1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. امضای تفاهم نامه همکاری سایپا با دانشگاه صنعتی شریف

امضای تفاهم نامه همکاری سایپا با دانشگاه صنعتی شریف

16 اسفند 1393
  • 1

در این مراسم که جمعی از معاونین و مدیران گروه خودروسازی سایپا و همچنین معاونین و رئوسای دانشکده های مختلف دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند، مهندس سعید مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از ادامه روند همکاری دانشگاه صنعتی شریف با گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت : در راستای رفع موانع و مشکلات ارتباط صنعت خودرو با دانشگاه، تفاهم نامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف امضاء شد تا ضمانت اجرایی باشد در هر دو حوزه که بتواند هم صنعت خودرو و هم دانشگاه را از آن بهره مند سازد .

مهندس مدنی در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: امیدوارم این تفاهم نامه به صورتی باشد که تضمین و ضمانت اجرایی داشته باشد و سال آینده بتوانیم گزارشی از پیشرفت های آن را بدهیم و خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف ساز وکار این موضوع را دیده و انجام پروژه های کاربردی در این دانشگاه بخوبی صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا خاطر نشان کرد: کارهای اجرایی در این تفاهم نامه باید به گونه ای باشد که بتواند خروجی عملی از مطالب علمی استخراج شود، خروجی مناسب باید بر اساس فکر خلاق دانشگاهیان نوشته شود و بعد از آزمون در سایپا به صورت محصول و ارتقاء محصول به بازار عرضه شود.

مدنی زمینه همکاری صنعت و دانشگاه را در دو بخش، یک خلاقیت و نوآوری و بخش دوم بهبود وضع موجود دانست و گفت: در بخش اول نگاه و خلاقیت دانشجویان و اساتید می تواند افق های جدیدی را در خودرو سازی باز کند و بخش دوم به دلیل درگیر بودن در امور نیاز داریم تا یک نگاه با دانش بیرونی موارد ما را بررسی نموده و به ما راه بهبود مشکلات را نمایان کند و من به افق این همکاری و تفاهم نامه امیدوار هستم .

مدنی در ادامه بهره وری و استفاده از ایده های دانشگاهیان در نوآوری و به روز نمودن صنعت خودرو کشور را مهم دانست و خاطر نشان کرد : از لحاظ تکنیک ، اصلاح و بهبود وضعیت فعلی از جهت مدیریتی و سیستمی و همچنین بهره گیری از توانمندیهای دانشگاهیان از برنامه های اصلی سایپا میباشد که امیدواریم بتوانیم از این تواناییها به نحو شایسته استفاده کنیم .

وی افزود : استفاده از مفاهیم دانش بنیان در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار دارد و برنامه های مورد نظر در این تفاهم نامه در راستای کاهش قیمت و بالا رفتن بهره وری با استفاده از مفاهیم مهندسی در نظر گرفته شده است .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از خلاقیت و توجه دانشگاه به حوزه صنعت خودرو استقبال کرد و گفت : با توجه به دید فنی و آکادمیک نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به صنعت خودرو در حوزه های مدیریتی ، طراحی و دیگر حوزه هایی که مورد نیاز صنعت خودرو می باشد، منتظر نظرات اساتید و نخبگان دانشگاه هستیم و از نظرات سازنده این عزیزان استقبال می کنیم .

در ادامه مراسم دکتر محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف ازتجارب ارتباط خوب صنعت و دانشگاه در مقاطع مختلف یاد کرد و گفت: اهمیت به بخش پژوهشی از اولویت های ماست و همکاری فی ما بین بخش صنعت و دانشگاه جزء مسائل اساسی کشور است که با تلفیق دانش آکادمیک و تجربه صنعت گران گامی بلند در اعتلای پیشرفت صنعت در کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: تفاهم نامه بسیار جامع و کاملی بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف تنظیم شده است که در زمینه کارآموزی تا طرح های مقطع دکتری به دنبال عملیاتی کردن این تفاهم نامه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که به صورت پروژه های مختلف کار را شروع نموده، تا زمینه ساز تعامل بیشتر بین دانشگاه با صنعت خودرو گردد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: باید با یک شرایط خاص این تفاهم نامه اجرایی شود و در قالب یک امضاء باقی نماند و به صورت پروژه های مختلف در دستور کار قرار گیرد و این تفاهم نامه شروع خوبی برای تعاملات بیشتر بین صنعت و دانشگاه خواهد بود.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری گروه خودرو سازی سایپا با دانشگاه صنعتی شریف به امضاء مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف رسید و مبادله شد.

 امضای تفاهم نامه همکاری سایپا با دانشگاه صنعتی شریف



نظرات

  • آفرین آفرین (16 اسفند 1393 ساعت 07:11)

    مثل اینکه اشتباه شده گفتند در راستای کاهش قیمت و بالا رفتن کیفیت ؟؟!!