1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ورود تیبا هاچ‌ بک به خیابانهای‌ کشور + تصاویر

ورود تیبا هاچ‌ بک به خیابانهای‌ کشور + تصاویر

31 اردیبهشت 1393
  • 2

اگرچه پیش از این قرار بود تیبا 2 (هاچ بک) تا پایان سال 92 در اختیار ثبت نام کنندگان قرار گیرد اما همچنان متقاضیان این خودرو داخلی منتظر ارائه این محصول جدید شرکت سایپا هستند.

تیبا 2 محصول هاچ بک شرکت سایپا است که پس از تولید محصول صندوق دار این خودرو قرار بود تا پایان سال گذشته به بازار ارائه شود.بزرگ ترین قطعاتی که شامل تغییر این خودرو شده اند شامل سقف خودرو ، قسمت عقبی دیواره ها ، کفی عقب ، قسمت عمودی کفی عقب، در پنجم و به تبع آن ها رو ستونی و بسیاری از قطعات ریز و درشت دیگر است.

به گفته مدیران سایپا این تغییرات در مجموع ۸۰ میلیارد تومان هزینه برای این خودروساز در پی داشته است. یکی از مهم ترین تغییرات این خودرو صندلی ردیف عقب آن است که با مشاوره شرکت های خارجی طراحی شده و قابلیت خوابانیدن با نسبت ۶۰:۴۰ به صورت مستقل را داراست.

تیبا هاچ بک از همان موتور ۱٫۵ لیتری نسخه سدان بهره می برد که توان ۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را داراست و همان جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلویی را بر عهده دارد.

با این تفاسیر سایپایی ها ادعا می کنند این مشخصات توان رویارویی با رقبا را خواهد داشت و طراحی جدید این خودرو می تواند قشر جوان و بانوان را به سمت این خودرو بکشاند و تیبا ۲ از جایگاه مناسبی در بازار برخوردار خواهد بود.

مشخصات فنی

نوع موتور: 4
حجم موتور: 1.5 (لیتر)
حداکثر قدرت: 80 اسب بخار در 5500دور در دقیقه
گیربکس: 5 دنده دستی
ظرفیت مخزن سوخت: 41 (لیتر)
مصرف سوخت در شهر: 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه: 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن: 1013 (کیلوگرم)
طول: 4105 (میلی متر)
عرض: 1635 (میلی متر)
ارتفاع: 1484 (میلی متر)

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

ترمزABS ،کسیه هوای راننده، تهویه مطبوع، سیستم ضد سرقت با کد متغییر، CD Player با قابلیت پخش MP3 + پورت USB، چراغ جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، چراغ مه شکن عقب وچراغ خطر سوم، چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور، اینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل، شیشه بالابر برقی جلو، جا لیوانی روی کنسول جلو و ساعت دیجیتالی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی و گرم کن شیشه عقب.

تیبا هاچ‌ بک

تیبا هاچ‌ بک



نظرات

  • راننده تیبا2 راننده تیبا2 (7 اردیبهشت 1396 ساعت 19:37)

    تیبا 2 عالیه حرف نداره

  • علی کواکب علی کواکب (2 خرداد 1393 ساعت 19:16)

    بی ارزش