1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش قیمت محصولات سایپا کمتر از 15 درصد است

افزایش قیمت محصولات سایپا کمتر از 15 درصد است

29 اردیبهشت 1394
  • 3

سعید مدنی امروز در مراسم آغاز تولید انبوه محصولات H300 با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در مورد خط تولید این محصولات چینی پرداخت و اظهار داشت: از چند سال گذشته مطالعات خود را بر روی خودروهای چینی آغاز کرده بودیم که در نهایت همکاری‌های خود را با شرکتهای چینی افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این خودروهای چینی در رده‌های کیفی متفاوتی تولید می‌شوند، افزود: ما یکی از بهترین خودروسازی‌های چینی را انتخاب کردیم که شریک شرکت خودروساز آلمانی بی‌ام‌و است. این موضوع به این دلیل بوده است که این محصولات بسیار با کیفیت هستند.

وی با اشاره به این که شرکت برلیانس شریک و سهامدار شرکت بی ام و آلمان است گفت: قیمت مناسب و کیفیت محصولات برلیانس باعث شده تا ما خط تولید 4 محصول این شرکت را در ایران به طور آزمایشی آغاز کنیم. البته با نیازمندی بازار تیراژ این خودروها در آینده افزایش خواهد یافت.

مدنی با تاکید بر این که طبق قولی که به وزارت صنعت داده ایم ساخت داخل محصولات جدیدی که با شرکت های خودروساز تولید می شود باید تا 30 درصد داخلی باشد افزود: تا پایان سال 94 این موضوع را اجرایی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که هم اکنون ساخت داخل این محصولات تا چه میزان است تصریح کرد در حال حاضر با 30 درصد ساخت داخل تولیدات خود را آغاز کرده ایم اما در آینده این رقم را افزایش خواهیم داد.

مدیر عامل سایپا با تاکید بر این که در شرایط حاضر دو مدل از محصولات برلیانس با لوگوی سایپا تولید می شود گفت H220و H230 در شرکت سایپا و H320 به همراه H330 در شرکت پارس خودرو تولید خواهند شد.وی در رابطه با تیراژ این دو محصول نیز افزود:امسال 20 تا 30 هزار دستگاه از این دو خودروها تولید خواهد شد. البته در حال حاضر خودروی H330 در مرحله شماره گذاری قرار داشته و به زودی وارد بازار می شود.

وی در رابطه با قیمت این محصولات اظهار داشت محصول H230دنده ای دستی با قیمت 37 میلیون و H330 اتومات به قیمت 53 میلیون عرضه خواهد شد.

مدنی تاکید کرد 15 تا 16 درصد ارزش افزوده این خودروها در ایران در حوزه های مونتاژ بدنه و خط رنگ ایجاد شده است.مدیرعامل سایپا در ادامه صحبت های خود با بیان این که تعداد محدودی از 4 مدل شرکت برلیانس در ایران پیش فروش شده است افزود: به تعداد محصولات پیش فروش شده سفارش خرید قطعات نیز صورت گرفته است.

وی در رابطه با چشم انداز تولید این محصولات افزود: هر مدل خودرو از 5 تا 6 سال تولید و برای یک مدت محدود به صورت فیک لیفت تولید و بعد از آن از رده خارج می شود.

مدنی با اشاره به این که برای خط تولید 4 محصول شرکت برلیانس 60 میلیون دلار سرمایه گذاری مشترک صورت گرفته است در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر این که سهم شرکت برلیانس در بازار چین به چه میزان است گفت: برلیانس با تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه خودرو را دارد که بسیاری از این خودروها با لوگوی بی ام و راهی بازارهای بین المللی می شوند.وی در ادامه از ورود خودروی 100 درصد ایرانی 232 در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: شرکت سایپا در راستای تولید 13 محصول که از سال 92 تا 95 هدف گذاری کرده است تولید این خودروی 100 درصد ایرانی را انجام می دهد.

مدیرعامل سایپا در رابطه با تقاضای این شرکت برای افزایش قیمت خودرو نیز اظهار داشت: سایپا مستندات خود مبنی بر افزایش قیمت ها را به شورای رقابت ارسال کرده است و این مرجع مطابق نرخ تورم بخشی و اطلاعات خودروسازان اقدام به اعلام قیمت های جدید خواهد کرد اما در مجموع باید این نکته را متذکر شد که افزایش قیمت محصولات سایپا کمتر از 15 درصد خواهد بود.وی در رابطه با تغییرات سهم شرکت سایپا در بازار خودرو با افزایش قیمت ها نیز افزود: ما حضور خود را در بازار کنترل کرده و به ارائه خدمات فروش مناسب به مشتریان خود خواهیم پرداخت.

روایت رییس برلیانس از رقابت با لیفان و چری در ایران

رییس هیات مدیره خودروسازی برلیانس از رقابت با دیگر خودروسازان چینی در ایران گفت.

کی یو مینگ در مراسم راه‌اندازی خط تولید محصولات برلیانس در ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا برلیانس می‌تواند دیگر خودروسازان چینی مانند لیفان و چری را در جریان رقابت در بازار ایران محدود کند، اظهار کرد: من در مورد کیفیت لیفان نمی‌توانم صحبت کنم، اما برلیانس خاص تر از دیگر خودروسازان چینی است.

وی با بیان این‌که ما بیش از 10 سال است که با شرکت بی ام دبلیو همکاری داریم خاطر نشان کرد: محصولات برلیانس به بیش از 80 کشور دنیا صادر شده و حدود 90 هزار دستگاه از خودروهای ما در جهان حرکت می‌کنند.

رییس هیات مدیره خودروسازی برلیانس ادامه داد: ون‌های تولیدی ما محصولی مشترک با شرکت تویوتای ژاپن است و در همکاری با سایپا نیز اولویت ما در زمینه‌ی کیفیت است.

وی افزود: سال آینده 60 هزار دستگاه از محصولات برلیانس در ایران تولید خواهد شد و مهم‌ترین موضوع مدنظر ما کیفیت است.

رییس هیات مدیره خودروسازی برلیانس با بیان این‌که خودروهای تولیدی ما خیلی شبیه به خودروهای تولیدی بی ام دبلیو است، تصریح کرد: در مورد میزان سرمایه‌گذاری در ایران نمی‌توانم صحبت کنم. با این حال در زمینه‌ی انتقال تکنولوژی و تامین قطعات فعال هستیم.

منبع ایسنا


نظرات

  • ایمان واریانت ایمان واریانت (29 اردیبهشت 1394 ساعت 19:31)

    افزایش !!!! رو چه حسابى !!! کى میخره!!!! البته مجدد گمرک و بند ١٣ رو افزایش میدن که ماشین وارداتى بیشتر اوج بگیره که مردم مجبور بشن این مثلا ماشینها رو بخرن , یکى بداد مردم برسه !!!!!!!!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (29 اردیبهشت 1394 ساعت 19:20)

    همین جوریش ارزش نداشت گرون تر هم شد

  • محمد خان محمد خان (29 اردیبهشت 1394 ساعت 18:25)

    بسیاری از این خودروها با لوگوی بی ام و راهی بازارهای بین المللی می شوند :)))))))))