1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نسل جدید خودرو تیبا و جایگزین تندر 90

نسل جدید خودرو تیبا و جایگزین تندر 90

5 خرداد 1393
  • 1

خودروی سایپا 232 یک خودروی سواری است که می‌توان آن را نسل دوم تیبا نیز دانست. این خودرو بر روی پلت‌فرم تیبا ساخته شده است کدگذاری این خودر خودروی سایپا ۲۳۲ یک خودروی سواری است که می‌توان آن را نسل دوم تیبا نیز دانست. این خودرو بر روی پلت‌فرم تیبا ساخته شده است کدگذاری این خودرو نیز به این صورت است که دو که عدد اول این کد است براساس پلت‌فرم آن شماره شده است به عنوان مثال پراید‌ها با کد یک شروع می‌شوند مانند ۱۳۱ که عدد اول نشانگر پلت‌فرم x100 است اما تیبا بر روی پلت‌فرم x200 ساخته شده است. عدد دوم یعنی سه نشانگر سدان بودن این خودرو است این در حالی است که کد یک برای کلاس خودروهای هاچ‌بک است.

اما کد سوم نشانگر این است که این خودرو چندمین خودروی ساخته شده از یک پلت‌فرم است. به عنوان مثال؛ تیبا با کد ۲۳۱ شناخته می‌شود چون اولین محصول پلت‌فرم x200 است. به هر حال ۲۳۲ از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌‌برد موتوری که۸۰ اسب‌بخار قدرت داشته و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. این موتور همان موتوری است که بر روی تیبا‌های فعلی نصب می‌شود.

نسل جدید خودرو تیبا و جایگزین تندر 90

سایپا 232 / 26 میلیون تومان

۲۳۲ چهره‌ای به روزتر از تیبا داشته و نقطه عطف آن در طراحی قسمت عقب خودرو است. طرحی کابین هم کمی زیبا‌تر از تیبا به نظر می‌رسد و به طور کلی می‌توان برای ۲۳۲ آینده خوبی را پیش‌بینی کرد البته اگر این خودرو زود به بازار بیاید و همانند دیگر خودروها رونمایی شده ساخت داخل سال ‌ها بعد عرضه نشود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این خودرو همانند تیبا با گبربکس پنج سرعته دستی عرضه می‌شود و ظاهراً فعلاً خبری از گیربکس اتوماتیک در تولیدات ملی نیست.

نسل جدید خودرو تیبا و جایگزین تندر 90

رنو ساندرو / 40 میلیون تومان

نسل دوم تیبا، جایگزین تندر90 و یک محصول لوکس

ساندرو (B90) محصول جدید شرکت پارس‌خودرو است که بر روی پلت‌فرم L90 طراحی شده است. ساندرو به واقع همان نمونه هاچ‌بک تندر‌۹۰ است خودرویی که با موتور ۱٫۶ لیتری مشترک با تندر عرضه خواهد شد همچنین بر روی این خودرو یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نصب می‌شود گیربکسی که هم‌اکنون بر روی تندر‌۹۰های اتوماتیک ایران خودرو نیز قابل سفارش است به هر طریق این خودرو ‌می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای افرادی که چهره تندر‌۹۰ را دوست ندارند اما خودرویی با کیفیت می‌خواهند.

نسل جدید خودرو تیبا و جایگزین تندر 90

S300 قیمت 72 میلیون تومان

سومین محصول شرکت سایپا خودروی S300 است که با همکاری یک شرکت چینی به نام زوتای تولید می‌شود. این خودرو که محصول لوکس سایپا لقب گرفته است از امکانات زیادی برخوردار بوده و البته این نکته را باید یاد‌آور شوم که قیمت آن نیز ۷۰ میلیون تومان به بالاست که این شیوه قیمت‌گذاری کار را برای آن محصول جدید سخت خواهد کرد. s300 از موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد گشتاور این موتور ۱۵۱ نیوتن‌متر بوده و ۱۲۷۵ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرو در این کلاس و برای چنین موتوری زیاد به نظر می‌رسد حال باید دید که این خودرو می‌تواند در بازار موفق باشد یا خیر؟

S300 درون کابین از قطعات با کیفیتی بهره می‌برد و اگر قیمتی پایین‌تر داشت می‌توانست در بازار موفق باشد.

در خصوص قیمت‌گذاری این سه خودرو به سراغ مدیر عامل شرکت سایپا رفتیم. سعید مدنی در مورد ظرفیت تولید و قیمت این خودروها گفت: قیمت خودروی S300 شناور خواهد بود و بر اساس نرخ ارز و شرایط بازار تعیین خواهد شد. فعلاً این خودرو را با قیمت ۷۲ میلیون تومان پیش‌ فروش کرده‌ایم. وی افزود: خودروی ساندرو نیز با شرایط فعلی با قیمت ۴۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. ظرفیت تولید S300 سالانه ۲۰ هزار دستگاه پیش‌بینی شده و خودروی ساندرو نیز در کنار L90 با ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.مدنی قیمت سایپا ۲۳۲ را نیز بین ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان اعلام کرد و در ادامه افزود: برای سایپا ۲۳۲ نیز در کنار تیبای معمولی و هاچ‌بک مجموعاً تا ۳۰۰ هزار دستگاه تولید پیش‌بینی شده است.



نظرات

  • الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (19 آبان 1393 ساعت 20:48)

    سایپا 232 یا تیبا ظاهرش بهتر شده ....اما واقعا 26 میلیون قیمتش؟؟؟؟؟؟کلا سایپا عادت داره ارم شرکت های دیگه و در بیاره بجاش ارم خودش بذاره........