1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. صادرات تیبا به عراق رکورد زد

صادرات تیبا به عراق رکورد زد

18 مرداد 1394
  • 0

گروه خودروسازی سایپا توانست با ارسال بیش از ۵۴۴۰ دستگاه پکKD خودروی تیبا در هفته اول مرداد ماه امسال به کشور عراق، رکورد صادرات این محصول در سال ۹۳ را بشکند.

شرکت سایپا در سال 93 تعداد 5440 دستگاه KD خودروی تیبا به عراق صادر نمود که پس از تولید خودرو در این کشور در اختیار مشتریان عراقی قرار گرفت و در 5 ماهه ابتدایی امسال توانست رکورد صادرات این محصول به کشور عراق را بشکند.

بر اساس این گزارش، با توجه به استقبال بازار از خودروی تیبا، تیراژ تولید این خودرو در سال‌جاری افزایش یافته و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا سال 95 جایگزین خودروهای خانواده ایکس 100 خواهد شد.

شرکت سایپا با تکیه بر فعالیت های توسعه محصول و پتانسیل های رقابتی محصولات خود و با استفاده از مزیت همسایگی دو کشور ایران و عراق در سال 1392 خط تولید خودروی تیبا را در این کشور راه اندازی کرد. این خط تولید فرصتی را برای شرکت سایپا فراهم نمود تا به واسطه انتقال دانش فنی و تولید خودرو، سهم خود از بازار خودروی عراق را ارتقا بخشد و رتبه اول فروش در بازار عراق را که از سال 1389 به خود اختصاص داده حفظ نماید.

نظر به استقبال روزافزون مشتریان عراقی از خودروی تیبا و تثبیت جایگاه این محصول در بازار عراق، شرکت سایپا در نظر دارد با افزایش تولید محصولات خود در کشور عراق به نرخ تولید 10 دستگاه در ساعت دست یابد و پیش بینی می شود تولید محصولات سایپا در این خط تا آینده نزدیک به 170 دستگاه روزانه در سه شیفت کاری بالغ گردد.

شرکت سایپا در سال های اخیر رتبه اول صادرات خودروی کشور را به خود اختصاص داده و تنها خودروسازی است که هفت بار به عنوان صادرکننده نمونه و دو بار به مقام صادر کننده ممتاز کشوری دست یافته است.



نظرات