1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نصب موتور توربوشارژ برای سورن در آینده نزدیک

نصب موتور توربوشارژ برای سورن در آینده نزدیک

19 مرداد 1394
  • 2

اولین موتور ملی توربوشارژ ۱/۷ لیتری (تی سی۷) طراحی شده در ایران، تا پایان نیمه اول سال جاری بر روی سورن به تولید انبوه می رسد.

این موتور آزمون های عملکرد و دوام را با موفقیت از سر گذرانده و تاییدیه های لازم را اخذ کرده، اما آزمون های عملکردی و دوام خودرویی در حال اجراست تا با اخذ تاییدیه های نهایی، تا پایان نیمه اول سال ۹۴، به تولید انبوه برسد.

پیشرانه تی‌سی۷ بر پایه سوخت گاز طبیعی فشرده طراحی شده، اما در مرحله اول تولید انبوه فقط به صورت بنزینی عرضه خواهد شد. مصرف بنزین این موتور بر روی محصول سورن، ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه گیری شده است. این پیشرانه قادر است ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۵۰ اسب بخار توان تولید کرده و در اختیار راننده قرار دهد.

برخورداری از سطح آلایندگی یورو۴ به همراه سامانه عیب‌یاب سرخود (EOBD) و قابلیت ارتقا به یورو ۵ از دیگر ویژگی های این موتور است.



نظرات

  • آرش فری آرش فری (20 مرداد 1394 ساعت 20:14)

    قطعات مختلف و بدنه این خودرو با موتور 100 اسبی خیلی زود به سر و صدا می افته و فرسوده میشه، حالا وای به حال موتور 150 اسبی پر شتاب!!! پس حتما محدودیت سرعت کیلومتر شمار هم تا حداقل 240 Km/h افزایش پیدا میکنه!! ولی نه این کار سخته فقط موتور آپگریت میشه و بس!

  • بابک اسپید بابک اسپید (19 مرداد 1394 ساعت 21:06)

    آخ جون به این میگن تکنولوژی. آفرین بر ایرانخودرو . خداییش از خیلی وقت پیش باید توربوشارژر میذاشتن رو پژو 405 و سمند. حالا رقابت با ماشین های خارجی تنگاتنگ میشه. دمشون گرم اگه این طوری خودرو بسازن. زنده باد ایرانی.