1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مروری بر 7 محصول جدید سایپا

مروری بر 7 محصول جدید سایپا

5 بهمن 1393
  • 16

سایپا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو و البته قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروساز در ایران به شمار می‌رود. این شرکت در سال‌های گذشته محصولات خودروسازانی چون کیا موتورز و سیتروئن را در چرخه تولید داشت. تا اینکه ریو و زانتیا از چرخه تولیدات این شرکت حذف شدند و سایپا ماند و خانواده پراید.

این روزها اما داستان به شکل دیگری تغییر کرده است. خط تولید سایپا نه تنها خالی نیست بلکه در آن انبوهی از خودروها با تنوع بالا را می‌توان دید. این خودروساز که تا دیروز تنها خودروهایی با گیربکس دستی را در سبد محصولات خود داشت حالا خودروهای خود را هم گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی ارائه می‌دهد. چندی پیش بود که سایپا در نمایشگاه مشهد با انبوهی از خودروهای چینی به استقبال مردم آمد خودروهایی که در ظاهر خودروهای زیبایی بودند و البته روی کاغذ خودروهایی خوب و اقتصادی، اما کسی تاکنون راندن با این خودروها را تجربه نکرده بود تا اینکه مسئولین سایپا هفته پیش برنامه‌ای را تدارک دیدند تا در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران به آزمایش هفت محصول جدید این شرکت بپردازیم. تست میدانی این خودروها آن هم در پیست اتومبیلرانی آزادی به ما این امکان را می‌داد تا خودروها را تا حد زیادی به چالش بکشیم.

هفت محصول جدید سایپا که به زودی راهی بازار می‌شوند. در میان این محصولات دو مدل خودروی کراس‌اوور و پنج مدل خودروی سواری را می‌بینیم. دو مدل از این خودروها مربوط به شرکت خودروسازی چانگان بوده که با نام‌های eado و cs35 شناخته می‌شوند. همچنین محصولات برلیانس نیز شامل خودروی v5،h300 و h200 می‌شود. یک محصول از شرکت زوتوی با نام آریو که تعداد کمی از آن نیز در خیابان‌ها دیده می‌شود و سرانجام خودروی کیا سراتو از محصولات جدید سایپا به شمار می‌روند که در ادامه بیشتر به معرفی و البته عملکرد آن‌ها می‌پردازیم:

کراس‌اوور زیبای چانگان

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

اولین خودرویی که مورد آزمایش هفته‌نامه دنیای‌خودرو قرار گرفت خودرو چانگان cs35 بود. این خودرو یک کراس‌اوور زیباست که با موتوری ۱٫۶ لیتری به میدان آمده بود. cs35 از موتوری چهار سیلندر بهره می‌برد. موتوری که البته تاب و توان آنچنان زیادی را برای جابه‌جایی ۱۲۷۰ کیلوگرم نداشت. این موتور تنها ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است که البته به خوبی دنده‌ها در آن تعویض می‌شوند. ظاهر این خودرو همانند دیگر محصولات ارائه شده زیبا بود و ابعادی مناسب برای افرادی که به دنبال خودرویی قد بلند در شهر هستند داشت. این خودرو کابینی زیبا را در خود جای داده بود کابینی که بی‌شباهت به محصولات هیوندای نیست. هر چند که کیفیت قطعات به کار رفته درون کابین به پای هیوندای نمی‌رسد اما طراحی آن زیباست.فضای کابین به رغم ابعاد کوچک بدنه مناسب بوده و برای خانواده‌ها مناسب است.

این خودرو از سواری نرمی برخوردار است شتاب‌گیری این خودرو نسبتاً کند است اما در دنده‌های بالاتر عملکرد موتور بهتر می‌شود. سرپیچ‌ها با سرعتی در حدود ۷۰ کیلومتر خودرو موفق عمل می‌کند. در خلال تست این خودرو اقدام به منحرف کردن قسمت عقب خودرو کردیم که cs35 از خود مقاومت نشان می‌داد.

با این کراس اوور حتی می‌توان مانورهایی چون دستی کشیدن را به خوبی و با کمترین تردید انجام داد. در خلال تست کمی با این خودرو به شیطنت‌هایی از این قبیل پرداختیم که خالی از لطف نبود البته نباید از مکان نامناسب قرارگیری ترمز دستی در این خودرو چشم‌پوشی کرد که انجام این حرکات را کمی سخت می‌کرد اما عملکرد خودرو قابل قبول بود. این خودرو هم اکنون با قیمتی در حدود ۸۴ میلیون تومان پیش فروش می‌شود. شاید اگر بر روی این کراس اوور زیبا موتوری پر قدرت‌تر قرار می‌گرفت قیمت آن چندان هم گران به نظر نمی‌رسید.

سدانی آرام و به دور از هیجان

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

چانگان یک محصول سدان خانوادگی را نیز با همکاری سایپا به بازار ایران عرضه می‌کند. این خودرو نیز همانند برادر قد بلندش از موتوری چهار سیلندر بهره می‌برد. موتوری ۱٫۶ لیتری با ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت و البته ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور که کاملاً در این زمینه با cs35 برابر است. خودرو eado مورد آزمایش از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. گیربکسی که کمی کند به نظر می‌رسد. گیربکس چهار سرعته این خودرو تعویض‌دنده‌هایی نرم داشته و با کمترین ضربه دنده‌ها تعویض می‌شوند. در حالت دستی عملکرد گیربکس کمی گُنگ به نظر می‌رسد اما به طور کلی برای راندن در شهر و بدون هیجان مناسب به نظر می‌رسد. Eado هم خودرویی با ظاهری مناسب است اما درون کابین کمی لوکس‌تر و البته زیباتر از برادر قد بلند خود به نظر می‌رسد این در حالی است که کیفیت کابین به خصوص داشبورد همانند cs35 چندان تعریفی ندارد. اما بر روی کنسول میانی انبوهی از کلیدها دیده می‌شود که در بالای این کلیدها مانیتور هشت اینچی دیده می‌شود این خودرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی در سطح قابل قبولی قرار دارد و فضای کابین آن نیز جادار و مناسب برای خانواده‌های پر جمعیت است. eado در هنگام عبور از پیچ‌های تند عملکرد مناسبی داشته و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای راندن در شهر و جاده بدون هیجانات اضافی باشد. این خودرو با قیمتی در حدود ۸۰ میلیون به فروش می‌رسد. خودروی eado حاصل همکاری مشترک بین خودروسازانی چون فورد و سیتروئن با چانگان است. از این‌رو انتظار بیشتری از این سدان خانوادگی می‌رود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت این خودرو به اصطلاح بازاری‌ها کمی تند به نظر می‌رسد و در موفقیت آن تأثیر خواهد گذاشت.

قدیمی‌ترین چینی در سایپا

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

اولین خودروی چینی که سایپا دست به تولیدش زد z300 نام داشت خودرویی که بعدها به آریو تغییر نام داد. این خودرو محصول یکی از شرکت‌های چینی به نام زوتوی است. شرکتی که با خودروسازانی چون پژو و دایهاتسو همکاری دارد. زوتوی در کلاس سدان‌های خانوادگی بزرگ قرار داشته و ابعاد آن کمی بزرگ‌تر از دیگر چینی‌های تولید شده در سایپاست. این خودرو از کابینی ساده و به مراتب با کیفیت‌تر از دیگر خودروهای موجود در سایپا بهره می‌برد. آریو از موتوری ۱٫۶ لیتری بهره می‌برد موتوری که قادر به تولید ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت بوده و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. به رغم ابعاد بزرگ‌تر آریو از شتاب و سرعت خوبی بهره می‌برد. همچنین در پیچ‌های تند با سرعتی در حدود ۷۰ کیلومتر موفق نشان می‌داد. این خودرو سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهد. گیربکس اتوماتیک آریو با نرمی دنده‌ها را تعویض می‌کند این خودرو از امکانات مناسبی بهره می‌برد. هنگامی که با سرعتی در حدود ۹۰ کیلومتر پا را بر پدال ترمز می‌فشاریم در کمترین زمان خودرو از حرکت باز می‌ایستد. ادوات داخل کابین از ارگونومی خوبی برخوردارند. شاید به جرأت بتوان گفت که آریو می‌تواند برای خانواده‌ها یک انتخاب مناسب باشد. شاید در هنگام راندن حس هیجان را به راننده القا نکند اما می‌تواند در شهر و جاده برای یک خانواده پر جمعیت انتخابی مناسب باشد. آریو با قیمتی در حدود ۷۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که البته می‌تواند با توجه به داشتن امکانات مناسب از رقبایی چون جیلی امگرند پیشی بگیرد.

میتسوبیشی در پوست BMW

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

چهره‌اش ب‌ام‌و سری یک را به یاد می‌آورد. چهره‌ای زیبا به همراه استایلی خوب و جوان پسند دارد. همه این‌ها می‌تواند از h300 یک خودروی محبوب بسازد. خودرویی هاچ‌بک که از ب‌ام‌و سری یک الگوبرداری شده و موتوری از میتسوبیشی را در سینه دارد. موتوری ۱٫۶ لیتری که همانند v5 قادر به تولید ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت است. این خودرو نیز حاصل همکاری برلیانس با ب‌ام‌و و میتسوبیشی است. کابین این خودرو طراحی بسیار ساده‌ای داشته و همانند دیگر هموطنانش از کیفیت مشابه برخوردار است. با این تفاوت که هنگام قرارگیری پشت فرمان این خودرو همه چیز تحت فرمان و کنترل شماست.

اهرم تعویض دنده خوش‌دست بوده و فرمان نیز به خوبی به فرامین راننده عکس‌العمل نشان می‌دهد. برخلاف v5 شتاب‌گیری در این خودرو سریع انجام می‌گیرد و تعویض‌دنده‌ها نیز به سرعت صورت می‌گیرد. این خودرو چابک‌تر از دیگر محصولات سایپاست. همچنین از نظر دینامیکی نیز در وضعیت خوبی قرار دارد. سر پیچ‌ها می‌توان لذت زیادی را تجربه کرد. با خودروی h300 می‌توان حرکات اسپرت زیادی کرد به خصوص اینکه ترمز دستی و و اهرم تعویض دنده نیز به شما کمک زیادی خواهند کرد.

شاید به جرأت بتوان گفت که در میان دیگر خودروهای چینی تولیدی توسط سایپا h300 نمونه است به خصوص اینکه همه چیز این هاچ‌بک زیبا شما را جذب می‌کند. لذت راندن، شتاب‌گیری خوب، تعویض‌دنده‌های سریع و البته قدرت مانور بالا همه و همه از این هاچ‌بک ب‌ام‌و نما یک خودروی جذاب ساخته‌اند. پیش فروش این خودرو هنوز آغاز نشده است اما به احتمال زیاد قیمتی در حدود ۵۵ میلیون تومان را تجربه خواهد کرد. h300 با این قیمت می‌تواند در بازار ایران موفق باشد به خصوص اینکه همه مؤلفه‌های محبوبیت در بازار را داراست.

ارزان قیمت‌های برلیانس

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

در میان انبوه خودروهای تولیدی سایپا که با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند خودرویی حضور دارد که با کدh200 شناخته می‌شود. روز ملاقات دو نمونه از این خودرو برای تست در اختیار ما قرار داشت که یکی از گیربکس دستی و دیگری از گیربکس amt برخوردار بود. این دو خودرو از موتوری به حجم ۱۵۰۰ سی‌سی برخوردار بودند. موتوری که در میان گروه کمترین حجم و البته کمترین قدرت را داشت. این موتور قادر به تولید ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور بود. قبل از هر چیز باید گفت که با قرار گرفتن پشت فرمان این خودرو متوجه دلیل ارزان بودن این خودرو خواهید شد. کمترین امکانات را نسبت به بقیه خودروهای جدید سایپا درون کابین شاهد هستیم. این در حالی است که ظاهر h200 نیز به پای دیگر هموطنانش نمی‌‌رسد.

با قرار دادن گیربکس در دنده یک شروع به حرکت می‌کنیم. برخلاف انتظار حرکت خوبی شکل می‌گیرد. این خودرو ۱۱۹۴ کیلوگرم وزن دارد اما باز هم موتور به خوبی از پس آن برمی‌آید. شتاب‌گیری خوب است اما خیره‌کننده نیست به خصوص برای یک خودرو با گیربکس دستی. دنده دو این خودرو ضعیف‌ترین دنده به حساب می‌آید گیربکس این خودرو ما را به یاد گیربکس توجوی می‌اندازد دنده دو ضعیف اما دنده سه خوب. به پیچ که می‌رسیم کار اندکی سخت می‌شود. به سختی می‌توان با سرعت‌های حدود ۷۰ کیلومتر پیچ‌های تند را رد کرد و حواس‌مان به فرمان خودرو باید بیشتر باشد. نمونه amt یا نیمه اتوماتیک آن نیز تنها در گیربکس متفاوت است و تفاوت دیگری با h200 منوئال ندارد. به خصوص اینکه گیربکس‌های amt سال‌هاست که از چرخه تولیدات شرکت‌های مطرح خارج شده‌اند و در حقیقت نمونه اولیه گیربکس‌های اتوماتیک به شمار می‌روند. تأخیر زیاد در تعویض دنده‌های این گیربکس‌ها از عمده معضلات آنها به شمار می‌رود به طور کلی می‌توان گفت که این خودرو با قیمتی در حدود ۴۴ میلیون تومان در نمونه amt رقبای سختی چون رانا و ۲۰۶ صندوق‌دار را پیش روی دارد. از تندر۹۰ هم که بهتر است فاکتور بگیریم.

V5 پنج سیلندر نیست

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

شاید این خبر خوشی باشد برای افرادی که علاقه زیادی به ب‌ام‌و مدل x1 دارند. v5 خودرویی است که با همکاری ب‌ام‌و و میتسوبیشی ساخته شده است. چهره زیبایی داشته و ابعادی کوچک دارد. یک شاسی‌بلند تک دیفرانسیل که بیشتر برای مصارف شهری ساخته شده است پس هوس بیابان رفتن با این خودرو را از سر بیرون کنید. سوار بر این خودرو می‌شویم. کابینی زیبا همانند ظاهر خودرو را پیش روی می‌بینیم. همانند دیگر خودروهای چینی امکانات زیادی را در خود جای داده است. مراقب باشید نامش شما را به اشتباه نیندازد. این خودرو پنج سیلندر نیست. در خودروهای اروپایی به معنای این است که خودرو از موتوری پنج سیلندر بهره می‌برد اما در مورد این خودرو قضیه کاملاً فرق دارد چرا که این خودرو با این کد نام‌گذاری شده است همانند خودروی ۲۰۶sd با کد v8 و یا v9. V5 همانند دیگر محصولات جدید سایپا از موتوری ۱٫۶ لیتری بهره می‌برد. موتوری که قادر به تولید ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت است. هنگامی که پشت فرمان این خودرو قرار می‌گیریم.

احساس خوبی به ما القا می‌شود. فرمان چرمی صندلی‌های راحت و البته کنسولی با طراحی خوب همه و همه کابین این خودرو را جذاب نشان می‌دهد. این در حالی است که همانند دیگر هم‌وطنانش کیفیت مواد به کار رفته درون کابین خیلی آنچنانی نیست. v5 از سیستم روشن و خاموش کردن خودرو بدون کلید بهره می‌برد. پا را بر پدال کلاچ قرار داده و کلید استارت را می‌فشاریم پیشرانه به آرامی روشن می‌شود. شتاب‌گیری در این خودرو به کندی انجام می‌گیرد. البته این در صورتی است که بخواهید با آن مدار کنید چرا که با نگه داشتن دور موتور در دورهای بالای ۳۰۰۰ خودرو شتاب‌گیری مناسبی را از خود نشان می‌داد چرا که در این خودرو گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال خودرو را به عهده داشت. اما برای خودرویی با ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن چندان هم بد نیست. خودتان حساب کنید خودرویی با موتوری ۱٫۶ لیتری و ۱۲۰ اسب‌بخار و ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن چه عملکردی خواهد داشت؟ این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز به بازار عرضه خواهد شد. v5 با قیمتی در حدود ۹۳ میلیون تومان در نمونه دستی و با قیمتی در حدود ۹۶ میلیون تومان در نمونه اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود که برای این خودرو قیمت بالایی است. شاید اگر یک موتور دو لیتری بر روی این چینی زیبا قرار داشت قیمت این خودرو قابل توجه می‌شد.

قوی‌ترین محصول سایپا

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

به سراغ شریک قدیمی سایپا یعنی کیاموتورز می‌رویم. خودروسازی که فعالیت مشترک خود با سایپا را با خودرویی به نام پراید آغاز کرد. خودرویی که به نوعی پرفروش‌ترین محصول سایپا در این چند سال اخیر به شمار می‌رود. سایپا یک محصول دیگر از کیا موتورز را به نام ریو در چرخه تولید خود داشت که از چرخه تولید کنار گذاشته شد و این بار نوبت به تولید سراتو رسیده است.

سراتو را همه می‌شناسند خودرویی که سه نسل حضور را در بازار ایران تجربه کرده و البته موفق هم بوده است. سایپا با کمی تعلل اقدام به تولید نسل دوم این خودرو کرده است که در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در کشورهای دیگر تولید می‌شده و حالا جای خود را به خودرویی زیباتر داده است. راندن با سراتو در پیست اتومبیلرانی آزادی تفاوت‌های بسیاری با دیگر محصولات این شرکت داشت.

سراتو از موتوری دو لیتری با ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این در حالی است که تولید نمونه ۱٫۶ لیتری این خودرو با گیربکس دستی نیز در دستور کار سایپا قرار دارد اما نمونه مورد آزمایش از موتوری از یک رانندگی اسپرت بود. فضای کابین به خوبی برای خانواده‌های پر جمعیت دو لیتری به همراه گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک برخوردار بود. بعد از راندن با این چینی‌های ۱٫۶ لیتری راندن خودرویی کره‌ای با موتوری ۲ لیتری خالی از لطف نیست و لذت فراوانی دارد. این خودرو در شتاب‌گیری بی‌نقص عمل کرده و گیربکس شش سرعته تیپ‌ترونیک آن با کمترین تاخیر دنده‌ها را تعویض می‌کرد. سر پیچ‌ها این خودرو همان‌طور که انتظار می‌رفت با سرعت‌های بالا نیز به راحتی عبور می‌کرد. همه چیز در این خودرو مهیای لذت بردن نیز جا دارد.سراتو خودروی موفقی است و با خدمات پس از فروش گسترده سایپا نیز موفقیت بیشتری را کسب می‌کند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که نمونه مورد آزمایش و تولید داخل از نظر امکانات در سطح پایین‌تری نسبت به نمونه‌های وارداتی قرار دارد اما می‌توان به موفقیت سراتو با قیمتی در حدود ۹۰ میلیون تومان امیدوار بود.

اولویت‌بندی محصولات جدید سایپا برای خرید از نگاه خبرنگار ما

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب اول؛ کیا سراتو: صرف‌نظر از کره‌ای‌بودن خودرو، کیفیت بالاتر ادوات به کار رفته درون کابین آن، موتور پرقدرت‌تر، گیربکس شش سرعته با کمترین تأخیر در تعویض دنده‌ها، هندلینگ بالا، فضای مناسب کابین و صندوق بار برای خانواده‌های پرجمعیت از جمله دلایل این انتخاب است.

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب دوم؛ برلیانسH300: طراحی زیبا، عملکرد مناسب موتور و گیربکس، فضای مناسب کابین و دینامیک مناسب در میان دیگر چینی‌های موجود دلیل انتخاب این خودرو به عنوان دومین خودروی لیست سایپا و اولین خودرو در میان محصولات چینی این شرکت است.

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب سوم؛ آریو یا Z300 : فضای مناسب کابین برای خانواده‌های پرجمعیت، کیفیت مناسب‌تر کابین نسبت به دیگر چینی‌ها، عملکرد قابل قبول موتور و گیربکس، ترمزگیری مناسب و ظاهری نه چندان زیبا آن را سومین اولویت ما برای خرید قرار داده است.

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب چهارم؛ برلیانس V5 : طراحی بسیار زیبای ظاهر و کابین خودرو، امکانات مناسب، طراحی دور از ذهن کیفیت ادوات به کار رفته درون کابین، موتور ضعیف برای خودرویی با این وزن، عملکرد نرم کلاچ و دنده از دلایل انتخاب چهارم ما برای این خودرو بود.

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب پنجم؛ چانگان CS35 : طراحی مناسب، کابین زیبا، ابعاد مناسب بدنه، موتور نه چندان قوی برای خودروی ۱۲۰۰ کیلوگرمی و کندی تعویض‌دنده‌ها نسبت به بقیه محصولات آن را در مقام پنجم قرار داد.

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب ششم؛ چانگان EADO : ظاهر قابل قبول، کابین جادار و با طراحی زیبا، کیفیت نه چندان لوکس ادوات به کار رفته درون کابین، شتابگیری کند، عملکرد حرکتی مناسب برای افرادی که دنبال رانندگی آرام هستند ویژگی‌هایی بودند که انتخاب ششم ما را رقم زد.

 مروری بر 7 محصول جدید سایپا

انتخاب هفتم؛ برلیانس H200 : ظاهری که به پای سایر محصولات جدید نمی‌رسد، طراحی کابین ساده، امکانات کم، هندلینگ پایین بر روی پیچ‌ها و عملکرد ضعیف‌تر گیربکس خودرو نسبت به بقیه باعث شد تا به رقم ارزان‌تر بودن آن در لیست، ما آن را به عنوان اولویت هفتم انتخاب نماییم.



نظرات

  • بهنام اس بی بهنام اس بی (6 بهمن 1393 ساعت 10:54)

    دقت کردین قبلا سایپا تو تبلیغاتش میگفت سایپا مطمئن حالا میگه سایپا در اندیشه ای متفاوت>>>>>>

  • لادیزایران لادیزایران (6 بهمن 1393 ساعت 08:49)

    ممنون از اطلاع رسانی شما به امید روزی که در سایپا خودروهای خودروسازهای مطرح ساخته و تولید بشه و واقعا مردونه بیان به سمت تولید و طراحی خودرو

  • محمدماجد محمدماجد (6 بهمن 1393 ساعت 00:05)

    هیف نیست اون کیا رو گزاشتین با اینا

  • پریسان پریسان (6 بهمن 1393 ساعت 00:02)

    آقای هادی همایون با عرض سلام و احترام نسبت به مطالبی که فرمودین.جای تعجب داره که یعنی اصلا واژه ای به نام بد در بین خودروها وجود نداره؟یعنی واقعا تا این حد کیفیت بالای بالاست؟ بازم با عرض پوزش...

  • بهروز ب بهروز ب (5 بهمن 1393 ساعت 23:22)

    رده بندی نهایی چینی ها منطبق بر گزارش مجله ماشین است (در آنجا سراتو در لیست نیست). نویسنده یکی است یا کپی برداری است یا اتفاقی هم نظر هستند؟!

  • نژادحسینی نژادحسینی (5 بهمن 1393 ساعت 22:51)

    هیچکدومشون به قیمتش نمی ارزه با این پولها تو خارج از کشور میشه پورشه سوار شد نه این ماشینهای رده چندم چینی رو!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (5 بهمن 1393 ساعت 21:04)

    خدایی اونا چجوری برای پیشرفت تلاش میکنند و ما چجوری با اینکه ماشینای جالبی نیستند ولی باز انتخاب دوم قابل تحمل تره

  • هادی همایون هادی همایون (5 بهمن 1393 ساعت 18:38)

    با سلام
    بنده شاغل در شرکت سایپا هستم و ضمن احترام به نظر خبرنگار شما باید بگویم که ایشان در اولویت بندی دچار اشتباه شدید شده اند.
    ترتیب اولویت از نظر فنی - قیمت مطرح شده - کیفیت و دوام قطعات به شرح زیر میباشد.
    1- کیا سراتو
    2- چانگان ایدو
    3- چانگان سی اس 35
    4- برلیانس اچ 300
    5- برلیانس وی 5
    6- برلیانس اچ200
    7- آریو
    در کل خودرو های تولیدی به چهار دسته کلی تقسیم میشوند .
    1- عالی ( سراتو)
    2- خوب ( خودرو های چانگان سی اس 35 و ایدو )
    3- نسبتا خوب (خودرو های برلیانس اچ 300 - اچ 200 و وی 5)
    4- متوسط ( آریو)
    لطفا این نظر را حتما درج نمایید تا مردم با آگاهی کامل و واقعی با این خودرو ها روبرو شوند.

    جرمی جرمی (6 بهمن 1393 ساعت 09:46)

    اقای هادی همایون از دادن اگاهی به ما ، از شما سپاسگزاریم . لطف کنید بفرمائید این سراتو ، مدل چه سالیست ، چون این مدل رو میشود در بازار با کارکرد کم و اپشنهای بیشتر با 20میلیون زیر قیمت شرکت تهیه کرد . اگر میشود بعنوان پیشنهاد از مدیران مطرح شرکت بخواهید نام سایپا را به نام مترادف کشور برادر ، به چایپا تغییر دهند . باز هم ازشما برای این انتقال افکار سپاسگزارم

  • الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (5 بهمن 1393 ساعت 17:40)

    اون برلیانس h200 شکلش عجیب زشته ...حالم از شکلش بهم خورد ...

    بی ام دبلیو اچ بی ام دبلیو اچ (5 بهمن 1393 ساعت 23:08)

    ایول ..... خیلی خندیدم......

  • رخش جاده رخش جاده (5 بهمن 1393 ساعت 17:18)

    خدا نگه ار چین رو !!!!!!!!!!!!!!!!
    حالا اینا کجان؟!!!!!!

  • حامد صابر حامد صابر (5 بهمن 1393 ساعت 10:06)

    چی میشد اگر الان جای این ماشین ها محصولات تویوتا, میتسوبیشی ,هوندا یا هیوندا بود ؟

  • حسین معمار حسین معمار (5 بهمن 1393 ساعت 09:08)

    یکی از یکی دیگه آشغالتر....ولی حداقلش تنوع دارن نه تهوع

    گالاردو گالاردو (5 بهمن 1393 ساعت 16:39)

    شاید تنها دلخوشی کسانی که بخوان اینا رو بخرن تنوع و تا حدودی خوش رخ بودن ایناست وگرنه دیگه هیچی ندارن!!!

  • آفرین آفرین (5 بهمن 1393 ساعت 06:55)

    به امید موفقیت و امید باینکه کم کم واردات بسمت خودروهای دیگر کشورها بجز چین باشد و البته با نگرش به تولیدات داخلی و مورد اطمینان