1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید سمند در شیراز متوقف شد

تولید سمند در شیراز متوقف شد

14 تیر 1394
  • 0

جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی از این نکته حکایت می کند که ایران خودرویی ها سمند را راهی تبریز کرده اند تا این محصول را در کنار وانت آریسان تولید کنند.

بنابر آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت، ایران خودرویی ها در بهار امسال ۷۲ دستگاه سمند را در سایت تبریز خود به تولید رسانده اند و ظاهرا تمامی آنها در خرداد ماه تولید شده اند.

این در شرایطی است که ایران خودرو تبریز، پیش ترها وانت پیکان را تولید می کرد و از اواخر سال گذشته نیز وانت آریسان به خطوط تولید این سایت راه یافت و کمتر کسی گمان می برد خودروهای سواری نیز میهمان تبریزی ها شوند.

حالا اما این اتفاق رخ داده و سمند به تبریز رفته تا در کنار آریسان، چرخ های این سایت ایران خودرو را بچرخانند. البته خط موجود درتبریز قابلیت تولید سمند و خودروهای گروه پژو را دارد.

ایران خودرویی ها البته در حالی سمند را به تبریز برده اند که قبلا این خودرو را علاوه بر تهران، در سایت شیراز نیز به تولید می رساندند و مشخص نیست چرا تبریزی ها جای شیرازی ها را در میزبانی از اولین خودرو به اصطلاح ملی کشور گرفته اند.

باید دید ایران خودرو چه بخشی از تیراژ سالانه سمند را به سایت تبریز اختصاص داده و آیا تولید این خودرو در سایت موردنظر دوام خواهد داشت یا سرنوشت سایت شیراز، انتظار آن را می کشد.



نظرات