1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

24 خرداد 1393
  • 6

سایپا از جدید ترین دستاورد خود برای شیرازی‌ها پرده برداشت. این محصول که اسفند سال 92 با نام 232 رونمایی شده بود، چندی پیش ساینا نام گرفت.

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

، رقم نخست محصول تازه سایپا به سبب قرارگرفتن روی پلت فرم X200 عدد 2 است و رقم دوم نشان‌گر سدان بودن آن است رقم سوم نیست نشان از دومین فیس لیفت روی این محصول دارد.البته مدیران سایپا اعتقاد دارند تغییرات اعمال شده روی 232 بیشتر از آن چیزی است که به آن فیس لیفت گفته شود و آن را یک خودرو جدید می‌دانند.

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

شهریار قاسم‌زاده در خصوص طراحی ساینا به "پرشین خودرو" می‌گوید: این خودرو کاملا در گروه سایپا و بدون کمک و مشاوره خارجی‌ها طراحی شده است. پروژه 232 در واقع از دی ماه سال 92 کلید خورد. در ابتدا از میان چند استایل کلی طرح فعلی توسط کمیته توسعه محصول انتخاب شد و پس از آن مرحله طراحی جزئیات داخلی و ظاهری آغاز شد. در نهایت اطلاعات CAD برای ساخت قالب‌ها به شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا سپرده شد.

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

خودرویی که در سایپا رونمایی شد تنها نمونه‌ای برای نمایش بود و دقت مونتاژ آن با نمونه تولیدی تفاوت زیادی دارد. این محصول برای پوشش یک رده قیمتی بالاتر از تیبا طراحی شده و در تیپ‌های تجهیزاتی مختلف روانه بازار خواهد شد. به گفته قاسم زاده 232 استانداردهای جدیدی نظیر برخورد با عابر پیاده را پاس خواهد کرد. هر چند 232 برای ذائقه جدید از بازار طراحی شده اما طیف خاصی را هدف نمی‌گیرد با این حال می‌توانا نتظار داشت به خاطر سبک طراحی آن قشر جوان را به سمت خود بکشاند.

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

این خودرو با همان مشخصات فنی تیبا روانه بازار خواهد. موتور 1.5 لیتری M15 با توان 80 اسب بخار با همان جعبه دنده 5 سرعته دستی به بازار ارائه‌ خواهد شد. تنها تفاوت فنی این خودرو با تیبا را می‌توان بهبود اکسل عقب آن دانست. وی در خصوص مشکلات تیبا می‌گوید قرار نیست این معایب به 232 انتقال پیدا کند و حتی در خود تیبا نیز بسیاری از آن‌ها برطرف شده است.

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها

در تیپ فول این خودرو شاهد تجهیزاتی نظیر کولر اتوماتیک، بالابر برقی همه شیشه‌ها و تنظیم برقی آینه‌ها خواهیم بود. برای آماده شدن این محصول 9 ماه زمان نیاز است تا نمونه‌های آزمایشی ساخته شده و روانه خط تولید شود. می‌توان انتظار داشت این خودرو پاییز سال جاری برای تولید آماده شود. از بازار های صادراتی این محصول می‌توان به روسیه، اوکراین، آذربایجان، کشورهای آسیای میانه، عراق و مصر اشاره داشت.

رونمایی ساینا برای شیرازی‌ها



نظرات

  • علی علی (30 خرداد 1395 ساعت 20:02)

    روزنامه همشهری یک ماه پیش تیتر زده بود:پراید قاتل جان و مال مردم.شما لیاقتتون همون پرایده.این ماشین خیلی بهتر از پراید هستش.

  • علی علی (30 خرداد 1395 ساعت 20:00)

    واقعا به نسبت قیمتش عالی و اپشن دار هیت.لطفا حسادت نکنید

  • رضا رضا (12 خرداد 1395 ساعت 07:22)

    حیف نیست پرایدو از رده خارج کنن این آشغالو بیارن جاش پراید سگش شرف داره به این سایپا ساینا

  • سایناا سایناا (2 بهمن 1394 ساعت 16:50)

    به عنوانه یه جوانه 30 ساله میگم خیلی بهتره تیباست

  • عشق پورشه عشق پورشه (24 خرداد 1393 ساعت 21:59)

    من به عنوان یه جوون 20 ساله به همراه برادرم به عنوان یه جوون 23ساله فقط میتونیم این رو بگیم: زشته.

    رضا اسلامی رضا اسلامی (21 دی 1394 ساعت 20:45)

    من هم بعنوان یک میانسال 40 ساله میگم خیلی زشت و بدقواره س.