1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید مشترک سیتروئن و سایپا

تولید مشترک سیتروئن و سایپا

18 اسفند 1394
  • 0

هر چند مذاکرات شرکت سایپا با سیتروئن برای تولید مشترک طولانی شده، اما آنگونه که از خبرها شنیده می‌شود، در جریان مذاکرات میان این دو شرکت تولید محصول C4 نهایی شده است.

این موضوع در حالی عنوان می‌شود که کریستف کمار، مدیر امور آفریقا و خاورمیانه شرکت PSA (پژو سیتروئن فرانسه) نیز در همایش توانمندی‌های صنعت خودرو در گفت‌وگو با سایپا نیوز از آغاز دور جدید همکاری سیتروئن و سایپا در قالب یک شرکت جدید با سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد و اینکه در این دور از همکاری‌ها، پژو سیتروئن محصولات جدیدش را با همکاری سایپا به بازار عرضه خواهد کرد. کمار همچنین عنوان کرده که این دو شرکت پیش از این قرار بود خودرویی در کلاس C در سایپا تولید کنند که به‌دلیل تشدید تحریم‌ها این قرارداد عملی نشد. هر چند کارشناسان معتقدند که مذاکرات خودرویی میان سایپا و سیتروئن روند طولانی پیدا کرده است اما مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد به این موضوع اعتقادی ندارد و روند مذاکرات میان این دو شرکت را مثبت ارزیابی می‌کند.

در همین رابطه یک منبع آگاه نیز می‌گوید: براساس مذاکرات صورت گرفته قرار است خودرو C4 در قالب قرارداد جدید تولید مشترک سایپا و سیتروئن به تولید برسد. مدل هاچ‌بک این خودرو در اروپا تولید می‌شود اما در قرارداد جدید میان این دو شرکت قرار است مدل سدان این خودرو به مرحله تولید مشترک برسد. آنگونه که به‌نظر می‌سد، خط تولید C4 در کشورهای روسیه و چین در حال فعالیت است و به احتمال زیاد، ایران سومین کشور تولیدکننده این خودرو سیتروئن خواهد بود. در حالی قرار است محصول مشترک میان سایپا و سیتروئن در قالب یک شرکت جدید به تولید برسد که تاکنون جزئیات همکاری این دو خودروساز و درصد سهم آنها و تعداد خودروهایی که قرار است روی این پلت‌فرم تولید شود، مشخص نشده است.

قیمت این خودرو حدود 105 میلیون تعیین شده است .

 تولید مشترک سیتروئن و سایپا



نظرات