1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. همکاری با خودروسازان کره ای برای ساخت صندلی های استاندارد

همکاری با خودروسازان کره ای برای ساخت صندلی های استاندارد

22 مرداد 1396
  • 2

دیر عامل شرکت سایپا آذین خودرو با اشاره به قراردادی که با یکی از شرکت های کره ای، تامین کننده اصلی صندلی های GM در حال اجراست، بیان کرد: در ارتباط با صندلی های خودروهای مدل سدان و هاچ بک SP100 و SP0 اقدامات موثری با همکاری طرف خارجی صورت گرفته است.

امیررضا نخعی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: از سال 94 شرکت سایپا آذین با هدف توسعه محصولات خود،همگام با فرایند توسعه محصول ابلاغی توسط مدیریت ارشد گروه سایپا گام برداشت. قبلا این شرکت یک پلت فرم صندلی به نام ایکس 100 داشت که بر روی خودرو پراید در این سال ها استفاده شده و پاسخگوی نیازهای سطوح استانداردی خودرو مذکور است.

 همکاری با کره‌ای‌ها برای تهیه صندلی‌های استاندارد در برخی خودروهای ایرانی

وی ادامه داد: در چارچوب برنامه مدون شده، هر سال یک پلت فرم جدید در دستور کار سایپا آذین قرار گرفت. در سال 94 و 95 دو پلت فرم جدید توسط مهندسین و کارشناسان داخلی سایپا آذین اضافه شد، به طوری که بتواند پاسخگوی انتظارات مشتری در حال حاضر و حداقل تا 4 سال آینده از لحاظ استانداردهای مختلف را داشته باشد. این پلت فرم بر روی خودروهایی اعم از «برلیانس» و «کوئیک» و «آریو» مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سایپا آذین با اشاره به مزیت پلت فرم های جدید عنوان کرد: مسایل ظاهری و ارگونومیک صندلی نسبت به پلت فرم قبلی بهبود قابل توجهی داشته و به جهت ایمنی از سطح استاندارد متفاوتی نسبت به صندلی های جاری مورد استفاده در خودروسازهای داخلی کشور برخوردار است.

نخعی با اشاره به قراردادی که با یکی از شرکت های کره ای، تامین کننده اصلی صندلی های GM در حال اجراست، بیان کرد: شرکت طراح و تولید کننده کره ای که تامین کننده اصلی صندلی های GM در کره است، در ارتباط با صندلی های مدل سدان و هاچ بک SP100 و SP0 اقدامات موثری با همکاری طرف خارجی صورت گرفته است. نمونه های ارسال شده، استانداردهای لازم را با موفقیت طی کرده و پاسخگوی استانداردهای روز دنیا در 10 تا 12 سال آینده است.

وی افزود: البته این قرارداد صرفا تولید محصول را دربرنگرفته بلکه قرارداد انتقال دانش فنی نیز بوده و در کنار طراحی محصول به گونه ای است که سطح تکنولوژی گروه های سایپا و سایپا آذین در حوزه ساخت صندلی به طور ویژه همگام با صندلی سازان روز دنیا ارتقا می دهد.

مدیر عامل شرکت سایپا آذین با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری برای پروژه های SP100 و SP0 ، 10 میلیون دلار برآورد شده است، گفت: حوزه های سرمایه گذاری مشتمل بر انتقال دانش فنی، ایجاد فرآیندهای تولید، قالبها، فیکسچرها و تجهیزات تولیدی و کنترلی و همچنین آزمون های بین المللی لازم الاجرا برای محصولات تولیدی است که بخش قابل توجهی از آن در داخل کشور انجام می پذیرد.

نخعی با تاکید بر اینکه خودرو SP100 خودرویی متفاوت است که گروه سایپا بحث ارائه آن را به بازار دارد، تصریح کرد: مجموعه صندلی های این خودرو در استاندادرهای ایمنی با تفاوت های ماهوی نسبت به محصولات جاری کشور و به جهت رقابت پذیری با خودروهای روز دنیا توسعه و تکوین یافته است به طوری که، مدل های مختلف هاچ بک، سدان و کراس اوور آن هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را داراست.

وی در رابطه با خودرو SP0 اظهار کرد: صندلی پیش بینی شده برای این خودرو معادل همان تعاریف به عمل آمده برای خودروی SP100 است. برنامه طراحی صندلی آن با همان ویژگی و ساختار استانداردی انجام شده که با توجه به زمان بندی به موقع ارائه می شود.

مدیر عامل شرکت سایپا آذین عمده تفاوت صندلی های طراحی و ساخته شده قبلی در صنعت خودرو کشور را در قیاس با صندلی های طراحی شده برای خودروهای SP100 و SP0 ، سطح استاندارهای ایمنی، راحتی و ارگونومی آن بیان نمود و اظهار کرد: استانداردهای پیش بینی شده برای خودروهای SP100 و SP0 توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا به گونه ای است که نیازمندی های صادراتی این خودرو را پاسخگو بوده و تحولی در این حوزه را در صنعت خودرو کشور و سطح محصولات شرکت های قطعه ساز به وجود می آورد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در نمایشگاه بین المللی مشهد از 16 مرداد ماه کار خود را آغاز کرد و پس از گذشت 4 روز به کار خود پایان داد.



نظرات

  • صالح صالح (22 مرداد 1396 ساعت 19:04)

    خیلی هم عالی، صندلی های ماشینای تولید داخل کلا یه جوری بودن!! و هستن البته.. نمیدونم چرا تاحالا هیچکس به فکرش نیفتاده بود اینارو درست کنه

  • کیومرث کیومرث (22 مرداد 1396 ساعت 15:22)

    خبر مسرت بخشی بود و این امید را ایجاد کرد که شاید در آینده از شر نیمکت های نصب شده بر روی خودرو های وطنی خلاص شویم.