1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مهندسی معکوس خودروی برقی نیسان در ایران

مهندسی معکوس خودروی برقی نیسان در ایران

11 فروردین 1395
  • 0

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از آغاز مهندسی معکوس نخستین خودرو سبز در کشور خبر داد.

حمل و نقل سبز یا همان بدون آلودگی مدتی است در مرکز توجه سیاستگذاران شهری قرار گرفته و با روندی فزاینده رو به پیشرفت است. پرواز موفقیت آمیز هواپیمای خورشیدی Solar Impulse2، ورود اتومبیل های خودران به عرصه خیابان ها و دستاوردهای فوق العاده شرکت ها در افزایش بهره وری سوخت های مختلف از مواردی است که این مساله را تایید می کند. استفاده از خودروهای الکتریکی در جهان با توجه به سازگاری این خودروها با شرایط زیست محیطی، رو به افزایش است.

علیرضا دائمی درباره وارد کردن نخستین نمونه خودروهای برقی ساخت شرکت نیسان ژاپن به کشور، گفت: متخصصان ایرانی با مهندسی معکوس به دنبال دستیابی به فناوری این خودروها هستند تا در آینده نزدیک شاهد توسعه خودروهای خورشیدی و الکتریکی در کشور باشیم.

او افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده، در برنامه ششم توسعه بخشی از خودروهای با سوخت فسیلی و موتورهای حرارتی کشور با خودروهای سبز جایگزین می شوند که کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.

پیشتر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز از طراحی و ساخت ایستگاه های شارژ و تقویت خودروهای الکتریکی با استفاده از توان داخلی در تبریز برای نخستین بار در کشور خبر داده بود.

یوسف سرافراز درباره خرید خودرو تمام برقی از سوی این شرکت، به ایرنا گفته بود: هدف اصلی ما از خرید این خودرو انتقال فناوری آن به کشور و طراحی و ساخت ایستگاه های شارژ این نوع خودروها با بهره گیری از توان داخلی است.

این خودرو به نام لیف (LEAF) ساخت شرکت نیسان ژاپن و یکی از پرفروش ترین خودروی های برقی در سطح جهان است. این خودرو با هر بار شارژ، مسافتی به طول 127 کیلومتر را می پیماید و به عنوان یک خودرو سبز فاقد هرگونه آلودگی هوا و صداست.



نظرات