1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. طراحی و ساخت پرس ضربه ای 10 تن توسط متخصصان شرکت سایپا پرس

طراحی و ساخت پرس ضربه ای 10 تن توسط متخصصان شرکت سایپا پرس

26 بهمن 1393
  • 2

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که به نام انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبار‌ستیزی و مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم نامگذاری شده و در راستای بومی سازی تجهیزات فنی مورد نیاز از دستگاه پرس ضربه ای 10 تن که توسط متخصصان قسمت نت ماشین آلات این شرکت بصورت کاملاً بومی طراحی و ساخته شده با حضور مهندس جبرئیلی ، مدیرعامل ، معاونان و مدیران ارشد شرکت سایپا پرس در کارگاه مکاترونیک این شرکت رونمایی شد.

براساس این گزارش، این دستگاه نحوه استفاده از دستگاههای پرس در خطوط مختلف رباتیک را با استفاده از تکنولوژی روز خطوط پرسی به اپراتورهای این خطوط آموزش می دهد.

این گزارش می افزاید : مهندس جبرئیلی در حاشیه مراسم رونمایی از این دستگاه با اشاره به وجود توانمندیهای فنی و تخصصی در زمینه های مختلف کسب این موفقیت را نشانه ای از عزم و اراده و نیز استعداد بالای پرسنل توانمند سایپا پرس برای برافراشتن پرچم عزتمند ایران اسلامی بر قله های رفیع صنعت و تکنولوژی دانست.

وی افزود: برای شرکت سایپا پرس و گروه معظم خودروسازی سایپا باعث افتخار است که متخصصان شرکت سایپا پرس از زمان تحمیل تحریم های نابخردانه غرب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون توانسته اند با استفاده از دانش و پتانسیل های خود تمامی نیازمندهای خود در عرصه های فنی و تخصصی بدون کوچکترین دخالت خارجی برطرف نمایند.

همچنین مهندس رضا جعفرنژاد ، مدیر قسمت نت ماشین آلات سایپا پرس و مدیر پروژه طراحی و ساخت دستگاه ضربه ای 10 تن پرس در خصوص این دستگاه گفت : دستگاه فوق با هدف جلوگیری از توقفات خطوط و آموزش پرسنل به صورت آفلاین توسط تیمی 8 نفره از متخصصان قسمت نت ماشین آلات طراحی و ساخته شده است.

وی در خصوص امکانات و تجهیزات این دستگاه گفت : دستگاه فوق مجهز به سیستم های اورلد ، کوشن ، کانتر بالانسر ، پی ال سی ، ایمنی ، تجهیزات الکترونیکی مانند چشم الکترونیکی و ..... می باشد.همچنین ظرفیت این دستگاه در حال حاضر 10 تن می باشد که قابلیت افزایش ظرفیت تا 50 تن را نیز دارا می باشد.

مدیر قسمت نت ماشین آلات سایپا پرس یادآور شد : طراحی و ساخت این پرس با یک کار تیمی و همکاری تمام واحدهای مرتبط با این طرح صورت گرفت.

جعفر نژاد در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی همکاران قسمت نت ماشین آلات بویژه آقای محمدی خانقاه ، رئیس نت ماشین آلات که وظیفه طراحی این دستگاه را بر عهده داشت ،گفت : ساخت دستگاه پرس ضربه ای 10 تن آغاز راهی برای طراحی و ساخت دیگر تجهیزات پرسی مورد نیاز سایپا پرس و ایران اسلامی دانست.



نظرات

  • اسکالید اسکالید (27 بهمن 1393 ساعت 22:25)

    حیف پرس 10 تن که برای تولید پراید استفاده بشه

  • آفرین آفرین (26 بهمن 1393 ساعت 07:48)

    امیدوارم روزی واقعا خود کجا باشیم ولی تورا بخدا بعد از اون دیگه پراید تولید نکنید .