1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رنو ساندرو یا تندر 90 کوچک شده

رنو ساندرو یا تندر 90 کوچک شده

20 اسفند 1392
  • 4

دیروز خبری مبنی بر ورود رسمی ساندرو به ایران منتشر شده است . حال بر آن شدیم تا مقاله ای را جهت آشنایی شما خوانندگان و همراهان همشگی سایت خودرو ، آماده داشته و برای شما عرضه نماییم .

رنو ساندرو

این خودرو بیشتر با نام تجاری داچیا شناخته می شود و از پلتفورم L90 در طراحی آن بهره گرفته شده است . در اصل می توان آنرا به نوعی همان لوگان ( تندر 90 ) هاچ بک دانست و همچنین می توان با اطمینان از کیفیت این خودرو سخن گفت ، زیرا قرار است در شرکت پارس خودرو جایی که رنو سرمایه گذاری هنگفتی برای ایجاد یک سایت جدید جهت تولید این خودرو داشته است ، مونتاژ میگردد .

این خودرو از سال 2008 تا به امروز در بازارهای جهانی معرفی گردیده است و برای همگان ( بیشتر روسیه ، برزیل و اروپای شرقی ) شناخته شده است . البته باید دید آیا رنو ساندرو 1 به بازار ایران می آید و یا رنو ساندرو 2 ، زیرا در طراحی نسل جدید دچار کمی تحول گردیده است . ولی احتمال حضور ساندرو 1 با توجه به مواردی که قبلا در توافقات رنو و سایپا بوده است بیشتر می باشد .

رنو ساندرو

این خودرو در رده خودروهای 5 درب هاچ بک شهری قرار خواهد گرفت و دارای طراحی قابل قبول است . باید اذعان داشت که طراحی بسیار زیبا و جذابی ندارد ولی خودروی تندر 90 هم زمانی که وارد بازار ایران گشت به دلیل طراحی ، مورد استقبال قرار نگرفت اما به دلیل کیفیت و کارایی مناسب قطعات ، این خودرو به فروش مناسبی دست پیدا نمود و اکنون جز پر فروش ترین های بازار است .

برای ساندرو هم همین مطلب انتظار می رود که این خودرو به فروش مناسبی در نهایت دست پیدا خواهد نمود و بازار هاچ بک های شهری را در ایران به راحتی برای خویش خواهد ساخت ، زیرا جاداری مناسب ، فضای داخلی مورد قبول ، مصرف سوخت مناسب ( که به احتمال زیا موتور K4M را بر روی این بدنه مشاهده خواهیم نمود ) ، کیفیت ساخت مناسب ( به دلیل پیشینه ای که رنو در ایران دارد ) و در نهایت باید منتظر قیمت آن در بازار باشیم ولی با احتمال بسیار زیاد قیمتی در حدود 30 میلیون تومان باید از این خودرو انتظار داشت که در این صورت رقابت برای خرید محصولات چینی موجود در بازار و این فرانسوی تازه وارد بسیار شدت خواهد گرفت .

از نظر ایمنی این خودرو دارای سیستم های ABS ، EBD و EBA می باشد و همچنین EURO-NCAP ( سازمان و استاندارد ایمنی اروپا ) به این خودرو 4 ستاره داده است که آنرا در رده محصولات دارای ایمنی مناسب ارزیابی داشته است .

از لحاظ عملکرد هم از این خودرو به اندازه محصول اولیه داچیا ( همان تندر 90 ) انتظار می رود و با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه از این خودرو وجود دارد ، در انتظار خودرویی با رانندگی نرم و راحت هستیم ولی باید تا حضور این خودرو و بررسی کامل آن کمی منتظر بمانیم تا بتوانیم اطلاعات دقیق تر و بهتری از آن منتشر نماییم .



نظرات

  • مجتبی مجتبی (11 خرداد 1395 ساعت 22:50)

    سلام - فعلا تو ایران تنها ماشین برند که قیمتش در توان ملت ه... ولی یه ضعف بزرگی داره اضافه بر قیافه و.... اونم اینه که لاستیک زاباسش زیر ماشین بسته میشه

  •  حامد حامد (23 اسفند 1392 ساعت 09:41)

    خورو که نمیشه بگی باید بگی گاری دیگر از شرکت سایپا.اگر به این بگین خودرو پس به S500بنز یا BMWیا ماشین مصرفی اروپا چی بگی؟حق ما ایرانی این خودروها با این قیمت ها نیست.

  •  Behrouz Behrouz (21 اسفند 1392 ساعت 17:07)

    سلام.فکر کنم 40 میلیون باشه.ولی تو متن بالا که گفتن 30 میلیون.

  • امید امید (21 اسفند 1392 ساعت 09:24)

    اینارو ولش کن. چند؟