1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عرضه دنا و پیکاپ تندر 90 در سال جاری به بازار ایران

عرضه دنا و پیکاپ تندر 90 در سال جاری به بازار ایران

11 آذر 1393
  • 5

هاشم یکه زارع در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: با تعیین قیمت خودروی دنا این محصول به بازار عرضه خواهد شد. همچنین وانت پیکاپ ال 90 نیز تا پایان سال وارد بازار می‌شود.وی با بیان این‌که در سه سال آینده حداقل 12 بدنه جدید خودرو توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین اتوبوس تولیدی بدون وابستگی و با برند ایران خودرو دیزل نیز ظرف دو ماه آینده به تولید می‌رسد.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: تا بهمن ماه سال آینده اولین پلت فرم ایران خودرو تولید خواهد شد و در زمینه تولید گیربکس‌های اتوماتیک نیز همکاری مشترکی با سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت خواهد گرفت.یکه‌زارع افزود: هم اکنون با شرکتهای پژو، رنو و سوزوکی همکاری مشترک داریم و به دنبال همکاری با یک شریک چهارم که یک شرکت غیر آسیایی و معتبر جهانی است، هستیم.

وی با بیان این‌که در صورت تحقق برنامه تولید صنعت خودرو در سال جاری در رتبه پانزدهم یا شانزدهم صنعت خودرو جهان قرار خواهیم گرفت تصریح کرد: ایران خودرو از دغدغه رشد تولید عبور کرده و برنامه امسال ما تمرکز بر خدمات پس از فروش، کیفیت، توسعه محصول و افزایش صادرات است.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: در بهمن ماه سال آینده اولین موتور دیزلی ایران خودرو وارد بازار خواهد شد که آلایندگی‌ آن پنج درصد و مصرف سوخت آن 30 درصد کمتر بوده و 40 درصد نیز افزایش قدرت خواهد داشت.

وی افزود:‌ هم اکنون در مذاکرات خود با یک شرکت خارجی به نقطه خوبی رسیده‌ایم و همکاری‌ها در این زمینه در آینده توسعه خواهد یافت.یکه‌زارع با بیان این‌که سیاست ما ادامه روند مونتاژکاری و سی کی دی کاری نیست خاطرنشان کرد: ما باید محصول خود را داشته باشیم بنابراین در زمینه طراحی خودرو و بدنه آن در حال کار هستیم.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: در این زمینه به دنبال تاسیس سه شرکت خصوصی برای طراحی خودرو هستیم و از فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه دعوت می کنیم در این زمینه همکاری کنند.وی افزود: برای این شرکت‌ها با هزینه ایران خودرو مشاور خارجی استخدام خواهد شد. ضمن آن‌که به دنبال آن هستیم پنج شرکت قالب سازی جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ظرف سه سال آینده تاسیس شود.

یکه زارع با بیان این‌که باید پنج شرکت خصوصی در زمینه طراحی سیستم تعلیق و اکسل خودرو و 10شرکت جدید قطعه سازی تاسیس شود تصریح کرد: پیش بینی می کنیم در حوزه گیربکس نیز پنج شرکت جدید تاسیس شوند.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: در زمینه موتورسازی حداقل 10 شرکت قطعه سازی جدید باید ایجاد شوند همچنین در زمینه طراحی ترین خودرو نیز سه شرکت جدید در ایران خودرو تاسیس خواهد شد.وی تصریح کرد: صادرات محصولات تولیدی و سرمایه‌گذاری مشترک از جمله شروط ما برای همکاری با خودروسازان خارجی است.



نظرات

  • آفرین آفرین (16 آذر 1393 ساعت 19:35)

    hوانت جدید ال 90 قابل قبول تر است از وانت پراید و احتمالا سواری خوب هم باید داشته باشد

  • حامد صابر حامد صابر (15 آذر 1393 ساعت 12:04)

    تا چند وقت پیش 206 صندوقدار میکردن حالا هر ماشینی رو که بتونن وانت میکنن که مثلا بگن ما هم بلدیم ماشین بسازیم

  • رضا شاه علی رضا شاه علی (12 آذر 1393 ساعت 01:04)

    پیکان . وانت
    پژو . وانت
    پراید . وانت
    ال 90 . وانت
    206 . صندوقدار
    تیبا . هاچ بک
    آفرین به این2شرکت یعنی سیستم همه خودروهارو تغییر دادن
    ((فقط 206 و تیبا رو وانت نزدن که اون هم می زنند...بله))

  • امین اسکای امین اسکای (11 آذر 1393 ساعت 10:20)

    خخخخ ....206 تیپ 5 وانت هم بزنید تا با ا ل 90 کورس بزاریم

  • لادیزایران لادیزایران (11 آذر 1393 ساعت 09:39)

    خواهشا تو متن به این نکته توجه کنید
    مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: تا بهمن ماه سال آینده اولین پلت فرم ایران خودرو تولید خواهد شد و در زمینه تولید گیربکس‌های اتوماتیک نیز همکاری مشترکی با سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت خواهد گرفت
    من عموم خدا بیامرز 35 سال پیش ماشین دنده اتومات داشت حالا آقای مدیرعامل با همسایه ها بهمن سال آینده . . .
    با این سرعت پیشرفت چشم نخورید