1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آغاز تولید انبوه پژو 2008 از آذرماه امسال

آغاز تولید انبوه پژو 2008 از آذرماه امسال

27 آبان 1396
  • 1

در‌حالی‌که آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید تنها 4 دستگاه پژو 2008 تا پایان مهر ماه است، یک منبع آگاه خبر داد که تعداد پژو ۲۰۰۸های تولید شده در ایران خودرو بسیار بیشتر از این آمار رسمی است. بنا بر گفته وی تا کنون در حدود 1500 دستگاه پژو 2008 تولید شده است.

 آغاز تولید انبوه پژو 2008 از آذرماه

حدود 2 هفته پیش بود که وزارت صنعت آمار تولید ۷ ماه امسال خودروسازان را اعلام کرد و طبق آن مشخص شد تا پایان مهر ۴ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

از آنجا که ایران‌خودرویی‌ها با ارسال دعوتنامه برای مشتریان، چند ده دستگاه پژو ۲۰۰۸ را به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل داده بودند، این پرسش پیش آمد که این خودروها از چه منبعی تامین شده‌اند. هرچند برخی گمانه‌زنی‌ها به سمت واردات پژو ۲۰۰۸ بود، با این حال ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، این موضوع را تکذیب و اعلام کرد ۲۰۰۸‌های تحویل شده، تولیدی بوده‌اند، نه وارداتی.

با این حال اما این پرسش که چرا تیراژ پژو ۲۰۰۸ در آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت به روز نشده و همچنان عدد ۴ دستگاه را نشان می‌دهد، بی‌پاسخ ماند و حالا باید منتظر انتشار آمار آبان‌ماه ماند تا شاید در آن رقم دقیق تولید این محصول ثبت شده باشد.این در شرایطی است که به گفته یک منبع آگاه، تا به امروز حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در ایران‌خودرو به تولید رسیده و در انبارهای این شرکت قرار گرفته‌اند.

ظاهرا ایران‌خودرو و پژو قصد دارند از آذرماه تولید انبوه این محصول را آغاز کنند تا بتوانند ۱۶ هزار دستگاه ۲۰۰۸ ثبت‌نامی را تحویل مشتریان دهند.ایران‌خودرو طبق وعده‌ای که داده، باید تا پایان مرداد ماه سال آینده، ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو را به دست مشتریان برساند، بنابراین نیاز به تولید ماهانه حدود یک هزار و ۳۵۰ دستگاه از این محصول دارد.



نظرات

  • میثم میثم (27 آبان 1396 ساعت 21:53)

    وقتی خیالشون راحت شد میتونن با هماهنگی نمایندگی های بی وجدان و دلال های عزیز کرده ماشینو ١٢٠ تومن بدن دست مردم تولید انبوه رو شروع کردن خدا ازشون نگذره مملکت دست کیا افتاده یکی دزد تر از یکی دیگه