1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توقف احتمالی تولید ۲۰مدل خودرو در سال آینده + اسامی

توقف احتمالی تولید ۲۰مدل خودرو در سال آینده + اسامی

27 شهریور 1396
  • 3

با توجه به مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۱ به ۸۳ مورد، احتمال توقف خط تولید ۲۰ مدل خودرو از پنج گروه خودرویی در دی ماه سال ۱۳۹۷ وجود دارد.

پس از ابلاغ مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی به ۸۳ مورد که ۸۱ مورد آن مربوط به استانداردهای ایمنی و کاربری و دو مورد آن مربوط به استانداردهای زیست محیطی است، تصمیم بر این شد خودروهایی که نتوانند تا دی ماه سال ۱۳۹۷ تعداد استانداردهای خودرویی خود را به ۸۳ مورد ارتقا دهند با توقف خط تولید مواجه شوند. این درحالی است که افزایش استانداردهای خودرویی از ٥٢ مورد به ٨٣ مورد در ستاد سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوب و در خصوص چگونگی اجرای این استانداردها تصمیم گیری شد.

لازم به ذکر است در راستای افزایش استانداردهای خودرویی از ۵۲ مورد به ۸۳ تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته تا استانداردها از نظر تعداد و کیفیت افزایش یابد، بنابراین بیش از نیمی از ۸۳ مورد استاندارد مدنظر از ابتدای سال جاری کلید خورده و ۱۱ مورد آن از ابتدای دی ماه سال آینده و ۲۲ مورد آن از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ اجرایی می‌شود.

یک مقام مسوول زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: ۲۰ مدل خودروی سواری و باری سبک از پنج گروه خودرویی با احتمال توقف خط تولید تا دی ماه سال ۱۳۹۷ مواجه هستند.

به گفته وی، برخی مدل‌های خودرویی سواری و باری سبک در گروه خودرویی "پراید"، "پژو ۴۰۵"، "پرشیا"، "زامیاد" و سری اولیه "سمند" که شامل ۲۰ مدل می شوند، در لیست خودروهایی قرار دارند که در صورت عدم رعایت استانداردهای خودرویی و نرسیدن تعداد استانداردهای آنها به ۸۳ مورد با توقف خط تولید در دی ماه سال ۱۳۹۷ روبه‌رو می شوند.

منبع ایسنا


نظرات

  • فریدون فریدون (27 شهریور 1396 ساعت 20:55)

    کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی برای توقف تولید خودروهای بنزینی و جایگزینیشون با نمونه های برقی ددلاین تعیین میکنن...
    کاش یه کم مسئولین برنامه ریزی داشته باشند...

  • محمد محمد (27 شهریور 1396 ساعت 13:52)

    با توجه به اخبار جدیدی که از رابطه وزیر صنعت دولت دوازدهم و مخصوص نشینان به گوش میرسه، به نظر میاد در این چهار سال اتفاقات خوبی خواهد افتاد انشاءالله........

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 شهریور 1396 ساعت 10:05)

    آخ آخ متوقف شه أنشالله به امید خدا هم ریه هامون یه نفس سالمى بکشه هم چشامون از افسردگى در بیاد