1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید و عرضه سیستم ارزان هوشمندسازی پژو 405 و پارس

تولید و عرضه سیستم ارزان هوشمندسازی پژو 405 و پارس

16 آذر 1394
  • 0

یک شرکت داخلی موفق به تولید و عرضه سیستم هوشمندسازی پژو ۴۰۵ و پژو پارس در کشور شد که قیمت این تجهیزات ۴۰ تا ۴۵ درصد پایین‌تر از خدمات مشابه ارائه شده توسط خودروسازان است.

علی حیدری مدیرعامل شرکت دهکده جهانی، با بیان این مطلب اظهار داشت: طراحی سیستم هوشمندسازی پژو 405 و پژو پارس از اسفند 92 آغاز شد و در حال حاضر این خدمات شامل موارد مختلفی مانند سنسور دنده عقب، سیستم پخش تصویری، سیستم پخش صوتی و مسیریاب به مشتریان ارائه می‌شود.

به گفته وی، قیمت این تجهیزات برای مشتریان 40 تا 45 درصد پایین‌تر از قیمت‌ خدماتی است که تاکنون توسط شرکت‌های خودروسازی ارائه شده است که به عنوان مثال می‌توان به قیمت 50 هزار تومانی سنسور دنده عقب خودروها اشاره کرد.

حیدری با بیان اینکه هزینه‌ای بابت نصب این تجهیزات از مشتریان گرفته نمی‌شود، گفت: برای ارائه این خدمات با ایران خودرو مکاتباتی داشته‌ایم اما تاکنون پاسخی به ما داده نشده است و خودروسازان بیشتر به دنبال حل بحران اصلی تولید و فروش خود هستند.

مدیرعامل شرکت دهکده جهانی متذکر شد: آپشن‌سازان داخلی خود تولیدکننده هستند و قیمت تمام شده را کنترل می‌کنند اما خودروسازان، آپشن‌ها را از واسطه‌ها خریداری می‌کنند و قیمت تمام شده آنها بالاتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی واردکنندگان خودروها را بدون آپشن وارد کرده و در داخل اقدام به نصب آپشن می‌کنند، اظهار کرد: با این کار واردکننده حق گمرکی کمتری پرداخت کرده و قیمت فروش خودرو نیز پایین‌تر می‌آید.

عضو انجمن مخترعین ایران ادامه داد: از آن سو نیز برخی مردم که خودروی داخلی خریداری می‌کنند در اولین اقدام نسبت به تعویض سیستم صوتی خودرو اقدام می‌کنند زیرا آن سیستم‌ها سلایق و نیازهای مختلف مردم را تامین نمی‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که خودروسازان خارجی هر شش ماه یک بار اقدام به نظرسنجی از مشتریان کرده و با توجه به نیازهای آنها آپشن‌های جدیدی ارائه می‌کنند.

حیدری در پایان با بیان اینکه در خودروهای خارجی مانند بنز قیمت خودروی فول آپشن دو برابر قیمت مدل پایه این خودرو است، خاطرنشان کرد: خودروسازان داخلی نیز باید وارد این حیطه شده و از توان آپشن‌سازان داخلی برای افزایش تنوع و کاهش قیمت آپشن‌های ارائه شده از سوی خود استفاده کنند.

علاقمندان به منظور کسب اطلاات بیشتر می توانند به نشانی otolux.ir مراجعه کنند.



نظرات