1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کیفیت قطعات یدکی سایپا قبل از توزیع بررسی می شود

کیفیت قطعات یدکی سایپا قبل از توزیع بررسی می شود

16 آبان 1394
  • 0

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک گفت: کیفیت قطعات یدکی در سازمان خدمات پس از فروش سایپا دارای تضمین بوده و این قطعات که در بسته‌بندی اصلی عرضه می‌شوند فرآیند کنترل کیفیت را گذرانده‌اند.

مهدی روزبهانی درباره کیفیت قطعات یدکی قابل استفاده در شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش، گفت: قبل از تامین قطعات، فرآیند کنترل نمونه قطعه شامل انجام تست‌های آزمایشگاهی و عملکردی مطابق استانداردهای سخت‌گیرانه انجام می‌پذیرد و جهت اطمینان از کیفیت قطعات تولیدی, قبل از تائید قطعه نمونه, فرآیند تولید سازندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار, فرآیند کنترل کیفیت برای محموله‌های قطعات یدکی با دقت زیاد در مبادی ورودی به انبارهای سایپایدک مطابق طرح کنترلی توسط کارشناسان خبره و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق, محموله مردود می‌گردد و با توجه به استفاده قطعات در نمایندگی‌های مجاز و همچنین عاملین تعمیراتی و فروش شرکت سایپایدک، کلیه قطعات یدکی شامل قطعات قسمت‌های مختلف خودرو توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت صدور گواهی مرغوبیت, قطعات قابل ارسال به انبار می‌گردد. در مورد قطعات بدنه نیز با توجه به وجود قطعات متفرقه و غیر استاندارد در بازار و وجود حساسیت لازم در بالا بودن کیفیت قطعات بدنه, کنترل‌های لازم شامل ابعاد، ضخامت ورق, جنس ورق، نوع و کیفیت پوش زیرسازی شده, با استفاده از تجهیزات استاندارد کنترل می‌گردد.

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک در خصوص رضایت شبکه نمایندگی‌ها از کیفیت قطعات یدکی نیز گفت: فرآیند پایش و مونیتورینگ قطعات و نظرسنجی از کیفیت قطعات ارسالی به شبکه به طور مستمر انجام می‌شود و با گرفتن بازخورد نظریات شبکه نمایندگی‌ها و عاملین فروش و تعمیراتی و مصرف کنندگان نهایی, کنترل‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد. با توجه به تحت کنترل بودن قطعات، کیفیت قطعات یدکی ارائه شده توسط سایپایدک در نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش، دارای بالاترین استانداردهای لازم می باشد.



نظرات