1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ساینا جایگزین پراید خواهد شد

ساینا جایگزین پراید خواهد شد

27 مرداد 1394
  • 0

 ساینا جایگزین پراید خواهد شد

معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: تا پایان سال ساینا و تیبا جایگزین پراید می شوند و برهمین اساس میزان تولید پراید تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

رضا نقی زاده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته در مشهد با اعلام اینکه تا پایان سال ساینا و تیبا جایگزین پراید می شوند، اظهارداشت: برهمین اساس میزان تولید پراید تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه خودروهای ساینا و ساندرو تا دو ماه آینده به صورت تجاری عرضه خواهند شد، افزود: ساندرو بر روی پلتفرم ال ۹۰ و بصورت هاچ بک و اتومات طراحی شده و مصرف سوخت پایینی دارد که قیمت آن از سوی شورای رقابت تعیین خواهند شد.

تقی زاده تصریح کرد:البته خودروی ساینا به قیمت ۲۸ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.

وی در خصوص میزان تولید و فروش محصولات سایپا طی ۴ ماه گذشته گفت: در این مدت ۱۴۵ هزار دستگاه تولید و ۱۲۵ هزار دستگاه به فروش رسیده است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با بیان اینکه قیمت خودرو متأثر از دو فاکتور تورم بخشی و نمره کیفی است، افزود: در سال گذشته میزان تورم بخشی بین۱۴ تا ۱۵ درصد بوده که هم اکنون به ۶ تا ۷ درصد رسیده است که انتظار می رود با تأیید شورای رقابت بتوانیم آن را به ۷ تا ۱۰ درصد افزایش دهیم .

وی یکی از دلایل کاهش کیفیت خودروهای داخلی را اعمال تحریم های بین المللی دانست و گفت: در تمام دنیا زمانی که شرکت های خودروساز با مشکلی روبه رو می شوند دولت ها از آنها حمایتی می کنند اما در ایران وضع به گونه ای دیگر است.



نظرات