1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نخستین محموله خودروهای تولیدی سایپا به عراق صادر میشوند...

نخستین محموله خودروهای تولیدی سایپا به عراق صادر میشوند...

8 آبان 1395
  • 2

محسن جوان، معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت : با توجه به حضور دیرینه سایپا در عراق و صادرات بیش از 150 هزار دستگاه خودرو به این کشور، اکنون شاهد صادرات نخستین محصول مشترک گروه سایپا با شرکای خارجی به عراق هستیم که در مرحله اول حدود 100 دستگاه آریو اتوماتیک بر اساس تقاضای 1000 دستگاهی طرف عراقی به این کشور صادر می شود و ماه های آینده بقیه تقاضا صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کیفیت محصول، قیمت رقابتی، خدمات گسترده پس از فروش و اقبال مردم عراق از محصولات گروه سایپا، خودروی آریو اتوماتیک با ویژگی های روز و متناسب با تقاضای بازار به عراق عرضه می شود.

جوان گفت: در یک دهه گذشته شروع صادرات به کشور عراق در قالب CBU بوده است اما با توجه به استقبال بسیار خوب مردم عراق از محصولات گروه سایپا، با طرف عراقی و دولت عراق یک کنسرسیوم سه جانبه امضا شده است و بر مبنای آن تولید محصولات سایپا از آخر سال 93 به صورت کامل در عراق آغاز شده است و در مرحله اول تولید خودروهای گروه ایکس 200 را آغاز کرده ایم و با توجه به مذاکرات انجام شده و رفع مشکلات قانونی در این کشور به زودی محصولات جدید سایپا مانند آریو در عراق تولید خواهد شد.

وی گفت: مجموع صادرات خودرو و قطعات منفصله خودرو گروه سایپا بالغ بر 30 میلیون دلار از ابتدای سال تاکنون بوده است.

 صادرات آریو سایپا به عراق

معاون صادرات سایپا با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش تاثیر مستقیمی در صادرات سایپا به بازارهای هدف دارد ، گفت : طبیعی است با برگشت آرامش به کشورهای هدف سایپا از جمله سوریه و عراق شاهد رشد و توسعه صادرات سایپا به این کشورها خواهیم بود.

وی درباره توسعه بازارهای هدف گفت: امسال در خاورمیانه با طرف لبنانی به توافق رسیدیم و در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و نخستین نمایشگاه خودرو در این کشور را افتتاح کردیم و با جدیت برای توسعه تولید، فروش و خدمات پس از فروش تلاش خواهیم کرد.

جوان درباره سایت های تولیدی سایپا در کشورهای هدف گفت: عراق، سوریه، ونزوئلا، سودان و سنگال از سایت های فعال تولیدی سایپا است که فقط در سوریه به علت شرایط خاص آن کشور فعالیت کمی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد : در عراق نیز به علت تغییر قوانین آن کشور با وقفه ای روبرو شدیم و پیش بینی ما این است که از ماه کنونی شرایط تولید سایپا در این کشور بهتر خواهد شد.

معاون صادرات سایپا گفت : عرضه محصول جدید آریو به بازار عراق از چند جهت اهمیت دارد ، نخستین باری است که محصول اتوماتیک به بازار و مشتریان وفادارمان در عراق صادر می کنیم ، آریو نخستین محموله صادراتی محصول مشترک سایپا با شرکای خارجی است و در حال کسب تجربه در این زمینه هستیم که با سرمایه گذار خارجی در ایران تولیداتی انجام شود که نه تنها برای بازار داخل بلکه به بازارهای صادراتی منطقه نیز صادر شود.

وی گفت: بازار دیگر مشابه کشور عراق، بازار بزرگ الجزایر در شمال آفریقاست که با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور قراردادهای بین گروه سایپا و طرف الجزایری به امضا رسیده است و در حال آماده سازی سایت تولیدی مان در الجزایر هستیم و این سایت در سه ماه نخست سال 2017 راه اندازی خواهد شد و بازار الجزایر نیز همانند عراق می تواند برای سایپا به یکی از بازارهای بزرگ صادراتی تبدیل شود.

جوان درباره قیمت آریو در عراق گفت: قیمت تقریبی این محصول در عراق احتمالا نزدیک به 15 هزار دلار خواهد بود و در نهایت نماینده سایپا در عراق بر اساس شرایط و مطالعات بازار، قیمت نهایی آریو را تعیین خواهد کرد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • vahid vahid (10 آبان 1395 ساعت 03:46)

    اصلا هچی حالیتون نیستا مگه ایرانی نیستید نوشته خودروهای تولیدی سایپا به عراق صادر میشوند... میفهمین صادرات چیه ..... هیچی .....

  • aydin aydin (10 آبان 1395 ساعت 01:41)

    این ماشین آریو از 75 شد 55 بازم نخریدن حالا چند فرستادین عراق؟؟؟ نگین 15000دلار ک خندم میگیره