در این زمینه به ما داده نشده است.

وی در پاسخ به این‌که آیا با توجه به رکود بازار برنامه فروش شما در سال جاری محقق خواهد شد؟ اظهار کرد: به هر حال رکود در تمام صنایع وجود دارد. با این حال امسال برنامه تولید 660 هزار دستگاه خودرو هدف‌گذاری شده است و برنامه فروش خودرو به صورت منطقه‌ای در کشور نیز در دستور کار است، ضمن آنکه هدف‌گذاری ایده‌آلی در زمینه کیفیت و عدم مراجعه خودروهای تولیدی به تعمیرگاه‌ها قبل از 10 هزار کیلومتر، گرفته شده است که اجرایی خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات

  • الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (21 خرداد 1394 ساعت 08:34)

    کم کم از بنز میباخ هم گرونتر میشه.....