1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پژو پارس با داشبورد و موتور تازه

پژو پارس با داشبورد و موتور تازه

23 بهمن 1392
  • 4

امید حسینی نژاد افزود: امسال پژو پارس XUM که در بابل تولید می شود با گرفتن مجوز پلاک گذاری توسط ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

وی اعلام کرد: از اول سال تاکنون ۱۳ هزار دستگاه پژو روانه بازار شده و تولید روزانه به حدود ۹۰ دستگاه در روز رسیده است. در این شرکت خودروهای پارس سال , پارس elx و پارس xum تولید می شود.وی اظهار داشت متاسفانه آسان شدن دریافت مدارک دانشگاهی و عدم توجیهات لازم به دانشجو در مورد فوائد انجام امور تولیدی برای کشور, اکثر جوانان جویای کار خواهان شغل پشت میز نشینی هستند و تصریح کرد: ما در دهه ای هستیم که بیشترین نرخ جوان را دارا هستیم و حیف است به سمت کار در واحدهای صنفی و تولیدی سوق پیدا ننمایند.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در محصول و کیفیت گفت: موتور XUM کە حاصل اجرای پروژه بەبود موتور XU7 و دارای ۱۹۰۰ سی سی گنجایش است، در نسخه ۱۶۰۰ سی سی نیز عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، میرجواد سلیمانی افزود: این موتور کە روی پژو پارس عرضه خواهد شد، آزمون های لازم را گذرانده و آزمون های استاندارد آن در حال اتمام است.

وی خواستار توسعه نسخه ۱۶۰۰سی سی موتور XUM شد، بە طوری کە مصرف سوخت آن حدود شش لیتر درهر۱۰۰کیلومتر باشد.

سلیمانی افزود: بعد از عرضه موتور XUM روی پارس در صورت کسب نتایج مورد نظر، از این موتور در ۴۰۵ نیز استفاده و بە این ترتیب تمامی محصولات سواری ایران خودرو یک مرتبه ارتقا می یابد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: از آن جا کە توان و گشتاور مهم ترین شاخص ها برائ مشتریان پارس با موتور XUM می باشند، این محصول با کلاس فروش متفاوت عرضه خواهد شد و بە سبب تغییر حجم موتور، باید استانداردهای لازم و مجوز شماره گذاری را نیز دریافت کند.

وی از عرضه ۲۰۰۰ دستگاه پارس مجهز بە موتور XUM در اواخر دی ماه خبر داد و گفت: همه تصدیق هایی کە روی ۴۰۵ انجام شده روی پارس نیز انجام شده تا موتور XUM روی آن قرار گیرد.

سلیمانی، پارس ELX با موتورXU7L4 را از محصولات پرطرفدار ایران خودرو دانست کە بە سبب محدودیت های بین المللی، ایران خودرو تصمیم گرفت موتور XUM را جایگزین موتور قبلی این محصول کند.

وی ، توان و گشتاور بالا را از ویژگی های مهم موتور XUM نام برد و گفت: بە غیر از تغییر موتور، بخش های دیگری نیز بە صورت آپشن روی پارس ELX عرضه می گردد.

سلیمانی کاهش هزار یورو ارزبری و نزدیک بە یک میلیون تومان قیمت تمام شده بە ازای هر خودرو را از نتایج توسعه موتور XUM در ایران خودرو دانست و گفت:‌ بە سبب نصب موتور XUM در پارس، سیستم اکسل عقب نیز داخلی سازی شده است.




نظرات

  • هیتلر ایران هیتلر ایران (5 شهریور 1393 ساعت 08:25)

    بابا این ها که هی ااز این ماشین یک چیزی میکنند وصل می کنند به چیز دیگر این ماشین نشد که در آمریکا ماهی یک ماشین جدید میاد بعدشم تمام وسایلش جدیده حالا تو ایران یک ماشین را شبیه موش آزمایشگاهی که بهش همه چیزتزریق می کنند این ها هم یک ماشین میگیرن مثل GLX هی این را از سال 72تا الان کشش میدن

  • یکی یکی (26 بهمن 1392 ساعت 11:50)

    آیا تضمین میکنی که قطعات ساخت چین نیست؟ بعد آخرش نفهمیدم این پارس های XUM موتورشون 1900cc اند یا 1600cc . چرا به ساخت یه موتور جدید نمی پردازید هی موتور ماشین ای دیگه رو در میاری میندازین رو یه بدنه ی یه ماشین دیگه اون وقت میگین ماشین جدید درست کردیم.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • محمد محمد (25 بهمن 1392 ساعت 16:47)

    آیا چین کشور خوبی برای خودروسازان است؟

  • ناصر ناصر (23 بهمن 1392 ساعت 21:07)

    بابا دمتون گرم یاد پزو 405 مدل 2000 افتادم