1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودرو جدید سایپا قبل از سال 93 رونمایی می شود

خودرو جدید سایپا قبل از سال 93 رونمایی می شود

15 بهمن 1392
  • 0

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از اجرای برنامه های توسعه ی محصول برای ورود خودروهای جدید به سبد این مجموعه خبر داد. سعید مدنی با بیان این مطلب گفت: گروه سایپا موفقیت خود در سال های آینده را در تولید خودروهای جدید دانسته و با مطالعه و شناخت کامل از جایگاه صنعت خودروسازی ایران، برنامه ریزی های گسترده ای را در زمینه ی ورود محصولات جدید در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: امسال با ورود سه خودرو جدید به سبد عرضه، وارد مسیری تازه از حیات گروه خودروسازی سایپا شده ایم و قصد داریم با ادامه ی این مسیر و گسترش فعالیت ها، برای سال های آینده نیز محصولات جدیدی را طراحی و تولید کنیم.

طراحی پلت فرم خودرو برای نخستین بار

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به ورود این مجموعه به مباحث طراحی پلت فرم اشاره کرد و گفت: سایپا برای نخستین بار قصد دارد پلت فرم مورد نظر خود را در داخل طراحی کرده و بر مبنای آن محصولات جدیدی را نیز برای سال های آینده وارد سبد خود کند.

مدنی تأکید کرد: بر اساس برنامه ی زمان بندی شده برای این پروژه، نخستین خودروی ساخته شده بر روی این پلت فرم در سال 95 تولید و عرضه خواهد شد. وی افزود: برای آنکه بتوانیم در بازار آینده داخل و خارج سهم خود را حفظ کرده و جایگاه سایپا را ارتقا دهیم، باید به سمت مالکیت دانش رفته و از طریق تولید علم که نمود اصلی آن برای صنعت خودرو در طراحی پلت فرم است، سهم خود را حفظ کنیم.

همکاری با خودروسازان جهانی، خواسته جدی سایپا

مدنی در بخش دیگری از اظهارات خود، به سیاست های کلان دولت در زمینه ی صنعت خودرو و برنامه ی حضور خودروسازان جهانی در ایران اشاره و اضافه کرد: یکی از بهترین گزینه هایی که می تواند موجب رشد و توسعه ی صنعت خودرو ایران شود، همکاری مشترک با تولیدکنندگان مطرح جهانی و الگوبرداری از توانمندی ها و داشته های آنان است.

وی تصریح کرد: در صورت حضور خودروسازان جهانی و سرمایه گذاری آنان در صنعت خودرو ایران، امکان رشد این صنعت با سرعت بیشتر و زیربنایی تر فراهم شده و می توان گفت در صورت وقوع این امر، فعالیت ها به صورت گسترده رشد خواهد کرد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا همچنین اضافه کرد: دولت هوشمندانه تلاش می کند زمینه ی حضور سرمایه گذاری خارجی را در صنعت خودروسازی ایران فراهم کند و ما هم از این اقدام استقبال می کنیم.

رونمایی از خودرو جدید تا پایان سال

مدنی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رونمایی از محصول جدید سایپا تا پایان سال جاری بیان کرد: این خودرو بر پایه ی پلت فرم تیبا ساخته شده و طراحی آن در داخل گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود محصولات جدید در سال آینده بتوانیم مسیر توسعه ی پایدار گروه خودروسازی سایپا را در زمینه های گوناگون فراهم کرده و شرایط ورود به بازارهای معتبر جهانی را بیش از گذشته بدست آوریم.




نظرات